Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hej, det är så att jag har ganska smala händer/handleder/underarmar för att vara kille, jämfört med t ex polarna som inte ens tränar.
Styrkan är det inget fel på, men jag vill ha mer volym så man inte ser så förbaskat feminin ut.
Jag har kollat upp lite olika övningar, men jag har inte hittat några förklaringar på hur de ska utföras.
På en sida hittade jag följande:
För underarmarnas framsida rekommenderar vi
Sittande underarmscurl (rättvänt grepp)
3 set gånger 8-12 reps
För underarmarnas baksida rekommenderar vi
Curl med omvänt grepp
3 set gånger 8-10 reps
Sittand underarmscurl (omvänt grepp)
3 set gånger 8-12 reps
Hur utför jag dessa övningar?
När jag tränar andra muskelgrupper kör jag 6 reps om 5 set, vilket fungerar bra tycker jag. Kan jag köra det här även på underarmarna?
Sen har jag en fråga till; hur får jag kraftigare fingrar/händer? Är en "handknippel"(I brist på bättre slang) att föredra?
Tack på förhand!(no pun intended)
Hej,
http://www.exrx.net/WeightExercises/Wri … tCurl.html
Curl med omvänt grepp
http://www.exrx.net/WeightExercises/Bra … eCurl.html (alltså vanlig skivstångs- eller hantelcurl fast handflatorna ska peka ned)
http://www.exrx.net/WeightExercises/Wri … tCurl.html
När jag tränar andra muskelgrupper kör jag 6 reps om 5 set, vilket fungerar bra tycker jag. Kan jag köra det här även på underarmarna?
Jepp.
Tackar, Matti!
Hej, det är så att jag har ganska smala händer/handleder/underarmar för att vara kille, jämfört med t ex polarna som inte ens tränar.
Styrkan är det inget fel på, men jag vill ha mer volym så man inte ser så förbaskat feminin ut.
Jag har kollat upp lite olika övningar, men jag har inte hittat några förklaringar på hur de ska utföras.
På en sida hittade jag följande:
För underarmarnas framsida rekommenderar vi
3 set gånger 8-12 reps
För underarmarnas baksida rekommenderar vi
Curl med omvänt grepp
3 set gånger 8-10 reps
3 set gånger 8-12 repsHur utför jag dessa övningar?
Sen har jag en fråga till; hur får jag kraftigare fingrar/händer? Är en "handknippel"(I brist på bättre slang) att föredra?
Tack på förhand!(no pun intended)
Hej bara en liten detalj:
Jag vet inte om vi har tagit upp detta förut men vi har alla någon del av kroppen som är svagare; alltså som drabbas oftare av t ex skador. På vissa sitter de i axlarna (på mig i korsryggen).
Kör man tungt för underarmarna, t ex i ett vridmoment, så har jag märkt att underarmarna blir på något sätt stumma eller stela. Jag kunde inte ens skriva på tangentbordet till slut. Det sitter över 40 muskler i underarmarna och de är mycket finstämda delar där. Jag känner ”byggare” som inte kan räta ut fingrarna på morgonen utan måste först göra (typ) handgymnastik innan de ens kan greppa en kaffemugg. Var försiktig så att du inte pressar för mycket vad gäller underarmarna.