Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hej jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mej med ett tränings schema för ett multigym som jag köpt (http://www.abilica.com) GYM 2000 MULTIAPPARAT hittade lite bilder under supporten på övningar men jag har inte en aning om hur jag ska lägga upp träningen för fettförbräning i första hand jag kör hårt med viktväktar metoden och det fungerar bra hitills men jag känner att jag vill bli fastare i kroppen så där av köpet..ni undrar kanske varför jag inte bara glider in på ett gym men det finns orsaker till det som är jobbiga. Men nu åter till träningen har någon lust att hjälpa till att få en kuf i form ;-)
MVH
Ricky
Jag är för lat för att kolla hur ditt multigym ser ut men ...
Till att börja med så är fortfarande muskelbygge och fettförbränning två olika saker. Så för fettförbränningen så bör du röra på dig. Morgonpromenader är poppis.
Men då jag antar att du är nybörjare så lär du kunna öka en hel del i muskler samtidigt som du minskar i fett - förutsatt att du inte kör för hårt vad det gäller fettförbränning.
När det gäller muskelbyggnad så bör du dela upp kroppen i två delar.
Tex överkropp minus mage och ben + mage.
träna två dar, vila en och träna två igen.
Kör ett set och ca 12 reps på varje övning.
Tex så här:
Dag ett
1 övning för lats (vingarna på som ger ryggen v-form)
1 övning för bröstrygg (ryggbiten motsatt bröstet)
1 övning för korsrygg
1-2 övningar för bröst (tex armhävningar med brett grepp, bänkpress el dyl)
1-2 önvingar för axlar (press uppåt eller drag mot hakan)
1 övning för biceps (helst med rakt grepp om dina armbågar klarar det)
1 övning för triceps
Dag två
2 övningar för lår framsida
2 övningar för lår baksida
2 övningar för vader
2 övningar för mage
Detta är inget jag skulle träna efter - men för en nybörjare duger det utmärkt. Kör så några månader så kommer det att hända grejer.
Sen är det bara att lösa gymkort. *L*
1 övning för biceps (helst med rakt grepp om dina armbågar klarar det)
Är rakt grepp bättre? Själv kan jag inte köra det för mina underarmar smärtar då.
Det är (tydligen) det bästa för muskelutveckling över hela biceps så om man bara skall köra en övning för biceps så är väl den bäst.
Dock skall sägas att jag har inte hört det från tillräckligt många håll att jag är helt 100 på det - men till största sannolikhet så ...
Personligen så har det tagit bra på mig med rak stång.
Men får du ont - vilket många får - när du kör med rak stång skall du naturligtvis inte göra det. Använd hantlar eller curlstång istället.