Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hej! jag är 14 år och är väldigt underviktig. 174 cm och bara 51 kg. Men hur mycket jag än äter blir jag aldrig tjock. Så jag tänkte mig att fixa lite muskelmassa istället. Jag kör på lättare vikter för att få bättre uthålighet, men hur många mera reps behöver jag göra då?
Är det någon som har råd eller tips, tilläg gärna det.
Du måste gå upp i vikt för att bygga muskler.
Många känner som du (jag sa också förut att jag aldrig kunde gå upp i vikt hur mycket jag än åt). Men om du varje gång du tar mat äter din portion plus en portion till och ännu en portion, så lovar jag dig att du går upp i vikt. Allt handlar om att hamna på kcal överskott och eftersom du är en människa kommer du också kunna göra det =)
Keep_On_Pumpin skrev:
Många känner som du (jag sa också förut att jag aldrig kunde gå upp i vikt hur mycket jag än åt). Men om du varje gång du tar mat äter din portion plus en portion till och ännu en portion, så lovar jag dig att du går upp i vikt. Allt handlar om att hamna på kcal överskott och eftersom du är en människa kommer du också kunna göra det =)
hur mycket jag än tränar så är det i onödan eller ? ifall ja, hur mycket måste jag väga för att börja träna.
Megaadnan skrev:
hur mycket jag än tränar så är det i onödan eller ? ifall ja, hur mycket måste jag väga för att börja träna.
Det har ingen betydelse vad du väger när du börjar träna. Det som är viktigt är att du äter rejält med mat. Du tränar inte i onödan om du äter för lite, men du får mycket bättre resultat om du äter ordentligt!
Megaadnan skrev:
Keep_On_Pumpin skrev:
Många känner som du (jag sa också förut att jag aldrig kunde gå upp i vikt hur mycket jag än åt). Men om du varje gång du tar mat äter din portion plus en portion till och ännu en portion, så lovar jag dig att du går upp i vikt. Allt handlar om att hamna på kcal överskott och eftersom du är en människa kommer du också kunna göra det =)hur mycket jag än tränar så är det i onödan eller ? ifall ja, hur mycket måste jag väga för att börja träna.
Nej, men att träna och samtidigt käka massor med käk som gör att du går upp i vikt är det du ska satsa på!
Magaadnan: Vikten du väger nu spelar ingen roll. Det är dock ett krav att du ökar i vikt om du vill bygga muskler, så du måste börja käka riktigt mycket käk.
tack för svaren :)
Jag har just fått ett par hantlar, jag behöver ett träningsprogram med bilder , kan jag få det.
Sida 1 i den här tråden innehåller ett program.