Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Tidigare loggar
Matti goes HST (15 dec 03 - 8 feb 04)
Stats
Vikt: 71 kg (lika mycket som när jag avslutade HST-cykeln)
Marklyft 1 RM: 140 kg (8 feb)
Bänkpress 1 RM: 75 kg (7 feb)
Knäböj 2 RM: 102,5 kg (28 nov förra året)
Jag tränar hemma utan ett power rack, vilket innebär att mina RM i bänk och böj är något lägre än de skulle vara om jag skulle kunna lyfta utan att behöva oroa mig för att missa repetitionen. Fast mitt 1 RM i bänkpress är ändå fascinerande låg. Väntar mig rätt hyffsade ökningar under de kommande veckorna.
TRÄNINGSPROGRAM
Måndag
squat 5x5/3-5' 3/0/2
Bench press: 3 sets of 5/3-5' rest. 3/1/2.
SDLD: 3x6-8 3/0/2
front squat 3x8-10 3/1/2
speed dl: 10x2/45" 80% of the weight used on thursday.
Tisdag
Bench press: 3 sets of 5/3-5' rest. 3/1/2.
dumbbell row: 2X10-12/2-3'. 3/0/2
Incline DB press: 3X8-10/2-3'. 3/0/2.
barbell row 2x8-10/2-3'. 3/0/2.
DB lateral raise: 2-3X8-10/1-2'. 3/0/1.
cg bench: 2X10-12/2' rest. 3/0/2
barbell curl: 2X10-12/2' rest. 3/0/2
Rotator cuff l-flye: 2 sets of 8-12.
Torsdag
Deadlift: 5 sets of 5/3-5' rest. 3/0/2
Speed bench: 5X2/45" rest. 3/1/X 80% of the weight used on Tuesday.
Front squat: 3X6-8/2-3' rest. 3/0/2.
Speed squat: 10X2/45" rest. 80% of the weight used on monday.
crunches 2x10
Fredag
chins: 5X5/2-3'. 3/0/2.
Speed bench: 5X2/45" rest. 3/1/X 80% of the weight used on Tuesday.
dumbbell row: 3X6-8/2-3'. 3/1/2.
Shoulder press: 3X6-8/2-3'. 3/0/2.
cg bench: 2X10-12/2' rest. 3/0/2
concentration curl 2X10-12/2' rest. 3/0/2
Rotator cuff l-flye: 2 sets of 8-12.
FEEDBACK
Kom gärna med kreativa smädelser då och då. Typ: "Ey, jag curlar mer med mitt lillfinger än du tar i bänk". Min brist på motivation är något problematiskt. Mina tankegångar just nu går typ.. "jag ska träna för att eh.. det står så.. i mitt.. träningschema". Det skulle vara bättre om jag tänkte "AH! jag ska visa den där X hur man tränar".
10 MARS
squat
65 kg - 5
75 kg - 3
82,5 kg - 5,5,5,3,5,5 (76% av 1 RM)
(höj till 85 kg)
Under det fjärde setet kände jag av en skum smärta i vänstra knät, så jag avslutade det setet, därav trean. Det var dock bara någonting som jag kände under just det setet, sedan gick det bra.
SLDL
en övning som jag ganska nyligen börjat köra. låg vikt.
60 kg - 6, 6, 6
(höj till 62,5 kg.)
front squat
en annan övning som jag nyligen börjat köra. tog ett tag innan jag kunde köra med "clean grip" (sådant grepp som tyngdlyftare använder sig av) utan problem.
40 kg - 6
45 kg - 6
50 kg - 6
55 kg - 6
(höj till 57,5-60 kg)
speed dl
87,5 kg - 2,2,2,2,2,2,2,2,2 (62,5% av 1 RM)
ptja, explosivitetsträning, enkelt.
Så då får man nu chansen att ge lite kommentarer på din träning och då ska man väl ta tillfället i akt.
Vikt: 71 kg (lika mycket som när jag avslutade HST-cykeln)
Vad siktar du på nu? Bulk? Deff? Inget av det? Alltid bra att bestämma sig för något av det iaf.
Marklyft 1 RM: 140 kg (8 feb)
Bänkpress 1 RM: 75 kg (7 feb)
Knäböj 2 RM: 102,5 kg (28 nov förra året)
Tycker inte du ska vara allt för lessen för ditt "dåliga" resultat i bänken. Tycker det ser rätt jämt fördelat ut, och inte disco som det kan bli ibland. Fast visst är det kul att vara stark i bänken ;)
FEEDBACK
Kom gärna med kreativa smädelser då och då. Typ: "Ey, jag curlar mer med mitt lillfinger än du tar i bänk". Min brist på motivation är något problematiskt. Mina tankegångar just nu går typ.. "jag ska träna för att eh.. det står så.. i mitt.. träningschema". Det skulle vara bättre om jag tänkte "AH! jag ska visa den där fittan X hur man tränar
Tycker att du helt klart besitter tillräckligt med kunskaper så det räcker och blir över för att växa till dig ordentligt. Kanske skaffa en träningskompis? Så ni kan peppa varandra och ha en liten inbördes tävling så att säga.
Sen avslutningsvis vore det kul om du förklarade vissa saker, t ex SLDL och hur man gör speed DL (där det visserligen står att det är explosivitetsträning). Kämpa hårt med vikterna nu.
Vad siktar du på nu? Bulk? Deff? Inget av det? Alltid bra att bestämma sig för något av det iaf.
Viktuppgång på typ 0.25-0.5 kg / vecka. Nu när våren nästan är här och sommaren närmar sig börjar man kanske oroa sig för magrutorna. Men lets face it, när man väger 71 kg @ 171 cm så har man knappt någon massa att tala om. Jag kommer nog att "offra" årets sommarform, annars kommer det att ta evigheter innan jag kommer i närheten av den fysik jag "vill ha". Jag placerade vill ha inom citationstecken eftersom jag (tyvärr?) inte är särskilt intresserad av själva träningsresultaten. Kunskap är inte till någon nytta för en själv om man inte har motivationen / självdisciplinen att tillämpa den i praktiken.
Tycker inte du ska vara allt för lessen för ditt "dåliga" resultat i bänken. Tycker det ser rätt jämt fördelat ut, och inte disco som det kan bli ibland.
Jag är väl inte direkt ledsen, jag är övertygad om att mitt PR kommer att öka med minst 10-20 kg under de närmaste månaderna. Det är just för att jag inte vill vara "disco" som min bänk suger så brutalt, när valet har stått mellan att köra bänk eller mark/böj så har jag alltid valt det senare alternativet. Resultatet är tydligt. Apropå bänken så gör jag en liten ändring i träningsprogrammet ovan (jag har redan använt det i tre veckor) -- jag kommer att dela upp bänkvolymen på fyra dagar istället för två. Tungt på måndag / tisdag och snabbhet på torsdag / fredag. Samma volym som tidigare, men fördelat över fler träningspass.
Kanske skaffa en träningskompis? Så ni kan peppa varandra och ha en liten inbördes tävling så att säga.
Mina träningstider är för oregelbunda för att jag ska kunna ha en träningspartner. Men visst, en träningskompis skulle antagligen vara bra för motivationen.
Sen avslutningsvis vore det kul om du förklarade vissa saker, t ex SLDL och hur man gör speed DL (där det visserligen står att det är explosivitetsträning).
SLDL = stiff-legged deadlift, stelbent marklyft.
speed dl = speed deadlift = vanliga marklyft med relativt lätt vikt och fokus på ett snabb/explosivt övningsutförande.
Viktuppgång på typ 0.25-0.5 kg / vecka. Nu när våren nästan är här och sommaren närmar sig börjar man kanske oroa sig för magrutorna. Men lets face it, när man väger 71 kg @ 171 cm så har man knappt någon massa att tala om. Jag kommer nog att "offra" årets sommarform
Trots att du talar om motivationsbrist och annat är den inställning du har ovan beundransvärd. Finns allt för många killar som fortfarande väger 70 kg fördelat på 180 cm och vill deffa för att få fram hela sexpacket. Jag förstår att man vill se ut så när badsäsongen kommer, men att sikta framåt är nog tusen gånger vettigare om vill komma någonstans i slutändan.
Jag är väl inte direkt ledsen, jag är övertygad om att mitt PR kommer att öka med minst 10-20 kg under de närmaste månaderna. Det är just för att jag inte vill vara "disco" som min bänk suger så brutalt, när valet har stått mellan att köra bänk eller mark/böj så har jag alltid valt det senare alternativet. Resultatet är tydligt. Apropå bänken så gör jag en liten ändring i träningsprogrammet ovan (jag har redan använt det i tre veckor) -- jag kommer att dela upp bänkvolymen på fyra dagar istället för två. Tungt på måndag / tisdag och snabbhet på torsdag / fredag. Samma volym som tidigare, men fördelat över fler träningspass
Det är många kilo du talar om, men upplägget ser bra ut för styrkeökningar.
SLDL = stiff-legged deadlift, stelbent marklyft.
speed dl = speed deadlift = vanliga marklyft med relativt lätt vikt och fokus på ett snabb/explosivt övningsutförande.
Nu hänger jag med, var förkortningarna som rörde till det :)
Det är många kilo du talar om, men upplägget ser bra ut för styrkeökningar.
Jag börjar från en så låg nivå att jag tror att dessa ökningar är möjliga att göra.
10 mars, fortsättning
i enlighet med det jag skrev ovan har jag delat upp bänkseten på fler dagar. jag har förskjutit träningsschemat med två dagar, så jag körde måndagspasset idag på onsdag och imorgon kommer jag köra tisdagspasset.
bench
65 kg - 5,5,5
rätt enkelt. jag kör med samma vikt imorgon. nästa vecka kommer 67,5 kg att flyga upp.
10 mars kost
Energiintag: 2900 kcal (P: 35 K: 35% F: 31%)
11 MARS
När det står t.ex. +5 så innebär det "själva hantelns vikt + 5 kg".
bänk
65 kg - 5,5,5 (87% av 1 RM)
inte mycket svårare än igår.
(höj till 67,5 kg)
db row
+17,5 kg - 8, 8
strikt, långsamt. bra kontakt.
(höj till +18,5 kg)
incline db press
13,5 kg - 8, 8
värdelöst. för stor lutning, axlarna gjorde allt jobb.
bb row
52,5 kg - 10, 10
lätt vikt.
(höj till 55 kg)
lateral raise
+5 kg 8,8,8
strikt, kontrollerat.
(höj till +6.)
cg bench
50 kg 8, 8 (sista repetitionen nära failure)
rätt ok, upprepa under "fredagspasset" (som körs på söndag)
bb curl
28,5 kg - 8, 8
ok. (höj till 29,5 kg)
l-flye
2,5 kg - 10
rotator cuff.
Post-workout nutrition
100 g vassle, 1000 g mjölk. mm. 900 kcal som sänktes på ~1 minut. måste köpa gainer eller någon annan form av snabba kolhydrater.
träningsprogrammet
rättade till ett fel. veckans tredje pass körs på torsdagar, inte på onsdagar. gjorde de ändringar som jag talade om förut, nu syns det även i träningsschemat att jag bänkar fyra gånger i veckan.
11 mars, kost
2900 kcal, ungefär samma fördelning som den 10:e (~33/33/33)
12 mars
studiebesök, typ. var i kista och pillade på ciscoroutrar.
frukost:
mcbagel 250 kcal (10 g protein)
egg mcmuffin - 300 kcal (20 g protein)
fika:
33 cl läsk (150 kcal)
munk (300 kcal?)
lunch:
33 cl läsk (150 kcal)
lunch, it-universitetet i kista. potatis, något skumt kött, rödvinssås (600-700 kcal, 25 g protein?)
fika:
50 cl läsk 200 kcal
filmkväll:
chips 1000 kcal (10 g protein)
yoggi lätt 700 kcal (35 g protein)
mellanmjölk 450 kcal (34 g protein)
Totalt: runt 4000 kcal, ~130 gram protein.
Kommentar:
borde jag ha dåligt samvete? för det har jag inte.
Matti goes PL
Vad menas med PL?
13 MARS
körde både torsdags- och fredagspasset idag. vill hamna på rätt ställe i schemat.
deadlift
115 kg - 5,5,5,5,5 (82% of 1 RM)
(raise to 117,5 kg)
speed squat
65 kg - 2,2,2,2,2,2,2,2,2,2
front squat
45 kg - 6
55 kg - 6
57,5 kg - 6
(raise to 60 kg)
chins
4,4,4,4,3
speed bench
52,5 kg - 2,2,2,2,2,2,2,2,2,2
db row
18,5 - 8,7,7
(repeat)
overhead press
40 kg - 6,6,6
(raise to 42,5 kg)
cg bench
50 kg - 8,8
(raise to 52,5 kg)
concentration curl
11 kg - 9
bleh.
Vad menas med PL?
Powerlifting.
16 MARS
bench
67,5 kg - 5,5,5
(repeat tomorrow)
squat
85 kg - 5,5,5,5,5
(raise to 87,5 kg)
SLDL
62,5 kg
(raise to 65 kg)
front squat
45 kg - 6
55 kg - 6
60 kg - 6
(repeat on thursday)
speed dl
87,5 kg - 2,2,2,2,2,2,2,2,2,2
(raise to 90 kg)
17 MARS
so, what's up with the english? I've been using english in my physical log book for ages, so it feels kind of natural to use the same language on the net, too. when it comes to weight training I'm generally thinking in english terms.
och det är ju ingen roman jag skriver, så det borde inte vara några problem att förstå mig. fast det är klart, det ser lite fånigt ut när man blandar två språk så som jag gör.
bench
bench 67,5 kg - 5,5,5 (90% of 1 RM)
tougher than last week, but still pretty easy. raise to 70 kg.
db row
+18,5 kg - 8,8
(raise to +19,5 kg)
incline db press
+13,5 kg - 8,8
~30 degree incline, perfect. raise to 15 kg.
bb row
55 kg - 8,8
the first set sucked, I should probably add a warm-up set. raise to 57,5 kg.
lateral raise
+6 kg - 8,8,8
the rep speed was too fast on the last repetitions in each set. use the same weight again.
cg bench
52,5 kg - 7,7
no problems. use the same weight on friday.
bb curl
29,5 kg - 8,7
near failure on the last repetition. raise to 30 kg anyway.
l-flye
2,5 kg - 10
rotator cuff work.
Är lite Zone Capone varning på det där nu Matti :)
19 mars
speed bench
55 kg - 2,2,2,2,2
yeah, well, speed work.
deadlift
117,5 kg - 5,5,5,5,5
ok. raise to 120 kg. I felt lightheaded during the last two sets. My rest times between the sets and reps are absurd. It probably woldn't hurt to add some cardio work to my exercise regime.
speed squat
67,5 kg - 2,2,2,2,2,2,2,2,2,2
my lower back ached a bit yesterday. I felt the same thing today when warming up for the speed squats. It's not the first time it happens, I always get that when I've fucked up my squat form. When using heavy weights (not that 85 kg is that heavy), I tend to go too low and round my lower back. I should start doing some hamstring stretches and light SDLD's during my off-days.
front squats
55 kg - 6
60 kg - 6,6
These felt heavy. When finishing the last set it hit me -- I'm not breathing. What the fuck. That's not a smart thing to do. Anyway, I'm gonna raise the load to 62,5 kg and start breathing.
Overall, a pretty nice session.
[personlig notering]
Before sunrise av Richard Linklater. 1995. Amerikansk kille möter fransk tjej på ett tåg. De spenderar ett dygn i Wien. 7-8/10. Se igen på DVD, utan text.
24 MARS
mycket på g.
bench
70 kg - 5,5,3
squat
85 kg - 5,5,5,5,5
24 MARS
squat
85 kg - 5,5,5,5,5
Be serios now.
lumpen
Mönstrade för något halvår sedan. Mina resultat var väl OK, med tanke på att jag inte direkt var motiverad att prestera bra. Fick en 7:a i både inskrivnings - och konditionstestet, en åtta i styrka. Har för mig att psykologen gav mig en femma. Hur som helst, inskrivningsförrättaren skrev in mig som Systemtekniker, 15 månader. Jippie, skitkul. Eller inte. Jag överklagade beslutet någon gång i januari och bad om att få slippa skiten, sitta framför en dator under femton månaders tid kan jag lika gärna göra hemma. Inskrivningsbeslutet ändrades inte.
För någon vecka sedan fick jag papper från Pliktverket:
Information om nya uppgifter
Efter regeringsbeslut att reducera värnpliktiga med inryckning under kalenderår 2004, föreslår Pliktverket följande:
Nytt inskrivningsbeslut: inskrivning i utbildningsreserven."
Det är inte många gånger i mitt liv jag har känt en sådan lycka, och lättnad, som jag kände när jag läste det där brevet. Ska dra till IKEA och köpa en ram, för det där pappret ska upp på väggen.
Jag har vissa galna företagsplaner som jag kan förverkliga nu när jag slipper lumpen. Kommer antagligen att plugga på deltid efter studenten. Har tänkt att läsa KemiB som en sommarkurs (5 veckor) på universitet och sedan tänker jag läsa företagsekonomi på kvällstid. På något sätt måste jag fixa betyg i Biologi A och B. Så småningom vill jag läsa Nutritionslinjen, 160 p, och då måste man ha läst biologi (ja, visst är det konstigt.. ;)). Måste höra med SYO:n om det går att göra prövningar i biologi, jag vet inte om jag pallar med komvux.
högskoleprovet
Drog till Södertörns Högskola i lördags och skrev högskoleprovet för skojs skull. Ville se hur det var. Jag hade inte ätit någon frukost och det var rätt underhållande att sitta i en helt tyst provsal och höra sin mage kurra.. eh. "Vad är det som låter?" ;)
Provet gick åt helvete. Enda delen som jag klarade utan fel var LÄS, den svenska läsförståelsen. Jag fattar inte hur jag kunde missa flera poäng på ELF, engelsk läsförståelse. Ingenting var dock direkt svårt, med lite övning borde 2,0 inte vara alltför svårt att klara. Man kan ju missa rätt många poäng -- jag tittade på höstens prov och där kunde man ha typ 10-12 fel och ändå få 2,0. Drygt 90% rätt av 120 frågor ska jag kunna klara.
vardagspsykologi
Jag läser vardagspsykologi som individuellt val. Det är den enda kursen som är intressant just nu. Kursen inleddes med socialpsykologi.. Ett avsnitt i boken handlade om attityder. Enligt socialpsykologer består en attityd av tre delar; en kognitiv del, en affektiv del och så handlingsdelen. Den kognitiva komponenten är alla kunskaper som man har om något, den affektiva komponenten är de känslor man har gentemot något och handlingskomponenten är ens faktiska agerande.
Så, varför tar jag upp det här? Jo, när det gäller träning/kost så är det inget fel på mina kunskaper. Däremot känner jag mig rätt likgiltig inför resultaten, vilket jag har nämnt ett antal gånger tidigare. Och det är tydligen den affektiva komponenten, ens känslor, som avgör hur man agerar (handlingskomponenten). Så medan jag på en kunskapsmässig nivå är jävligt medveten om hur en bättre kosthållning skulle påverka mitt liv positivt, så spelar det ingen roll så länge jag inte känner att det är viktigt.
Frågan är bara hur man ändrar sina känslor..
Varför har jag knappt tränat på två veckor?
Jag skrev "mycket på g." i mitt förra inlägg och det var delvis sant. Jag hade grymt många prov, så jag nedprioriterade träningen. Nu i efterhand kan jag konstatera att det var rätt dumt. Det är nämligen så att jag är väldigt seg med att komma igång med saker och ting (någon som har märkt att jag ofta skriver att jag ska "skriva en artikel om det" men aldrig gör det? ;) ). När jag skiter i att träna istället för att plugga, så brukar det ändå ta typ en timme innan jag kommer igång med pluggandet. Under den timmen kunde jag lika gärna träna.
I samband med "mycket på g"-perioden lekte jag lite med höga doser av koffein för att hålla mig uppe. Immunförsvaret verkar inte gilla att man inte sover på 36-48 h -- jag blev förkyld. Mitt uppehåll från träningen blev därför längre än väntat.
Men nu är jag tillbaka.
Lika svag som förut.
5 APRIL
I'm high on EC.
speed dl
87,5 kg - 2,2,2,2,4,2,2,2,2
I lost focus for a while and did a set of 4 reps. I'll raise the weight to 90 kg, this was easy.
bench
70 kg - 5,5,5
the last repetition was interesting. I have no idea how I managed to finish it. It was a miracle that I didn't fail. Same weight tomorrow.
squat
87,5 kg - 5,5,5,5,5
Raise to 90 kg.
SLDL
65 kg - 6,6,6
I used 20 kg plates. The range of motion became kind of short. Of course, with a shorter ROM it's easier to handle higher loads. Raise to 67,5 kg, this is pathetic.
no front squats today.
6 APRIL
EC assisted.
bench
70 kg - 5,5,5
ok. raise to 72,5 kg.
db row
+ 19,5 kg - 8,8
ok. raise to 20 kg.
db bench 30 deg incline
15 kg - 8,8.
nice. raise to 16 kg.
bb row
57,5 kg - 7, 6
fucked up form. Something is wrong. Sometimes when doing this exercise it feels like I could easily add 20 kg to the bar. Other days just gripping the bar feels heavy.
lateral raise
+6 kg - 8, 7, 7
use the same weight once more.
cg bench
55 kg - 6,6
last repetition near failure. repeat on friday.
bb curl
30 kg - 6,7
raise to 31 kg.
------
8 APRIL
just caffeine today.
speed bench
57,5 kg - 2,2,2,2,2
deadlift
115 kg - 5
120 kg - 5,5,5,5,5
these were done as singles.
speed squat
70 kg - 2,2,2,2,2,2,2,2,2,2
front squat
62,5 kg - 6,6,6
I remembered to breathe this time, but I don't feel comfortable doing it. Raise the weight to 65 kg.
9 APRIL
chins
3,3,2,2 - the off-period of two weeks didn't exactly improve my performance in this exercise. I should start doing chins more regularly, once a week isn't often enough.
speed bench
57,5 kg - 2,2,2,2,2,2
speed work rules.
db row
+20 kg - 6,6,6
I'll use the same weight on tuesday and then raise it to +21 kg.
seated shoulder press
42,5 kg - 6,6,6
raise to 45 kg.
cg bench (that's a close grip bench press, for those of you who are wondering about the cg acronym)
55 kg - 8,6
repeat on tuesday.
bb curl
30 kg - 7,7
according to my training program I should be doing concentration curls. Fuck that. Raise the weight to 31 kg.
l-flye
2,5 kg - ~10 reps.
12 APRIL
bench
72,5 kg - 5,5,5
Cool. Next week I'll be using 100% of my old 1 RM
squat
65 kg - 3
75 kg - 3
85 kg - 3
90 kg - 5,5,5,5,5
raise to 92,5 kg.
speed deadlift
90 kg - 2,2,2,2,2,2,2,2,2,2
front squat
65 kg - 5,6,6
raise to 67,5 kg.
13 APRIL
bench
72,5 kg:
First set: I was unfocused and ended the set after the first repetition.
Second set: Three repetitions. The bar touched the squat rack during the positive phase of the lift. I ended the set.
Third set: I failed on the third repetition.
I stopped training after the third set, it would have been meaningless to continue. The reason for the failure? Lack of food, probably. I think I've eaten 1000-1500 kcal or so today.
I'll try again tomorrow.
14 APRIL
gah. prov imorgon, prov på fredag, prov på måndag. och så ett projektarbete som snart borde vara klart. drygt 1½ månad kvar till andra juni. sedan är jag fri. skickade in en ansökan till SU idag, tänkte läsa företagsekonomi på halvfart. det ska bli underbart att slippa hoppa från ämne till ämne hela tiden.
bench
72,5 kg - 5
raise to 75 kg.
db row
20 kg - 8,8
raise to 21 kg.
incline db bench
16 kg - 8,8
raise to 17,5 kg
bb row
57,5 kg - 8,8
raise to 60 kg.
lateral raise
7,5 kg - 6,6,6,
repeat.
cg bench
55 kg - 8,8
raise to 57,5 kg.
bb curl
31 kg - 6,6
repeat.
l-flye
2,5 kg - 10
15 APRIL
deadlift
115 kg - 1
122,5 kg - 5,5,5,5,5
raise to 125 kg.
speed squat
72,5 kg - 2,2,2,2,2,2,2,2,2
front squat
65 kg - 6
67,5 kg - 6,6
17 APRIL
jag pallade inte köra något pass igår, så jag körde fredagspasset idag istället. vänstra axeln känns något överansträngd, får eventuellt sänka volymen något under den kommande veckan.
speed bench
57,5 kg - 2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2
not explosive enough, repeat.
db row
+21 kg - 6,6,6,
repeat.
seated shoulder press
45 kg - 6,6,6
raise to 47,5 kg
cg bench
57,5 kg - 8,8
surprisingly easy. raise to 60 kg.
bb curl
31 kg - 7,7
raise to 32 kg.
19 APRIL
samarbetsövningar på idrotten.
bench
75 kg - 5,5
squat
90 kg - 1
92,5 kg - 5,5,5,5,5
speed dl
92,5 kg - 2,2,2,2,2,2,2,2,2,2
20 APRIL
lunch på burger king.
bench
75 kg - 4,3
db row
21 kg - 8,8
incline bench
17,5 kg - 8,8
bb row
57,5 kg - 6,6,
lateral raise
7,5 kg - 6,6
cg bench
60 kg - 6
21 APRIL
studentskiva. alkohol. jättenyttigt.
22 APRIL
dagen efter. lunch på mcdonalds. mådde faktiskt rätt bra, men jag tränade ändå inte. min självdisciplin är grym.
23 APRIL
mcdonalds igen. gick och köpte en cd-spelare. hann inte träna (eller det var snarare så att jag inte tog mig tiden att träna..).
24 APRIL
gick till ljudmakarn och köpte kablar till cd-spelaren. kebabtallrik på falafelkungen. åh, jag äter nyttigt, nyttigt.
26 APRIL
innebandy, basket och lite pingis på idrotten. jag har GRYMT mycket att göra i skolan. betygen sätts om drygt två veckor och allt brakar ihop nu. körde ett kort pass.
bench
77,5 kg - 3,2,2,1,1,1
this is a new PR.
squat
95 kg - 5,5,5,5,5
easy. raise to 97,5 kg.
27 APRIL
innebandy på idrotten. kul. men min kondition är värdelös. borde plugga. saker kvar att göra:
* slutprov i fysik b
* slutprov i matte e
* prov i utvecklingspsykologi
* grupparbete i utvecklingspsykologi + muntlig redovisning
* lämna in svaren till socialpsykologifrågorna. var tusan är dem?
* gör mobbningsuppgiften.
* muntliga delen av det svenska nationella provet (B), snacka i fem min om människan och tiden.
* projektarbete ska vara inlämnat snart. jag är långtifrån klar. FUCK! har haft ett halvår på mig. :)
* inlämningsuppgift i samhälle. internationella relationer. frågan är om man pallar göra det.
* samhällsprov; domstolar och rättsväsendet.
* idrottsprov. teori. jag äger på sånt, men jag har tappat bort alla papper.
* Röda rummet borde läsas. undrar om inte Strindberg får vänta ett tag?
de kommande två veckorna kommer att bli grymt intressanta.
bench
77,5 kg - 2,2
db row
22 kg - 8,8
bb row
60 kg - 6,6,
lateral raise
7,5 kg - 6,7,5
cg bench
60 kg - 6
62 kg - 6