Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Är mitt kaloriintag bra?

Från: Norrut
Registrerad: 2003-05-11

Hej!

Jag har lite funderingar och frågetecken jag tänkte att någon skulle kunna räta ut! Jag är en Man, 20 år, 1,82 lång och väger 77-78 kg (morronvikt). Vill gå ner i fettmassa (få bort underhudsfett) men ändå behålla muskler så gott det går.

Jag styrketränar 4 ggr i veckan och är ute och går 50 min per dag 6 ggr i veckan. Cyklar ibland efter träningspassen.

Jag vill nu deffa bort fett och har nu sammanställt en vanlig dag hur jag käkar:
160 gram protein, 51,7 gram fett och 329 gram kolhydrater vilket landar på en kalorimängd på 2420 kalorier. Jag undrar om detta är för lite eller för mycket för mitt ändamål? Att få fram mina muskler och deffa bort fett! Har läst att man ska ligga på 2500 om man väger 70 kg och 3000 vid 80 kg...

Administrator
Från: Stockholm
Registrerad: 2002-02-23

Hej,
folk tappar i allmänhet vikt då de ligger på 22 - 33 kcal / kg kroppsvikt, med undantag för vissa personer som kan tvingas gå så lågt som 18-20 kcal / kg kroppsvikt. 2400 kcal är en bra utgångspunkt.

Från: luleå
Registrerad: 2003-04-17

Tjena

Tänkte att du kanske hittade dej nå inernet cafe i turkiet ;)
hann aldrig hämta ps2 men skit samma, du få ha en fortsatt bra semester så ses vi på mån-träningen om du inte fått sars vill säga *skratt*

M V H

Henke

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB