Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Kebab

Registrerad: 2003-05-14

Hu många kalorier är det i en normal Kebab med svag sås?
Kebabrulle?

Borde inte dessa vara hyfsat nyttiga med tanke på att det mest är kött och sallad?

Från: Ståck Hålm
Registrerad: 2003-03-07

Å en massa fetolja i brödet å i dressingen!

Registrerad: 2003-05-14

Jo men hur mycket?
Det är ju olja i dressingen på en vanlig sallad också.

Har inte listan här, men som gammal viktväktare kan jag säga som ett snabt å förenklat svar, att ge fasen i kebaben om du vill hålla diet! Om du hoppar över salladsdressingen som ingår, så är det ändå _lite_ nyttigare än hamburgare!

Visst kött är nyttigt, grönsaker med, men det är brödet...

Från: Linköping
Registrerad: 2003-02-20
Webbsida

Kebab är gott jag tänker då inte sluta äta KEbab/Pizza/Burgare.. skräpmat är det godaste som finns =D

Kebab är gott jag tänker då inte sluta äta KEbab/Pizza/Burgare.. skräpmat är det godaste som finns =D

Det är ju ditt val! Jag ahr inte ätit någon av de 3 det senaste året, å saknar det inte! Däremot trilalr jag dit i chipsträsket ibland.

Administrator
Från: Stockholm
Registrerad: 2002-02-23

Jag vann 25 påsar chips från Estrella en gång. Behöver jag säga att jag inte har köpt speciellt många påsar chips efter det..? ;-)

(gav bort / sålde rätt många påsar)

Webbsida

Det är ju ditt val! Jag ahr inte ätit någon av de 3 det senaste året, å saknar det inte! Däremot trilalr jag dit i chipsträsket ibland.

Jag är imponerad! av att du inte saknar det alltså.. det är juh så förbannat gott
men går du inte ut på restaurang och äter nåt onyttigt ibland då?
Jag räknar typ O'Learys mat som skräpmat oxå?

Jag är imponerad! av att du inte saknar det alltså.. det är juh så förbannat gott
men går du inte ut på restaurang och äter nåt onyttigt ibland då?
Jag räknar typ O'Learys mat som skräpmat oxå?

Restaurang - det är för mig ställe som har "riktig" mat. Klart jag äter ute emellanåt, favoriten är Hot Wok nere i Kungshallen. Gott, starkt å hyfsat nyttigt med ris, kyckling å grönsaker. Annars försöker jag välja det minst onyttiga, men biff, potatis, ris eller liknande går ju alltid bra. Så ber om jag ytterst lite sås.

Det är fråga om att äta "skitmat" ibland, nån gång i månaden, än flera gånger i veckan! Försöker pricka in restuarnagdag med ätardagen. Exempelvis om jag är på konferens där det bjuds på mycket och god mat, så äter jag på av det goda! Såklart! Så är jag nyttig sen i 2 veckor. Det går fintfint.

Webbsida

jao precis.. typ så tänker jag med.. =)..

Från: Skåne

Kebab är guds skapelse!! det e så sjukt gott!
Gud skapade inte adam o eva... utan adam och kebab =)
haha

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB