Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hej!
Jag undrar om man kan träna för mycket? Nu tänker jag på vanlig motionsträning, inte styrketräning. Jag styrketränar 4 ggr per vecka och är är ute och promenerar, cyklar eller springer minst en gång per dag med en dags vila. Jag undrar om man kan utföra sådan här fettförbrännande träning för ofta?
//Olov
Hej!
Jag undrar om man kan träna för mycket? Nu tänker jag på vanlig motionsträning, inte styrketräning. Jag styrketränar 4 ggr per vecka och är är ute och promenerar, cyklar eller springer minst en gång per dag med en dags vila. Jag undrar om man kan utföra sådan här fettförbrännande träning för ofta?
//Olov
Naturligtvis kan du träna FÖR mycket. Det är snarare regel än undantag för många - vilan är underskattad!
Sedan måste du själv fråga dig vad målet är med din träning? Vad vill du uppnå? Är ditt sätt att träna optimalt för ditt mål? Om du vet vilket mål du har, så börja att sätt dig in i vad som är optimalt för just de målet.
Nu för tiden är det mesta enklare vad gäller att snabbt skaffa sig information tack vara nätet, annat var det förr.
Vänligen Forsman
Tjena Olov !
Tänkte bara säga att träning är som en bra fylla, juh mer du dricker desstå bättre mår du - tills du tar den där extra ölen, och resten blir ett riktigt spykalas där bara du är inbjuden!
Hehe skämt åssido vi ses imorrn kl 13.00 va?
Ha de
Henke
You betcha!
Jag har typ träningsvärk i triceps! fåla tare lite lungt, man kanske bara kör bröst