Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Detta ämnet har säkert kommit upp tidigare, men har inte hittat tråden...
Iaf, när är det bäst att vila?
Låter det bra att vila två dagar i veckan - lördag och tisdag, och sen köra hårt de andra dagarna med styrketräning/kondition + morgonpromenad?
Jag tror på metoden att träna varannan dag och vila varannan dag. Då hinner man vila upp sig samtidigt som man inte stannar upp i träningen.
Funkar bra för mig än så länge.
Så tror jag att det är bra att vila var 8:e-10:e vecka om man styrketränar hårt.
Överträning är inte så kul!
Jag tror på metoden att träna varannan dag och vila varannan dag. Då hinner man vila upp sig samtidigt som man inte stannar upp i träningen.
Funkar bra för mig än så länge.
Så tror jag att det är bra att vila var 8:e-10:e vecka om man styrketränar hårt.
Överträning är inte så kul!
Det låter klokt, ifall man vill slippa ihärdig träningsverk... Men jag har kollat runt lite på forumet, och det verkar som om de flesta här inne bara har en vilodag per vecka.
I och för sig tränar jag inte lika hård styrketräning som de flesta här inne verkar göra... Jag har satsat mer på kondition och fettförbränning, och en del styrke.
Men, tycker du det verkar ok för mig med två vilodar i veckan?
tycker det låter helt ok!
Jag styrketränar med ett 2 veckors schema, och av dom 14 dagarna så är 6 vilo dagar. Inget fel med vila. Känns det bra så gör du nog helt rätt tror jag.
Jag vilar tisdag torsdag och ganska ofta lördag och söndag :p 4 dagar i veckan nästan! :P