Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Jag behöver lite hjälp på traven..

Registrerad: 2004-03-21

Jag började träna för några månader sedan men har ingen ordning i vilka muskelgrupper jag bör träna och när.. Jag tränar oftast Må,ti,to,fr,lö,sö och då brukar jag börja med att antingen jogga ca 2-3 km eller cykla 4-5 miles. Jag är ute efter att bli nöjd med min kropp helt enkelt.. Jag vill få bort lite rumpa och lite "lovehandles" men inte alls mycket. Inte så mycket benmuskler, men mycket armar och mage, också behåller jag om möjligt mina bröst.. dom blir ju inte större.. Till en början tränar jag bara för att jag tycker det är kul men går det bra så varför inte tävla el något? Så här ser ett ganska vanligt pass ut:

Peck deck 10 kg/10 reps/3 set
Lårpress 25 kg/10 reps/3 set
Bicepscurl 6 kg/20 ----------
Bänkpress 10kg -------------
Pullower m hantel 6kg/---------
Axellyft m hantel 10 kg/------------
Delta 7,5kg -----------------
Benböj m stång 10kg/----------------
Ryggsträck 10reps/3set
Ryggsträck sidor --------
Sit ups korta 10reps/3set
Klassiska sit ups -------
Sit ups sidor---------

Sen brukar jag göra "kissande hunden" och liggande på sidan och lyfter benet.. Det här var de övningar jag gör oftast, har jag träningsvärk så hoppar jag över dom en dag. Sen är jag simlärare så det blir en del simning utöver det här.. HJÄLP MIG! PS. Jag skrev ut ett träningsprogram från Cia Hedlund men det var många övningar jag inte har möjlighet att göra där jag tränar Ds.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB