Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3  

Träningsdagbok, inför sommaren 2004

Registrerad: 2004-05-04

Hej!

Tänkte lägga in min träningsdagbok här eftersom alla andra gör det, allt som ökar motivationen är bra!

Har legat på en halvseriös deff ett bra tag nu (ca: 2 månader) eftersom jag haft en del fett att bli av med, vägde 90 kg+ när jag startade. Väger nu ca: 83 kg (fortfarande en del fett) och har nog tappat en del massa också, men det får man nästan räkna med...:(

Mått:

Biceps (Spänd) 39-40 cm

Bröst (spänd) 108-109 cm

midja: 82-83 cm

lår: 59 cm

Vader: (pinsamt!) 36-37 cm

underarm: 29 cm

Mitt matupplägg ser nästan likadant ut varje dag så jag skriver vad jag åt igår:

06.00 - Måltidsersättning (lånsamma kolhydrater + prot.)

06.30 - Morgonpromenad

08.00 - Måltidsersättning

10.30 - Måltidsersättning +  bröd med lättmargarin+ banan

12.45 - LUNCH, Fläsk med kokt potatis och löksås + 0,5 l lättmjölk FETT FETT FETT(kände att jag behövde det, brukar äta typ kycklingsallad.

15.00 - Måltidsersättning

17.00 - bröd med lättmargarin, skinka och philadelfiost (light) + måltidsersättning

17.30 - Träning

19.00 - GAINER

20.00 - måltidsersättning

22.30 - Keselladrink 250 gr. kesella

Jag vet att jag tar en jävla massa måltidsersättningar och får i mig för mkt protein, ge mig gjärna tips hur jag kan förändra det...
Känner att jag vill äta så ofta som jag gör därför är det skönt att bara ta en måltidsersättning...jag är lat!

Bilder: 2004-04-26

http://www.halso.info/forum/viewtopic.php/t-5847.html

Träningen idag - Rygg/Biceps

Chins: (är grymt dålig på det)

1x12
1x11
(med egen kroppsvikt)

2x6 med 10 kilo runt midjan

Enarmsrodd i dragmaskin:
3x8 (ingen koll på vikten)

T-bar (Med Skivstång):

4x10           vikt 55 kg

Bicepscurl med Z-stång:

3x6         45 kg
(Cheatade lite på de sista repsen)

Körde slut biccarna med rak stång, vikt 40 kilo...repsen började runt 8-9 och slutate kring 4-5..

övrigt: passet var ganska slappt, missade t.e.x. nedre delen av ryggen..

Idag har jag en vilodag, har inte promenerat på morgonen heller..
förresten är det ngn som har några bra förslag på vadövningar, måste värkligen bygga upp dom!! Ge mig gjärna era bästa tips..

har ätit grymt mkt både idag och igår, känns som om jag behöver det... tänker göra det så länge det känns bra..men max fram till den 17:e maj då jag bestämt mig för att ta deffen på allvar.

kcal intag per dag nu ligger säkert runt 3500- 4000 kcal, ganska högt..har tänkt att dra ner rejält under deffen,.. börja med ca: 2800 och neråt.

Mål under deffen är att försöka behålla så mkt volym som möjligt, men att minska fettet.

midja:  Nu: 83 cm    Mål: 78-79 cm

Ska köra ben ikväll, hårt och tungt som fan hoppas jag...uppdaterar senare hur det gick...

Körde ett bra benpass idag!

Benpress:

värmde upp på 150-250 kilo körde sen:

300            1x6
350            1x6
370            1x6
380            1x6

Gåpr ner till ca: +/- 90 grader och vänder till nästan utsträckta ben, kör strikt och sakta i den här ovningen.. (tog som fan på framsidan)

Benspark:

uppvärmning sen:

55               1x8
70               2x8

Liggande lårcurl:

uppvärmning sen:

1                  45x8
2                  50x8
1                  55x6

Stående Vadpress i smithmaskin:

Uppv. sen:

1                   70x10
2                   90x8
3                  110x8

Hade inte kört den här övn. förut, men ska börja med et nu...tog bra i vaderna, bättre än på länge.

Körde ett bra benpass idag!

Benpress:

värmde upp på 150-250 kilo körde sen:

300            1x6
350            1x6
370            1x6
380            1x6

Gåpr ner till ca: +/- 90 grader och vänder till nästan utsträckta ben, kör strikt och sakta i den här ovningen.. (tog som fan på framsidan)

Benspark:

uppvärmning sen:

55               1x8
70               2x8

Liggande lårcurl:

uppvärmning sen:

1                  45x8
2                  50x8
1                  55x6

Stående Vadpress i smithmaskin:

Uppv. sen:

1                   70x10
2                   90x8
3                  110x8

Hade inte kört den här övn. förut, men ska börja med et nu...tog bra i vaderna, bättre än på länge.

Festade hela kvällen/natten igår och har inte ätit på hele dagen. inte bra känner mig riktigt svag just nu, ska aldrig dricka igen! ;)

Festade hela kvällen/natten igår och har inte ätit på hele dagen. inte bra känner mig riktigt svag just nu, ska aldrig dricka igen! ;)

Hej igen!

Tänker börja deffen nu på måndag istället för nästa måndag, orkar inte vänta längre.
Jag kommer köra hårt hela veckan med 5 morgonpromenader och 5 gympass.
Kcal runt 3000 till att börja med.
Varje lördag kommer jag att ha en ätardag med enda krav att äta ca: var 3:e timme annars äta hur jag vill.

Uppdatering av mått vikt m.m. (dom inom parantes är mål till nästa lördag)

vikt ca: 83 kg (82-83)

Bröst (Spänd) = 108 cm (108)

Biceps (spänd) = 39 - 40 cm (39 - 40)

Midja = 82 - 83 cm (81 - 82)

Lår = 59 cm (59)

vader = 36,5 cm (36-37)

Nej nu måste jag sova, god natt!

Måndag 10/5 (Bröstpass)

Dips

1        kroppsvikt x21
1        kroppsvikt x16
2        +20 kilo    x6-8

Lutande Hantelpress

2        40 kilo       x6

Sned bänk

2        70 kg         x2

Körde sen lite andra övn. på lätta vikter, strikt.

Passet var helt värdelöst, beror väl antagligen på att jag festade i helgen i kombination med start av deffen...promenad + lågt intag av mat..
ja,ja..imorgon blir det chins, ska försöka att slå personligt rekord.

2004-12-05

Hej!

Vilodag idag vilket är hur skönt som helst. Har haft väldigt ont i vaderna och framsidan av smalbenen, överansträngda tror jag..av promenaderna och joggingen. Men det känns som det börjar släppa lite nu!:)
Chinsen igår gick förresten riktigt dåligt, 11 st (pr 12) så nästa tisdag ska jag fan klara 14 st! ska ladda som fan för det..

Hade så bra alla glada! /robs

Från: stockholm
Registrerad: 2004-04-15

Så vitt jag vet så borde du skippa kolhydraterna innan morgonpromenaden och enbart fylla på med protein(om du fortfarande tar samma drink).

Så vitt jag vet så borde du skippa kolhydraterna innan morgonpromenaden och enbart fylla på med protein(om du fortfarande tar samma drink).

Ja jag har tänkt på det..började från och med i måndags att inte inta någonting alls innan morgonpromenaden, bara vatten.
Vet inte om det är bra? Tar Whey 100, fiberhavregröt,glutamin+mjölk direkt efter..bra?

Fredag 14:e Maj

Axlar/triceps

orkar inte skriva gick dåligt(som vanligt) som ´resten av veckan....

Från: Göteborg
Registrerad: 2003-07-02

ursäkta =) men vad kör du med för måltidsersättare?? funderar starkt på att inskaffa snart.

ursäkta =) men vad kör du med för måltidsersättare?? funderar starkt på att inskaffa snart.

Jag kör med Pharma Diet från Dalblads

Proteien o lånsamma kolhydrater (GI 47 eller nåt sånt) ca:50/50 prot/kolhydr.

Ja jag har tänkt på det..började från och med i måndags att inte inta någonting alls innan morgonpromenaden, bara vatten.
Vet inte om det är bra? Tar Whey 100, fiberhavregröt,glutamin+mjölk direkt efter..bra?

Fredag 14:e Maj

Axlar/triceps

orkar inte skriva gick dåligt(som vanligt) som ´resten av veckan....

Vad jag vet bör du fylla på med protein innan promenaden för att inte riskera att bränna några av de muskler du slitit hårt för att få. Däremot är det bra att du har skippat kolhydraterna innan, eftersom förrådet på dessa är tomt vilket resulterar i att du bränner fett istället, och fyller på med dessa efter. Så mitt råd är att inta en ren proteindrink innan.
Lycka till!

tack! Jo jag har tyvärr hört delade meningar om det där vilket gör mig förvirrad. Vissa säger att man bör ta protein före o andra att man inte ska det? Vet inte vad som är bäst?

tack! Jo jag har tyvärr hört delade meningar om det där vilket gör mig förvirrad. Vissa säger att man bör ta protein före o andra att man inte ska det? Vet inte vad som är bäst?

Förstår vad du menar, har kollat runt lite och alla säger verkligen olika så nu vet jag varken ut eller in. Men i slutändan är vi dock alla olika och våra kroppar reagerar olika, bara för att nåt funkar för en person behöver det inte göra det för en annan. Det bästa du kan göra är att pröva dig fram och se vad som är bäst för dig och lära känna din kropp.

Kör på hårt nu så löser det sig!!!

ja jag ska göra det, kommer börja med proteininnan snart då jag kommer att öka intensiteten lite på morginpromenaderna...

15:e maj 2004

Ska ha ätardagen imorgon istället, längtar redan :) körde ett cardiopass idag högintensivt drygt 4km, var helt slut efteråt...

Blir bröst/mage på måndag, ska försöka att se till att det blir ett roligt pass!

Tog lite bilder idag förresten, ser inte bra ut fan...Mage bröst, ben, rygg ja allt släpar som fan känns det som jag är lietn med fett!?
...tänkte lägga upp bilderna så att man får lite kritik och kan träna hårdare, vet inte hur man gör...ngn som kan hjälpa mig (hur lägga upp bilder)? /robs

Från: Linköping
Registrerad: 2004-01-30

...tänkte lägga upp bilderna så att man får lite kritik och kan träna hårdare, vet inte hur man gör...ngn som kan hjälpa mig (hur lägga upp bilder)? /robs

Lägg upp bilderna på den gratisplatsen du har hos din ISP det är oftast aldrig krångligt och är det telia så kan du göra som jag och logga in via ftp direkt i Internet Explorer till ditt konto sen kopiera in bilderna.

Lägg upp bilderna på den gratisplatsen du har hos din ISP det är oftast aldrig krångligt och är det telia så kan du göra som jag och logga in via ftp direkt i Internet Explorer till ditt konto sen kopiera in bilderna.

...shdhtf??? blev lite mkt där, är nämligen totalt kass på allt som har med datorer internet o sånt att göra...kan absolut ingenting, har adsl. Finne det inget lätt o snabbt sätt?

...shdhtf??? blev lite mkt där, är nämligen totalt kass på allt som har med datorer internet o sånt att göra...kan absolut ingenting, har adsl. Finne det inget lätt o snabbt sätt?

Börja med att leta reda på dina papper du fick med ditt konto till ditt ADSL, där står det hur mycket webplats du har tillgång till samt ditt lösenord och loginnamn för att komma åt kontot. ( förhoppningvist )

Stod inget i papperena...fan blir tokig..finns det ingen sida däe man bara kan lägga upp bilderna o sen länka?

Stod inget i papperena...fan blir tokig..finns det ingen sida däe man bara kan lägga upp bilderna o sen länka?

Vilken är din ISP?
Det finns ju gratistjänster du kan använda såsom, tripod.com t.ex.

Löser det sig inte så zippa ner bilderna och maila dom till mig bara det inte är för många för vet inte vad mitt mailkonto tillåter så kan jag lägga upp dig på mitt telia-konto sålänge tills du hittar annat.

Vilken är din ISP?
Det finns ju gratistjänster du kan använda såsom, tripod.com t.ex.

Löser det sig inte så zippa ner bilderna och maila dom till mig bara det inte är för många för vet inte vad mitt mailkonto tillåter så kan jag lägga upp dig på mitt telia-konto sålänge tills du hittar annat.

Tack för det, men jag tror det löst sig iaf tillfälligt, Det är dåliga bilder o jag har inte direkt något att visa upp, vill bara få kommentarer. ;) Kolla på bilder om dom funkar, lägger dom där nu.

2004-05-16

ÄTARDAG!

Ska köra min ätardag idag efter mkt övervägande, men kom fram till att jag behöver den för att klarar nästa vecka...
Har redan nu halv elva tryckt i mig ~1000 kcal, vi får se vart det slutar någonstans. Jag ska försöka att inte överdriva intaget..

13.30
Körde chins o dips på gymmet, var lite rastlös.. klarade bara 20 dips o 10 chins, helt kass!
Ska försöka att köra båda övn. med vikter enbart i en 2 veckors period o se om det händer ngt..

Nu ska jag ta en gainer o sen köpa lite godis.

/robs

Sidor: 1 2 3  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB