Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3  

Träningsdagbok, inför sommaren 2004

Registrerad: 2004-05-04

2004-05-17

06.00 - Morgonpromenad 60 min

15.45 - Bröst/Biceps

Lutande hantelpress

3 set uppvärmning

1             7x39,5
3             6x42,5

Maskin ( vet inte vad den heter, tar på nedre delen av bröstet)

1             8x60
2             6x80

maskin övre bröst

3             6-8x60

Körde sen strikta lutande hantelpressar på 25-30 kilo ca: 3 set tills ja va slut. ? breda dips..blev ka´nske lite väl mkt men det kändes bra!

Bicepscurl m. rak stång

3 set uppv.

4               6x50

stående hantelcurl

2                6x24,5

1                6x20

Scottcurl

2                6x20

Passet var jävligt bra o intensivt drygt 1h. Bästa passet på flera veckor, tror jag vet varför det känns som jag tappat massa o styrka de senaste veckorna, ÄTARDAGEN gjorde verkligen sitt tror jag! Jag kommer att fortsätta köra tungt o ganska ostrikt som jag vill påpeka att jag gjorde idag, känns otroligt bra..hlad som fan! :)

Jag ligger nu runt 3000-3500 kcal kanske ska försöka sänka det ngt. det känns som jag klarar det pga av ätardagen, har aldrig kört med det förrut, man känner verkligen att man laddats upp med energi!

Vet inte vad jag väger nu..men i förrgår var jag nere på ca 80-81 kg o kände mig rejält sliten antar att jag väger runt ca 83 kg nu, har inte tappat ngt fett iaf som det ser ut:( men ska köra på seriösare med morgonpromenaderna så borde det hända ngt..

Har en fråga förresten, jag tänkte öka mitt fettintag. Jag letade efter linfröolja i affärern men hittade det inte, finns det i affären? och är det bra som tillskott, av fett alltså, eller finns det ngt bättre allternativ som går att köpa i affären?

mvh / robs

Från: Linköping
Registrerad: 2004-01-30

Har en fråga förresten, jag tänkte öka mitt fettintag. Jag letade efter linfröolja i affärern men hittade det inte, finns det i affären? och är det bra som tillskott, av fett alltså, eller finns det ngt bättre allternativ som går att köpa i affären?

mvh / robs

Jo det ska finnas linfröolja i de flesta livsmedelsaffären och nu menar jag inte pressbyrån osv utan ica, willys och de "större" med ett relativt välsorterat utbud. Det står bland de andra oljorna. Om du inte vill ha omega-3 tillskottet med oljan så är rapsolja ett bättre alternativ då det är mer enkla fetter och mindre mättade men även mindre omega-3.

Mvh Tobbe

Tack tobbe!

..är det mkt mättat fett i linfröolja? Har nämligen funderat på rapsolja, men tyckte som du sa att det var snålt med omega-3. Vad rekomenderar du? /robs

Tack tobbe!

..är det mkt mättat fett i linfröolja? Har nämligen funderat på rapsolja, men tyckte som du sa att det var snålt med omega-3. Vad rekomenderar du? /robs

Jag ska nog byta till rapsolja för som det är idag så får jag i mig 30g omega-3 om dagen och det är liksom sjukt mycket mer än vad som behövs och om jag hade haft rapsolja istället så hade det varit 7gram och det är mer normalt.

Det är 10g mättat fett i linfrö och 7.5 i rapsolja men det är MYCKET mer enkla fetter i rapsolja och mer fleromättade i linfrö.

Ok, tack för svaret.. får väl gå och köpa en flaska rapsolja imorgon då. /robs

2004-05-18

06.00 - morgonpromenad, 60 min.

~ 17.30 - Träning

Rygg/Mage

Chins

Uppv. på egen kroppsvikt

3             6-8 x + 5 kg (Körde grymt strikt)

Enarmsrodd i maskin

3             8 x 25 kg

T-bar med skivstång, smalt grepp

uppv.

2             8 x 50 kg
2             8 x 65 kg

Skivstångsrodd

uppv. testade, har typ aldrig kört den här förrut..

3             8-10 x 40 - 60 kg

Rodd i maskin

uppv.

2              8 x 65 kg
2              6 x 75 kg

Crunches m. vikt, har ingen koll på reps/set?

Mage i maskin, samma där?

sidoböjningar med hantel....

Det blev ett ganska långt pas men jag e grymt nöjd. Mkt rygg, men det kändes bra...

Kör just nu på sojaprotein då min måltidsers. e slut.. tror det funkar bra...

Hare! /robs[/i]

2004-05-19

VILODAG!

Har inte tränat ngt, kommer inte träna ngt...ha,ha,...skönt...kanske kör en promenad ikväll...

Laddar inför imorgon, blir troligtvis áxlar o triceps, det passet ska bli grymt...ses! /robs

2004-05-20

Axlar (skulle kört trceps men hann inte, gymmet stängde tidigare. Körde bara dips)

Dips

2               egen kroppsvikt x 20
2                         + 10 kilo x 10
1               egen kroppsvikt x 16

Hantelpress

2                                   22 x 8
2                                 27,5 x 6

Hantelyft åt sidan

1                                     9 x 8
3                                    11 x 8

Lyft åt sidan i cable

3                               12,5 ? x 6

Liggande hantelyft (bakre axlar)

3                                      6 x 8-12

Passet var alldeles för kort hann ingenting kändes det som, hade massa energi... dipsen gick bra tycker jag, slår pr nästa gång jag kör...
Funderar på att köra triceps/vader/mage imorgon o skippa benen...eller kanske inte triceps...? vi får se.

nästa vecka blir det hårdare... ses! /robs

22.26

Hej igen!

Kommer inte att vara här på nån vecka eller två nu, har en del att fixa, så jag kommer inte ha tid. (Mitt liv är ganska kaosartat just nu) Ska försöka sköta träningen så gott det går.

Ha det bra!
mvh /robs

2004-05-24

Hey!

..skulle ju inte va här på ett tag men kunde inte avstå....

Körde bröst/ biceps idag gick grymt bra..

Hade ätardag igår = massa godis, mat o snabba kolhydrater, säkert 5-6000 kcal, minst!

ja, ja... deffen går inte direkt framår känner mig fetare nu än innan, har slarvat lite..men ska komma med mellanbilder snart för lite hård kritik så det blir skjärpning..

hade! / robs

2004-05-25

Rygg/Mage

Chins - egen kroppsvikt

1x6
1x8
1x10

körde sen 2 superstrikta sexor med pass

Enarmsrodd i maskin

3 set, ingen koll på vikten.

t-bar med skivstång

50 kilo          1x8
60 kilo          3x8

Shrugs

körde bara på lite..

Mage

Cable crunches

60 - 80 kilo          6x10-16

Sidoböjningar

11 - 22 kilo           3 x 12
________________________________________-

Passet var grymt bra, det gick snabbt att köra igenom...bra tempo. Jag är väldigt nöjd!

Imorgon är det vilodag, hade bra allihop! /robs

Lördag, 2004-05-29

Vilodag idag, imorgon är det ätardag! :)

Gjorde lite mätning idag, trots att det känns lite onödigt då deffen inte gått bra alls... tänker också vänta med att lägga upp nya bilder eftersom det inte gått ngt framåt sen de förra...

Lite mått:________________________________

Måtten från den förra mätningen, 8:e maj  - inom parantes = dagens mått

vikt: ca: 83 kg (ca: 81 kg)

Bröst (Spänd) = 108 cm (107)

Biceps (spänd) = 39 - 40 cm (39)

Midja = 82 - 83 cm (80 - 81 cm)

Lår = 59 cm (58)

vader = 36,5 cm (36,5)

Har som synes minskat i volym typ överallt :(, jag gjorde tidigare en mätning med kaliper på en punkt på magen och gjorde om samma sak idag och det visade sig att jag har exakt samma fettmängd som förut? :(
Det känns just nu inge jul...ska försöka lägga om kosten lite o se vad som händer...

mvh /robs

Söndag, 2004-05-29

Ätardag = massa kalorier!

Idag har det blivit extremt mkt onyttiga saker: coco, delicatobollar, massa nötter, massa mackor med smör och ost, avocados, vingummin, enorma mängder sötad juice m.m.. o kvällen e inte slut än, blir antagligen restaurangmiddag sen..

Har förresten lagt ett nytt kostschema (ungefärligt)

Orkar inte skriva allt men det går iaf ut på att jag äter så som nedan i två dgr och sen ökar på lite en dag och kör sen som nedan i två dgr, ökar på lite en dag och sen kör en ätardag osv...

protein   267       fett   61       kolhydrater   327       kcal  2970

Kommer köra på med promenader och träning som vanligt...

mvh /robs (som bara blir mindre och mindre)

...räknade ihop dagens kcal intag...var uppe i drygt 6000 när jag kom på att jag glömt lite saker...så ca: 7000 kcal idag är nog ingen överdrift, då måste depåerna vara laddade inför kommande vecka! ;)

Måndag, 2004-31-05

Har varit en skum dag idag då gymmet var stängt så jag fick köra lite fettförbränning istället. Körde en morgonpromenad 60 min och en lite högre tempo på kvällen 50 min.

Har ätit väldigt, väldigt lite idag...bara tonfisk, vatten och lite,liet,lite kolhydrater. Jävligt skumt har känt mig hur pigg som helst ändå, trots en extrem låg-kcal-dag.

ja, ja.. kan ju tyvärr bli segt imorn då, men ska köra 100% på gymmet så länge jag inte tuppar av... bröst/biceps blir det, ser fan fram emot det! :)

Imorgon kör vi hårdare en någonsin, för imorgon är en grym dag!

God natt! /robs

Måndag, 2004-31-05

Har varit en skum dag idag då gymmet var stängt så jag fick köra lite fettförbränning istället. Körde en morgonpromenad 60 min och en lite högre tempo på kvällen 50 min.

Har ätit väldigt, väldigt lite idag...bara tonfisk, vatten och lite,liet,lite kolhydrater. Jävligt skumt har känt mig hur pigg som helst ändå, trots en extrem låg-kcal-dag.

ja, ja.. kan ju tyvärr bli segt imorn då, men ska köra 100% på gymmet så länge jag inte tuppar av... bröst/biceps blir det, ser fan fram emot det! :)

Imorgon kör vi hårdare en någonsin, för imorgon är en grym dag!

God natt! /robs

Trist att gymet va stängt hörrö, sånt skulle göra mig tokig. Du får ta igen allt på de restrerande 4 dagarna och hoppas på bra resultat.

Lycka till med träningen.

Mvh Tobbe

Tisdag, 2004-01-06

Bröst/Biceps

Skulle va en grym dag idag ju, vafan som gick fel vet jag inte..? ;(

Körde ett konstigt pass på gymmet typ "99" set, alldeles för mkt iaf. och ostrikt o strikt och allt möjligt...ja, ja.. tog bra iaf. :)

Nästa pass ska jag komma ihåg ditt ordspråk Tobben!

"Kör hårt och tänk på att om du tvekar, lyft tyngre"

Det låter fan bra! Tänker jag så så kan inget stoppa mig! :)

Rygg/Mage imorgon _ ska fösöka äta lite mer kolh. typ nån timme innan passet så att jag orkar lite mer, har blivit uselt svag på sista tiden.

Vägde mig idag förresten, = ca: 80 kilo..men lika mkt fett enligt kalipern, vad gör jag för fel? säg det...snart blir jag lika smal som när jag började träna känns det som, kan iofs. ha göra med min dåliga sömn, all stress o så.. kanske ska börja medatera eller nåt! ;)

Hoppas det gått bra för alla på gymmet idag, ses! /robs

Onsdag, 2004-06-02

Rygg/Mage

Tänker inte skriva vad, hur tungt o mkt o så jag körde för det har jag faktiskt ingen koll på... körde bara så att jag skulle ta ut mig så mkt som möjligt i alla set, runt 6-10 reps på allt..

GRYMT!!!! Passet var värkligen det, jag skojar inte, kändes så jävla skönt...perfekt kontakt på varje set. Och hela passet var precis lagom långt..:)

Vägde mig idag förresten: 79 kg!? Börjar bli väldigt liten känns det som och funderar på om massan rinner av mig...? hoppas inte allt för mkt iaf.
Gjorde mätning med kalipern o den visade lite olika varje gång, men har väl enligt den minskat max 0.5 mm på den punkten på magen där jag mäter...Haja!!!!! Hela 0.5 mm!!!!! :O ja, ja.. det går ju iaf. framåt..;) men liten blir man ju som sagt :( funderar på att kanske ha ett litet uppehåll i deffen så att det kanske kan hända ngt med fettet o inte bara vikten...? får se hur jag gör med det.'
Kommer iaf. f.r.o.m. nu att köra lite mer på "känsla" när det gäller allt, vilket kan betyda väldiga variationer i kosten/träningen beroende på hur jag känner mig..lägger schemat åt sidan.

Beach 2004 eller vad säger ni? ;) Hoppas det iaf.

mvh /robs

Passet blir roligare om man kör lite på känn med tycker jag. Man ska känna att man har tränat, det ger iaf mig motivation att fortsätta, gå hem och känna inget känns bara som att man har kastat bort ett helt pass på gymet. Låter iaf dom du hade ett bra pass, det är bra, det förtjänar du.

Tycker inte du ska dra ner på deffen om beach 2004 är ditt mål utan kolla upp mer om det är massa du blir av med, kolla din kost, mät kroppen med måttband och kalipern så bör du ju få ett hum om vad exakt det är som händer med dig.

Lycka till i fortsättning.

Mvh Tobbe

Torsdag, 2004-06-03

Vilodag idag! = Skönt! =)

Körde iofs. 55 min promenad imorse.

Har känt mig ganska död hela dagen, men det blev som värst då jag kom hem från jobbet vid 4:a tiden...jag "dog" somnade o vaknade sen vid 19 tiden igen o kände mig sjuk o febrig o väldigt hungrig, nästan utsvulten...så jag har bestämt mig för enliten ätarkväll för att ladda batterierna..för att klara vecken. jag tror jag vinner på det i längden.. även om jag antagligen lägger på mig lite fett men, men...

Hade bra alla! /robs

Fredag, 2004-06-04

Hej har inte tränat idag, kanske kör vid åtta-niotiden om jag orkar... har varit död hela dan idag också..
Har varit mkt me studentfirande o så...
bör tillägga att jag ätit väldigt onyttigt idag, då min kropp skriker efter fett o snabba kolh. varför det?

Uppdaterar hur o om jag tränat senare...

Söndag, 2004-06-06

Har inte tränat nåt sen i fredags o har ÄTARDAG idag!
Har gått upp i fett% enligt kalipern o ligger på samma som för 2 veckor sen...:( har också ökat lite runt midjan..

..men kommer ladda med grymt mke mat som vanligt... har redan ätit ca: 3000 kcal, kommer nog sluta runt 6-7000 kcal skulle jag tro.

Jag har bestämt mig för att köra extremt hårt den här vecka som kommer och skita i om jag tappar massa, vilket jag märkt att jag gjort o antagligen kommer fortsätta att göra... Jag kommer lägga om kosten så att jag inte äter ngt innan morgonpromenaderna. och att de två sista målen är en burk lätt tonfisk...varje onsdag kommer jag fortfarande att öka kcal ngt o söndagar ätardag...

Anledningen till att jag varit så trött är för att jag slutat med koffeintabletterna efter en längre tids användning... kommer kanske börja med dom om en vecka igen men då bara köra en vecka - uppehåll en vecka osv..

Lycka till på gymmet allihopa!

mvh /robs

Tisdag, 2004-06-08

Körde rygg/mage idag, passet var ok men bara ok...med tanke på omständigheterna... orkar inte skriva ngt om det, körde typ som vanligt, men orka inte köra så hårt.

Jag kommer nog skita i o öka kcal imorgon eftersom jag åt väldigt onyttigt igår, mkt pasta o glass på kvällen...det blir till att köra på hårdare för att komma ikapp! ;)

Körde förresten ett 20 min joggingpass på löpbandet direkt efter träningen, är det ngn som vet om det är bra? Dåligt? för deffen alltså, vill inte tappa för mkt massa...? skulle bli tacksam för synpunter om detta.

mvh /robs

Onsdag, 2004-06-09

Vilodag var extermt trött, sov hela eftermiddagen o kvällen. Körde en slapp kvällspromenad.

Torsdag, 2004-06-10

Ben

Körde ett väldigt kort pass bara för att jag måste kändes det som, orka ingenting. Körde en övning på framsida obaksida lår o en på vader, det var allt.

Övrigt så känner jag mig väldigt trött o sliten nu, men har som sagt bestämt mig för o prioritera deffen o skita i resten..;) får se hur det blir..
Ser fram imot ätardagen på söndag.

mvh /robs

Lördag, 2004-06-12

Tränade ingenting igår, var så jävla trött så jag sov hela kvällen o eftermiddagen. Ska träna med en kompis idag Axlar/Triceps/Mage o för första gången på länge så känns det som att det ska bli kul, har vart utan motivation ett tag innan känns det som. Har också tänkt köra 20 min cardio efteråt.

Imorgon = Ätardag = Pizza = GARANTERAT = :)

...fan va gott det ska bli, har levt på tonfisk, köttfärs, kyckling o vatten med potitis o fun light som lyxprodukter, nästan hela veckan.

Ha en bra helg allihopa!

/robs

Axlar/Triceps/Mage

Passet gick lite sämre än väntat, polarn gick innan vi kört färdigt hela passet vilket är lite frustrerande för motivationen...

En sak som var bra och ngt jag inte kan förstå är att jag satte PR i dips, 26 st! Inna har jag bara gjort 22 som mest och de senaste vackorna fått kämpa för att klara 18-20 st o nu helt plötsligt gör jag 26 trots att jag va jävligt trött under hela passet..? :)

Är förresten nere på 78 kg nu (-5 kg)
Det känns lite oroväckande, för enligt kalipern har jag samma BF som för några veckor sen.. måste nog ta några bilder snart så att jag kan se vad som egentligen hänt, skulle ju va katastrof om det bara e muskelmassa!

ha det bra! /robs

Måndag, 2004-06-14

Bröst/Biceps

Grymt bra pass idag, sänkte på allt o körde striktare än jag någonsin gjort förrut. Sänkte till 40 kilo på skivstångscurlen o fick grym pump i biccarna, kändes som om dom skulle sprängas. Även fast jag sänkte så orka jag bara köra 6-8:or, men grymt strikt, det gjorde skillnad. Brösten gick inte riktigt fullt så bra fick inte 100%:ig kontakt men det va helt ok!

..va förresten o klippte mig idag också o e grymt nöjd, vilket gjort mig extra glad. Den här dagen har varit helskön! Det enda som sänker mig då o då och gör att man ibland tappar suget är att det e strul med flickvännen, vilket känns så jävla jobbigt när man verkligen älskar nån..
..ja, ja..lite väl personligt kanske, men ville bara släppa ut lite känslor, vad som än händer så ger jag alldrig upp träningen det är den som håller mig uppe! ;)

hoppas att alla får en grym träningsvecka! Själv så väntar en ny hårddeff (ska försöka iaf.) vecka!

Lycka till på gymmet! /robs

Fredag, 2004-06-18

Triceps/Axlar/Mage

Körde väldigt lätt idag, har blivit rejält svagare i allt.. ligger fortfarande runt 78 kilo, har ätit lite mer o onyttigare än vanligt den här veckan. Har känt mig förkyld och skippat promenaderna, vilket gjort att det känns som jag inte tappat ngt fett. möjligtvis ökat ngt..

Körde iofs. 25 st dips vilket jag är nöjd med, blir lättare ju lättere man blir, känns det som. Körde ett 25 min HIIT pass efter träningen också.

På söndag - ÄTARDAG! =)

/robs

Sidor: 1 2 3  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB