Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Kan detta stämma?

Registrerad: 2003-05-14

Registrerad: 2003-04-23
Webbsida

http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=10&a=35148#ned

Isåfall berätta mer.

Hej! Jag skummade bara i texten men fick så pass mycket mig till livs att jag har förstått metoden. Inget nytt under solen; Kolhydrater är ett annat fint ord för SOCKER. Potatis- ris- eller ärtstärkelse är samma sak. Frukt innehåller också mycket, mycket SOCKER.

Självklart kan du få i dig mer socker än du behöver på att äta frukt och andra kolhydratrik föda som kallas sund. Kroppen omvandlar inte gärna proteiner till fett. Förvånande är iofs att en fett kost skulle resultera i ett ”vikt fall”.

Men å andra sidan så kan du ALLTID hitta en undersökning som passa just dina åsikter (eller insikter). Du vet, det gör undersökningar på i stort sätt allt. Vissa genomförs på ett traditionellt empiriskt viss, andra inte.

Registrerad: 2003-05-19

Som Forsman skriver, svårt att säga om man inte vet hur testerna har gått till.

Men det finns undersökningar som tyder på att just en förändring av energi-intag samt en förändring av från vilka energikällor man tillgodogör sig sitt behov gör att kroppen börjar förbränna fett. Kroppen anpassar sig emellertid efter ungefär 14 dagar och därefter börjar den bygga på sitt fettlager igen om man intar mer energi än vad man gör av med.
Bantning handlar ju trots allt om att lura kroppen att göra det motsatta mot vad den är programmerad att göra...

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB