Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

~Flygirls mat o träningsdagbok~

Från: Göteborg
Registrerad: 2003-07-02

haha, blev ett par goa skratt idag ;>

funlight o keso/kesella, mums!

Registrerad: 2004-05-04

Gud, det här blev ju otroligt intressant...
Tack alla för kritik och tips, m.m (=

Vill bara klargöra en sak, jag dricker colalight och Funlight endast av den anledningen att jag har så svårt för att dricka vanligt vatten. INTE för att det av någon anledning skulle hjälpa mig att gå ner i vikt! Jag kan dricka kaffe precis innan jag tänkte somna så jag har inga problem av det...

Tisdag såg ut så här:

7:30 Frukost: En dl havrepuffar (inte kalaspuffar), 1 dl lättmjölk, ett äpple, en kopp kaffe
11:00 Lunch: 3 skivor Porterstek, 5 st brysselkol, 3 kokta potatisar, 2msk vinbärsgel, en liten tallrik blandsallad (ej dressing) och en burk "cola light"
14:00 Mellanmål: två äpplen
16:30 Mellanmål 2: En dietbar
19:00 Middag: 2 dl Stekt köttfärs med bönor, två morötter, en glas funlight och kaffe
21:00 kvällsmål: En burk keso

08:00 Cyklar 5 km till jobbet
17:00 60 min Stepup intervall
18:00 Cyklar hem 5 km

Vad tycks!!!? (=
Tack än en gång för alla svar..

Registrerad: 2003-11-07

Havrepuffar - kalaspuffar: same shit. ;) Det finns bara en "bra" flingsort: All-Bran Plus. Annars är det gröt som gäller.

Du har bara tre vettiga mål. Mellanmålen bör vara upplagda precis som huvudmålen, med både kolhydrater, fett och protein. Bara frukt eller bara kesella är ett tämligen värdelöst mål. Ät samma sak till mellanmål som till lunch eller middag, om du kan. Det är... optimalt! Ändra mängderna, inte ingredienserna.

Från: Gällivare
Registrerad: 2004-05-20
Webbsida

Haha måste bara skriva att jag skrattade en hel del när jag läste diskussionen om light drycker:) Det som jag har läst och är hundraprocentig på är att lightdrycker innnehåller inget socker och inga kalorier. Varför skulle annars bland annat viktväktarna låta sina medlemmar dricka light? Fun light är en saft utan socker och cola light lika så.

Tackar för skrattet ;)

Registrerad: 2004-04-15

lägg morötterna på morgonen och ät keso på kvällen.
skit i kaffe på kvällen.
cola light är väl bra om du inte tror på cancer av sötningsmedel (nej det är inte sant men det finns de som hävdar det).

Utnyttja det glykemiska indexet.

Rör på dig.

Havrepuffar - kalaspuffar: same shit. ;) Det finns bara en "bra" flingsort: All-Bran Plus. Annars är det gröt som gäller.

Du har bara tre vettiga mål. Mellanmålen bör vara upplagda precis som huvudmålen, med både kolhydrater, fett och protein. Bara frukt eller bara kesella är ett tämligen värdelöst mål. Ät samma sak till mellanmål som till lunch eller middag, om du kan. Det är... optimalt! Ändra mängderna, inte ingredienserna.

alla flingor med minst ~10% kostfiber är bra.
Detta för att hålla nere gi och bli mätt. Om man inte klarar av barkbitar finns det en regularvariant med 15% istället för 27% kostfiber.

Från: Oskarshamn
Registrerad: 2003-09-19

alla flingor med minst ~10% kostfiber är bra.
Detta för att hålla nere gi och bli mätt. Om man inte klarar av barkbitar finns det en regularvariant med 15% istället för 27% kostfiber.

Beror på vad man definierar som "bra". Det är ju bara all bran plus som har lågt GI utav de flingor som finns.

kimball:
Enligt rekommendationer följande av det gi-tabellsystemet där man utgår ifrån vitt bröd = 100 så är allt under 70 lågt och man ska hålla sig under 80. 70-110 är medel och 110 och uppåt är klassat som högt.

Ät ofta säger jag!

(visste ni förresten att fiber sänker testosteronnivåerna (paulun))

Registrerad: 2004-11-09

King Grub skrev:

håller me på gröten.

läste igenom hela tråden å blev lite fundersam. visst light drycker innehåller inte nått socker men va e de för sötningsmedel i?
när ja deffade sist så gav ja fan i allt va light drycker hette.. pratade med en kille som sa att sötningsmedlet inte va nyttigt för övriga kroppen, ämnesomsättning bakteriekulturen i tarm och mage etc. så ja struntade i det, funkade nice.. ja droppade 30 kg ;o).
hemligheten ligger i morgonpromenader.. snabb gång på fastande mage..

keso/kesella åt folket! ;o)

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB