Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hej!
Är helt grön på det här men måste komma igång och ser detta som en bra motiverings "grej"...
Jag är en tjej 27 år 169 lång, väger 64 kg, vill väga 57 kg...
07:30 Frukost: En liten tallrik havrepuffar, lättmjölk, lågkalori sylt och kaffe
11:00 Lunch: koktfisk, vitvinssås, potatismos, liten tallrik sallad, colalight
14:15 Mellanmål: äpple
18:30 Middag: Stekt köttfärs med bönor, två morötter, en glas funlight
21:00 Kvällsmat: Två morötter, kaffe
08:00 cykla till jobbet 5km
17:00 60 min Bodycombat
18:00 cykla hem 5 km
Känner mig rätt nöjd med denna dagen (läs måndag) men vi får se hur det går resten av veckan!
Frukost?
istället för sylt kan en banan/päron vara bättre.
Lunch?
ät ingen sås, inget vidare ;)
istället för potatismos, koka 2 potatisar.
Cola Light? Vad hjälper det om du vill ner till 57 kg??
Mellanmål?
du behöver mer än ett äpple för att kroppen ska fungera korekt.
fettförbränning fungerar inte bra, utan mat ;)
Varför inte köpa en bra måltidsersättare t.ex: Rx Fuel
Middag?
Dricker du funlight, och cola kan du lika gärna glömma dieten ;)
istället för stekt köttfärs varför inte: 1 kycklingfilé eller 1 tonfisk?
Kvällsmat?
kvällsmat kan du äta vid 20:00, det är inget vidare att äta efter 20:00.
kaffe kl 21:00 ?? varför inte kl 06.00 på morgonen och sen en liten morgon promenad ;)
Ifall du vill kan du ju höra av dig så kan vi fixa en bra lista till din kost & träning ;)
Lyssna inte på Emiren vad gäller dina lightdrycker. Han har inte en aning om vad han surrar om. Dessa har ingen negativ inverkan på dieten. Inte heller vet han vad han pratar om angående mat efter 20:00 - kroppen kan inte klockan. Snarare borde du äta mer innan du går och lägger dig, gärna protein och fett så kroppen har byggstenar under natten.
Byt gärna ut kalaspuffarna mot havregröt eller All-Bran Plusflingor. Det är ingen bra idé att starta dagen med toksnabba kolhydrater.
Samma sak gäller potatismoset till lunch. Vanlig kokt potatis är mycket bättre, liksom pasta, ris eller korngryn.
Det ser över lag ganska bra ut, dock svårt att säga exakt då vi inte har en aning om hur stora portioner du tar.
Det ser dock ut att vara lite för lite fett, tänk på att bra fetter har en positiv inverkan på fettförbränningen.
Lägg också gärna in ett litet mellanmål mellan frukost och lunch. Mellanmålet vid 14-tiden kan vara lite större eller uppdelat i två mindre mål tex kl 13.00 och 16.00.
I övrigt skriver jag under på det King Grub skrev. =)
men King Grub man kan ju inte dricka cola eller funlight, det är ju inget vidare om man dietar, eller ? När man vill bygga muskler så kan man käka 21.00 eller 22:00, de ju klart. Men hon är ute efter förbränning, inte muskler, eller? Så därför ska det inte vara mat efter 20:00.
men King Grub man kan ju inte dricka cola eller funlight, det är ju inget vidare om man dietar, eller ? När man vill bygga muskler så kan man käka 21.00 eller 22:00, de ju klart. Men hon är ute efter förbränning, inte muskler, eller? Så därför ska det inte vara mat efter 20:00.
Förklara varför Cola Light och Fun Light är värdelöst när man dietar då, Emir.
Varför är det inget vidare? Dessa drycker är helt energifria och stannar inte upp förbränningen eller påverkar den negativt på något sätt alls.
Det är det totala energiintaget under dygnet som är viktigt, inte att låta bli att äta efter en viss tidpunkt. Det innebär bara nackdelar och förbättrar inte förbränningen, men däremot ökar det glukagonutsöndring om nattens fasta blir för lång, med muskelnedbrytning (och sänkt förbränning) som följd.
Läs gärna på lite innan du kommer med tvärsäkra uttalanden som inte innehåller ett jota sanning.
Vi säger så här, när du förklarar vad det är bra till, förklarar jag varför det inte är bra, ok ;) Ska man ta funlight och cola, kan man lika gärna vräka i sig pizza, chips osv.
Jag har deffat ett bra tag, jag vet vad som är bra.
Och jag kan säga dig nu, cola och saft är inget bra.
idiot!
Vi säger så här, när du förklarar vad det är bra till, förklarar jag varför det inte är bra, ok ;) Ska man ta funlight och cola, kan man lika gärna vräka i sig pizza, chips osv.
Vad dillar du om? Det är inte "bra" för deffen, det finns inget som gör deffen bättre i dessa drycker, MEN, det gör ingenting, absolut ingenting negativt heller. Det påverkar inte förbränningen på något sätt. Lightdrycker är kalorifria. Det är INTE pizza och chips.
snälla!! vart har du läst att cola och funlight, är bra ??? och speciellt vid diet ??? är det jag som ska läsa mer fakta innan jag svarar?? ta och tänk om ;)
snälla!! vart har du läst att cola och funlight, är bra ??? och speciellt vid diet ??? är det jag som ska läsa mer fakta innan jag svarar?? ta och tänk om ;)
emir... kan du absolut ingenting? är du helt slut i huvudet? VARFÖR skulle cola light och fun light vara dåligt vid deff??? cola light kan ju tillomed öka förbränningen då det innehåller koffein. och ingen har sagt att det är BRA vid deff, men det är fan inte nå dåligt!
har någon sagt att det är dåligt!! Jag skrev till henne att hon ska skippa det vid dieten, och sen börjar du snacka en massa ???
har någon sagt att det är dåligt!! Jag skrev till henne att hon ska skippa det vid dieten, och sen börjar du snacka en massa ???
VARFÖR skall hon skippa det? Det inverkar inte på deffen, varken positivt eller negativt. Ingen har sagt att det är "bra", men det är inte dåligt heller. Dryckerna är nästan fullständigt utan energi. De ger inga kalorier. Fritt fram att dricka. Och ja, det är du som skall läsa på.
Kajsa - lita inte på vad "Emir" säger, vad du än gör; han pratar 100% goja.
Emir:
Du kan knappast jämställa Cola light med pizza.
Pizza (420 g)=ca 1000 kcal
Cola light 1,5 liter=ca 15 kcal
Ganska stor skillnad, eller hur?
.
Cola Light? Vad hjälper det om du vill ner till 57 kg??
Dricker du funlight, och cola kan du lika gärna glömma dieten ;)
.
men King Grub man kan ju inte dricka cola eller funlight, det är ju inget vidare om man dietar, eller ?
.
Vem som har sagt att det är dåligt...?
DU har klankat ner på lightdrycker hela eftermiddagen
Men VARFÖR ska hon skippa det vid dieten??
Men VARFÖR ska hon skippa det vid dieten??
Inse att han inte har något svar på den frågan, utan försöker glida undan hela tiden. ;)
jag säger inget, gör som du vill. lyssna på King Grub ;) Jag försöker bara säga att du inte ska dricka saft eller cola under dieten. Det tycker jag du ska undvika. Med andra ord blir man ju bara seg av cola, man orkar ju knappast röra sig.
PS innehåller inte saft och cola socker ?
Ha det Kajsa!!
jag säger inget, gör som du vill. lyssna på King Grub ;) Jag försöker bara säga att du inte ska dricka saft eller cola under dieten. Det tycker jag du ska undvika. Med andra ord blir man ju bara seg av cola, man orkar ju knappast röra sig.
PS innehåller inte saft och cola socker ?
Ha det Kajsa!!
NEJ! Det är ju det de inte gör! Vi andra pratar om Cola Light och saften Fun Light - dessa är helt socker- och kalorifria. Du pratar tydligen om vanlig standardcola och sockersötad saft. Om dessa kan jag hålla med dig, men i Cola Light och Fun Light finns det inte socker, och man blir inte seg av dessa. Det är i princip bara färgat vatten det är frågan om, med kolsyra och koffein i, i colans fall.
själva grejen med light produkter är att dom inte innehåller nåt socker!
Jakobbus!! jag har inte sagt att det inte är bra. Jag har sagt att det inte är nått vidare vid diet. Sen började King Grub, med en massa snack!!
jaja!! Då har jag väl fel. Jag kanske blanda in vanlig saft och cola.
Som sagt lyssna på King Grub!
ha det!
men Emir... hur förklarar du då det där?
Jakobbus!! jag har inte sagt att det inte är bra. Jag har sagt att det inte är nått vidare vid diet.
Det där är logik på högsta nivå!