Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4  

Emmas mat- och träningsdagbok

Från: Västerås
Registrerad: 2003-07-18

Onsdag 21 April

Blev ingen morgonpromenad idag, men körde ett hårt gympass och sedan spinning. Gjorde en ny fettmätning idag, tvivlar starkt på att den visar rätt, iofs så verkar det stämma på andra men för mig visar den på 14,7 % och det låter väldigt lite.

Frukost:

Råggröt, lågkalorikräm, minimjölk, kaffe, en grov macka med kalkon, ½ grapefrukt.

Efter styrketräningen:

En banan, sedan direkt in på spinning

Lunch:

ca 0,75 dl ris, 1 burk tonfisk, lite minifraiche, vatten

Mellanmål:

Kaffe och 1 grov macka med leverpastej och gurka, 1 med ost (10%) och gurka.

Mellanmål igen:

1 burk kesella med funlight och blåbär.

Är nu mätt och belåten och känner mig nöjd.

Testa föresten att köra chins utan vikthjälp idag, målet till sommaren är ju att klara 5 st själv, jag klarade 3! så målet klarar jag nog :D

Torsdag 22 april förmiddag

Har varit till gymmet och tagit morgonpromenaden där, är så tråkigt väder ute, regnet hänger i luften. Gick en timme väldigt snabbt.

Frukost när jag kom hem:

Råg gröt (1 dl gryn)
1,5 msk linfrön
Lågkalorikräm
3 dl minimjölk
1 grov macka (ganska stor) med kalkon, ost (10%) och paprika, kaffe

Middagen igår blev en omelett på 2 hela ägg och 2 vitor, kalkon, lök och paprika. Ett äpple.

Idag måste jag plugga, har så svårt att ta tag i det, men jag måste. Får se om jag går till gymmet igen ikväll, tror jag skiter i det, det blir styrka och spinning imorgon.

I helgen är det exhale weekend här i Västerås, ska dit båda dagarna, ska bli kanonkul, måste ju kolla in mina framtida konkurrenter ;D

Måndag 26 april

Träning

Morgonpromenad 65 min

Frukost

Råggröt, lågkalorikräm och minimjölk

Mellanmål

en banan och en "fatburner" dricka

Träning

Styrketräning, biceps/rygg/mage
10 min HIIT på stepmaskin

Lunch

Nyponsoppa, keso, grovt bröd med ost (10%) och paprika

Jag vet att jag ätit för lite idag, men jag är inte hungrig. Får fixa en riktig middag ikväll, men nu kan jag inte äta.

I helgen var det NOGP och SM i AF här i Västerås, jag var där hela helgen och kollade på tävlingarna. Blir bara mer och mer sugen på att börja tävla i AF, tror att jag har de förutsättningar man behöver, ska lägga på mig lite mera muskler bara. Tror att jag ska satsa på DC 2005, 1½ år borde kunna vara lagom.

Mellanmål

grovt bröd med ost (10%), paprika, kaffe

Middag

70 g Fullkornspasta, 1 burk makrill i tomatsås, paprika

Kvällsmål

ca 150 g keso med lågkalorikräm

En bra dag tycker jag, känner mig mätt fastän jag inte har ätit speciellt mycket. Imorgon blir det en tidig morgonpromenad, sen stan, sen träning och på eftermiddagen skolan...

Har hittat ett ledigt jobb som jag vill ha, verkligen vill ha, hoppas hoppas jag kan få det!

Tisdag 27 april

Dagen blev inte alls som jag hade tänkt. Vaknade 6 imorse och hade så ont i magen, mensvärk, gick upp och proppade i mig 5 receptbelagda värktabletter.... det blev bara värre, la mig i sängen igen, mådde illa, hade jätteont. Tabletterna verkade inte... sprang och spydde flera gånger, kräktes ju så klart upp en del av tabletterna. Krossade 4 till och blandade med fil i hopp om att kroppen lättare skulle ta upp dom krossade, det funkade, piggnade till, gick ner på stan för att hämta ut flera tabletter på apoteket och köpte proteinpulver, började känna mig yr i huvudet och febrig på vägen hem. När jag kom hem satte jag mig och läste informationen om mina piller, vid mensvärk skulle man ta max 5 st per dygn, då hade jag redan fått imig 9! känner mig fortfarande konstig i huvudet och det fflimmrar för ögonen.... Ingen träning idag.

Frukost:

Fil med lågkalorikräm, linfrön och all bran.

Lunch

Lasagne och massa grönsaker

Är inte alls hungrig, har tvingat i mig mat... Vilken kass dag, ska lägga mig och kolla på TV nu och hoppas det är bättre imorgon, då ska jag ta en morgonpromenad och sedan spining.

Torsdag 29 april

Är förkyld! Hatar det. Hade ont i halsen igår när jag vaknade, men brydde mig inte om det. Gick till gymmet och körde styrka i en timme, sedan en timmes promenad på bandet och avslutade med spinning. Hade massor med energi tyckte jag och träningen gick jättebra, men igår kväll kände jag mig febrig och sov 11 timmar i natt. Det behövdes....

Är inte hungrig, tvingar i mig mat och det är ju inte bra, man måste ju äta...

Hoppas jag piggnar till under helgen så jag kan ta i med nya tag nästa vecka...

Måndag 17 maj

Har inte skrivit på länge nu, internet funkar inte hemma så nu sitter jag i skolan och tänkte komma med en liten uppdatering.

Vikten går ner, vägde imorse 60,2 kg. Jag försöker hålla mig till 1800 kcal per dag, men det blir ofta lite mer, snittet ligger på 1900, men så länge som jag går ner i vikt gör det ju inget.

Chinsen har gått bra, nådde målet som var fem och klarar nu nästan 7, nytt mål är åtta om senast en månad, det funkar nog tror jag.

Fettprocenten låg förra veckan på 11,9, vet att det låter väldigt lite, men jag måste nog ner under 10 för att jag ska vara nöjd.

Fortsättning följer så småningom, när datorn är fixad.

Torsdag 20 maj

Äntligen funkar datorn igen!

Vikten går fortfarande neråt och jag ser att fettet vid midjan försvunnit, men på rumpan och låren håller det sig kvar. Ska snart till gymmet och köra kondition. Sov länge idag, det är skönt att det är röd dag. Solen skiner och det kanske blir en tur på inlines senare idag.

Maten funkar bra, försöker hålla mig strax under 1800 kcal/dag för att ha "råd" med godis i helgen, snittet ska vara 1800/dag.

Från: Gällivare
Registrerad: 2004-05-20
Webbsida

Måndag 17 maj

Har inte skrivit på länge nu, internet funkar inte hemma så nu sitter jag i skolan och tänkte komma med en liten uppdatering.

Vikten går ner, vägde imorse 60,2 kg. Jag försöker hålla mig till 1800 kcal per dag, men det blir ofta lite mer, snittet ligger på 1900, men så länge som jag går ner i vikt gör det ju inget.

Chinsen har gått bra, nådde målet som var fem och klarar nu nästan 7, nytt mål är åtta om senast en månad, det funkar nog tror jag.

Fettprocenten låg förra veckan på 11,9, vet att det låter väldigt lite, men jag måste nog ner under 10 för att jag ska vara nöjd.

Fortsättning följer så småningom, när datorn är fixad.

Är inte 10 procent för lite för en tjej? Har läst någonstans om att det är för lite för att kroppen ska fungera normalt. Är inte helt säker dock.

Har nu som sagt 11,8 och min kropp funkar som den ska, tror det där är olika för olika personer. vid 10 % tror jag att jag kanske har kommit dit jag vill, men vi får se.

Fredag 21 Maj

Är uppe tidigt idag, var relativt pigg när jag vaknade så det var bara att stiga upp, hade tänkt ta en morgonpremenad men tittade på termometern och struntade i det. Har lagt ner promenaderna förresten, tror att jag kan få bättre resultat av att lägga in mer cardioträning på gymmet istället, köra HIIT lite oftare osv. Tycker det är fruktansvärt tråkigt att vara ute och gå i 1½ timme i princip varje dag. Tar kanske upp det igen längre fram men just nu är det inte kul.

Igår låg mitt energiintag på 1629 kcal. Kanske på gränsen till lite, men jag tror det funkar.

Eftermiddag:

Idag har jag varit på gymmet och kört triceps, axlar och bröst. Avslutade med 30 min crosstraining och 3 x 5 min rodd.

Till frukost blev det havregrynsgröt med kräm, mjölk och ägg.

Lunchen blev kalkon med ris och tomatsås, ricottaost och oliver.

Har nu även satt i mig en del godis, men det är ju min ätardag så det är ok, hamnar troligen inte p mer än ca 2200 kcal så då är det inga problem.

Lördag 22 maj

Uppe med tuppen idag. Har dåligt samvete för att jag inte följde me min sambo på en grej han ville idag, men jag mår skit över att jag åt godis igår så nu sitter jag här med en kopp kaffe och laddar upp inför en promenad, sedan måste jag till gymmet och göra upp för igår. Jobbigt att dessa tankar med dåligt samvete och som att man gjort något riktigt fel när man inte äter rätt kommer tillbaka igen, trodde dom var borta nu, men så fort fokus ligger på mat och att gå ner i vikt så vaknar dom till liv igen verkar det som, skulle kunna kräkts igår efter godiset.... vill inte in i mina gamla spår igen så jag måste nog se upp och vara lite försiktig. För den som inte visste så har jag haft ätstörningar sedan jag var väldigt ung, 11-12 år kanske, är idag 23 och firade för snart en månad sedan att jag inte hade spytt upp mat på ett år. Har vägt allt mellan 47-65 kg. Har svält mig själv och jag har hetsätit, men anser att jag har kontroll på det idag och mår bra. Men det är nog lätt hänt att den där fixeringen vid vikten kommer tillbaka när man som jag nu försöker gå ner ett par kilon och det återstår att se om jag anser att det räcker när jag nnått min målvikt....

Dags att sätta fart nu, ca 90 minuter har jag tänkt, sedan konditionsträning ca 1 timme på gymmet.

Registrerad: 2003-12-11

ser att du verkligen ligger i med din träning. allt ser riktigt bra ut, men jag undrar samma sak här. vad är ditt mål? att få en bra kropp eller vill du mer?

Tycker att jag har skrivit mina mål lite här och där men jag kan ju säga det igen.

Målet med träningen är att stå på scen och tävla i AF. När vet jag inte, det beror på hur bra träningen går.

Målet med deffen jag håller på med nu är att toppa och bli riktigt snygg i sommar.

Kan forstätta med att berätta hur den här dagen har varit, det var ingen höjdare direkt. Har legat i sängen i princip hela dagen, varit riktigt risig. Åt inte mycket varken igår eller idag, hamnade på ca 1200 kcal båda dagarna, inte så bra, men är man sjuk så är man.

Tränade igår, blev morgonpromenad och konditionsträning. Idag har jag som sagt varit hemma hela dagen. Hoppas jag är piggare imorgon så jag gå och träna igen.

vad är AF för tävling då?

Athletic Fitness

okej. tack

Tisdag 25 Maj

Är fortfarande inte pigg. Låg i sängen hela dagen igår, kunde knappt äta någonting alls, hamnade på 773 kcal... inte alls bra.

Är lite piggare idag, men tror att jag fortfarande har lite feber, det är mina värktabletter som gör det, måste sluta med dom, men vad gör man då när man har ont?

Ingen träning för tredje dagen i rad, synd, hoppas jag kan ta mig till gymmet imorgon, annasr blir det ingen träning förrän nästa tisdag, åker hem till mamma imorgon eftermiddag och ska vara där hela helgen.

Tog nya mått idag som jag tänkte lägga upp.

Vikt: 59,6 kg
Midja: 68 cm
Rumpa: 94 cm
Höger lår: 53 cm
Vänster lår: 51 cm
Höger arm: 31 cm
Vänster arm: 30 cm

Onsdag 26 maj

Uppe tidigt idag och tvättar innan jag ska åka till mamma och syster. Känner mig frisk idag, men musklerna är helt slut, benen orkade knappt upp för trappan när jag varit nere i tvättstugan så det blir nog ingen träning idag heller. Skit! Jag får försöka ta mig ut och gå och springa när jag är hemma.

Maten igår bestod av:

Fil, lågkalorikräm och all-bran+

Spagetti och köttfärssås

Müsli, mjölk

Äpple

Idag käkade jag havregrynsgröt till frukost.

Har rasat i vikt nu när jag varit sjuk, vet inte om jag ska vara glad eller ledsen, troligen lägger jag på mig det igen nu när aptiten kommer tillbaka och det blir tårta flera dagar på rad.

Tisdag 1 juni

Tillbaka hemma hos mig själv igen. Gick till gymmet för en timme sedan, men vände och gick hem igen efter 10 min. Hatar att träna när alla småkillar lägger beslag på hantlar och stänger, sitter stilla och glor och bara tar upp plats. Jag är på gymmet för att träna, inte visa upp mig eller snacka skit med polarna! Är så arg nu så jag kokar. Har inte kunnat träna på 10 dagar nu, bara promenader och en löparrunda. Ska gå dit tidigt imorgon innan fjortisarna vaknat och hunnit dit. Kunde inte ens köra någon konditionsmaskin för luften där inne stog helt stilla, kunde knappt andas. USCH! vad arg jag är nu!

Har käkat skitådålig mat sedan i torsdags, känner mig fet och uppsvälld, har ätit bra idag i alla fall så imorgon kanske jag känner mig bättre.

Hatar småkillar som tror att dom är nåt och kan nåt!

Registrerad: 2004-05-10

Vart tränar du ?

Själv tränar jag på Feelgood och där brukar det vara bra om man undviker just eftermiddagar. Idag var det dock extremt mkt folk nu på eftermiddagen... men är man där övriga tider så är man nästan själv och slipper en massa onödig väntan.

Och är det just småkillar som du stör dig på så finns ju alltid Glada Oxen´s tjejgym.. Men har ingen aning om vad de har för utrustning etc.

Jag tränar på Nautilus, Kristiansborg. Jag brukar vanligtvis vara där på förmiddagarna, men från igår började de med sommartider, vilket innebär att dom inte öppnar förrän kl. 15! tisdagar och torsdagar. Får ta mig till Lögarängen de dagarna isstället annars får jag inget gjort. DEssutom kommer de att stänga på K-borg hela juli. Nu ska jag i alla fall ut på en långpromenad, ska ta milen på Rocklunda tänkte jag, sedan ska jag till gymmet.

Skulle absolut inte vilja träna på ett tjejgym, jag vill ha det blandat och jag gillar småkillarna när dom inte kommer i stora flockar och aldrig blir klara, om dom är två-tre stycken kan dom vara riktigt söta. :)

Onsdag 2 juni

Blev en långpromenad i morse på över en mil, skönt efteråt men nu är jag helt slut. Gick till gymmet och körde rygg/biceps/mage. Gick inte alls så bra som jag hade hoppats, har tappat styrka under tiden jag var sjuk och känner mig fortfarande väldigt seg i kroppen. En kompis tror att min kropp behöver minst 2 veckors total vila men det skulle jag aldrig palla med. Jag kan visst ta det lite lugnare ett tag, men det innebär också mindre mat och det har jag ingen lust med. Ska ner några kilon till. Har inte vågat ställa mig på vågen sedan jag kom hem igen, väger mig nästa vecka istället om jag lyckas sköta maten resten av veckan vilket jag tror inte kommer bli några problem.

Igår hamnade matintaget på 1797 kcal, perfekt alltså.

Dags att hoppa in i duschen och sedan sola på balkongen ett tag innan det är dags att ge sig av.

Torsdag 3 juni

Gick upp tidigt i idag i hopp om att jag skulle orka ta en promenad. Det blev ingen, var så hungrig så jag åt en stor frukost i stället bestående av:

Havregrynsgröt, lågkalorikräm, minimjölk
Supergrovt bröd med mjukost, kalkon, chilikeso och paprika.

Ska åka till det andra gymmet idag, har inte varit där på evigheter, men idag har jag bil så jag tänkte passa på eftersom "mitt" gym inte öpnnar förrän klockan tre idag. Efter träningen tänkte jag lägga mig i solen och försöka bli lite brun.

Gårdagens kaloriintag slutade strax under 1500, kanske därför som jag var så hungrig när jag vaknade. Blev sushi till middag igår, jag älskar det och så innehåller det ju inte så mycket kalorier.

fortfarande torsdag 3 juni

Var till gymmet, det var riktigt fint där, men min kropp är fortfarande väldigt trött. Fattar inte vad det beror på, kan det vara för lite mat tror ni? Har liksom ingen ork, allt känns tungt och är ofta yr i huvudet. Passet gick sådär i alla fall. Körde bröst, axlar och triceps.. Skulle avsluta med lite förbränning tänkte jag men orkade bara trampa på steppen i 5 minuter.

Efter träningen idag blev det 1 banan och proteindrink.

Mellanmål: 1 äpple

Lunch: Yoghurt, all bran+, grov macka med lättmjukost och paprika.

Vet inte vad jag ska käka ikväll, men problemet kanske löser sig eftersom vi ska hem till killens mamma... hon lagar god mat :)

Har legat i solen idag, den tog snabbt måste jag säga, är ganska röd nu, men imorgon är det nog brunt. :)

Från: Helsingborg
Registrerad: 2004-01-31

För lite vatten?
Nån infektion i kroppen?

Sidor: 1 2 3 4  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB