Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hej, jag är en kille som är 18 år, väger 80-82 och är 193 cm lång, vilket ger ett bmi på 22. Jag tränar styrketräning 4ggr per vecka, jag har tränat på gym i ca 6 månader nu men kommit igång rejält de senaste 2.
Jag har ett problem, eftersom jag e så lång så ser jag ut som en vandrande lyktstolpe =). Jag skulle vilja bli starkare på överkroppen, samt få bredare axlar, här kommer mitt tränings schema, ni får gärna kommentera vad jag ska ändra på för att få ett bättre resultat,
dag1: Rygg + mage (rodd, stående rodd, sittand och drar stång mot bröstet, ländrygg) (magmakin + situps)
dag2: Axlar + ben (axelpress m. hantel + sidolyft i draglast, bak, axel med hantel, sidolyft med hantel) (fram + baksida lår + benpress)
dag3: vila
dag4: bröst + biceps + triceps (hantelpress, flyes m hantel, cabelcross) (stång + 2st hantel övningar) (draglast m, hantel + stång)
dag5: vila
dag6: vila
dag7: Bröst + axlar (hantelpress, cabelcross, flyesmaskin, bröstpressmaskin) (axelpress m. hantel + sidolyft i draglast, bak, axel med hantel, sidolyft med hantel)
Jag äter Creatin Citrate + top of the line Gainers pro
Jag kör 8-10 rep 3-4 set, jag e inte rädd för att få träningsverk eller att utöka min träning fler dagar.
Jag vore tacksam om ni skriver synpunkter och ger mig tips på bra mat eller övninga/ ett bra schema
//Jonas
Jag kör 8-10 rep 3-4 set, jag e inte rädd för att få träningsverk eller att utöka min träning fler dagar.
//Jonas
sätt på lite mer tyngd och kör 4-6 reps 4-5 set istället..
desto mer belastning desto mer växer muskeln