Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4  

Emmas mat- och träningsdagbok

Registrerad: 2004-05-10

Nån här inne som bor i västerås?

Jupps !

Från: Västerås
Registrerad: 2003-07-18

Nån här inne som bor i västerås?

Jupps !

Vart tränar du?

31/8 Tisdag

Tränade igår, var så trött efter jobbet, vilade när jag kom hem, tänkte skippa träningen, men tog mig till gymmet tillslut i alla fall, det gick faktiskt bra. Körde biceps och rygg, har blivit starkare i biceps vilket känns riktigt kul. Hade som mål att klara minst 6 rep på 12,5 kg hantlarna, det klarar jag nu :)! nästa mål är 15 kg hantlarna :D klara man det är man ganska stark som tjej, eller? :)

Ryggen börjar bli bred, kan knappt ha strl 38 på toppar längre, det är tight, men muskler är snyggt och ryggen är rolig att träna. Har börjat käka kreatin nu, men märker än så länge ingen skillnad, det kommer väl.

Ikväll ska jag köra triceps och bröst tror jag, måste komma tillbaka till konditionsträningen också, men samtidigt så är det muskeltillväxt som är första prioritet så konditionsträningen kanske gör mer skada än nytta, lite fett på kroppen får jag stå ut med.

Snart går mitt gym kort ut och jag tror jag ska byta gym. Min kille tränar på ett annat gym och tror jag jag ska börja där, kan vara kul att träna hårt med honom, vi tränar ju för tävling båda två.

Registrerad: 2004-05-10

Vart tränar du?

Feelgood

Vart tränar du?

Feelgood

Kommer troligen börja på Feelgood ganska snart...

Träningen igår gick bra, men jag kände av axeln i vissa bröstövningar, den är fortfarande inte riktigt bra. Körde bröst och triceps, lite mage och en övning för baksida lår. Har kört fast med dipsen, kanske för att jag inte längre tycker det är så roligt.

Idag blir det en vilodag, såna behövs ju tydligen också ibland, ska äta bra och ta det lugnt även om det kan bli ett helvete på jobbet idag, slappa framför tv´n ikväll.

Måndag 6 september

Tränade hårt förra veckan, blev ett tungt benpass i lördags och det känns kan jag lova, kom knappt ur sängen varken igår eller idag, träningsvärk till tusen, men det är ganska skönt ändå, känner ju att jag har gjort något bra :) Idag blir det vila, det behövs, känner mig trött och sliten, tar i med nya tag igen imorgon. Tror faktiskt att kreatinet fungerar, känner att jag orkar ta i mera och har även ökat på vikterna :)

Körde knäböj i lördags, började på 40 kg men ökade sedan till 50 kg, gjorde ca 10 rep. Är det lite? Trodde jag skulle orkar mera vikt men det var ganska tungt...

27 oktober

Väldigt lång tid har gått sen sist, men allt flyter på bra. Träningen går bra och jag blir starkare, försöker klämma in mist ett cardio pass i veckan också, kondisen är inte på topp, men det blir mera av det i vår, nu är det i första hand muskelbygge som gäller.

I helgen är det SM i bodybuilding här i västerås, ska dit och kolla på finalerna båda dagarna, blir kul, ger framförallt lite inspiration. tanken på att själv börja satsa på BB känns inte längre så främmande, jag får höra att jag har förutsättningar för att bli bra.

Har varit väldigt trött ett tag nu, förmodligen beror det på att jag bytt jobb och har mycket att göra, samt tidiga mornar varannan vecka, men nu börjar jag komma in i det så det blir bättre och bättre. Privat är det struligt just nu vilket också påverkar orken och motivationen, jag fick för mig i förrgår att jag var tvungen att rensa huvudet, stog inte ut med alla jobbiga tankar och funderingar så det slutade med ett roddpass på gymmet, vilket resulterade i att jag rodde 1 mil :) det är skönt när träningen kan gå bättre när allt annat är jobbigt....

Hoppas alla ni som läser detta mår bra och att träningen flyter på. Själv ska jag snart sticka hem, äta och dra till gymmet och köra ett tungt armpass, sedan blir jag troligen liggandes på soffan, orolig och väntar på att mobilen ska pipa till och jag får ett efterlängtat sms.....

Kram till er alla!

Allt flyter på som det ska, har varit förkyld ett bra tag nu, har vilat från träningen i en vecka, men idag blir det ett tungt armpass. Har bytt gym, tränar numera på feelgood, trivs kanon!

Från: Linköping
Registrerad: 2003-02-20
Webbsida

Hur går det?? =)

Sidor: 1 2 3 4  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB