Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4  

Mitt "nya" liv ...

Från: Stockholm
Registrerad: 2004-01-07

Oki.. Nu har jag läst ett antal av alla bra "tränings dagböcker" å nu måste jag göra ett själv oxå...Kan kort säga att jag är en två barnsmorsa som verkligen försöker att komma iform efter att fött barn..
Jag har satt två mål i år . Ska försöka springa tjej milen + att gå ner 5 kilo.
Jag är ca 165 cm och väger nu 65 kg ..
Är det någon som kan ge mig bra snabba recept på god mat så skulle jag bli SÅ glad *s* .Jag är verkligen urusel på att räkna kalorier men jag antar att det är bara att sätta igång med det ....
Kör allt 3 set 10-12 rep
oki träning var det :
Tisdag 2 mars vart det :
10 min stepp  maskin ( uppvärmning)

Rygg:
Pulldown 3 set a 12 rep - 30kg
Sittande kabeldrag - 25kg
Marklyft -i smithmaskin (bara stången)

Triceps
triceps press - 10kg
triceps press mot bänk
smal bänkpress - 10kg

onsdag 3 mars
cyckel 10 min ( uppvärmning)
blev bröst idag
bänkpress ( sittande i maskin) 2*12 30 kg    1*12 25 kg
Press i maskin 3 * 12 15kg
Kryssdrag 3* 10 25kg
Liggande hantelpress ( ökade idag ) 2*10 15kg (om jag minns rätt) + 1*10 10kg
Biceps:
kabeldrag 15kg
bicepscurl 10 kg
Axlar :
blev lite lite av den varan idag..hmm
hantellyft  ( ungefär som i cabelcrossen)  5kg
+ lite kappmuskel
och magen..

Så mitt mål i morgon är att efter jag lämnat barnen på dagis och innan jag åker till skolan ska jag försöka gå en promenad..
och sen på kvällen har jag min vanliga "pump" klass..
Så får väll se om det går bra ..det är ny koregrafi *s*
Ni får jätte gärna ge mig bra tips....

Registrerad: 2003-09-27

Ett litet tips angående kaloriräkning: Å ena sidan är det ett bra verktyg för att hålla koll, och det funkar bra om man vill gå ner i vikt. Å andra sidan blir i alla fall jag lätt lite väl manisk och kan inte tänka på mycket annat om man börjar räkna kalorier. Så i längden tjänar du nog faktiskt på att inte räkna kalorier, utan istället tänka på vad du stoppar i dig och känna efter om du verkligen är hungrig, istället för att räkna. Räknandet går helt enkelt för långt ganska lätt, och så måste man ändå sluta. Bara min personliga erfarenhet, hoppas att det gav något!

Lycka till!

//Camilla

Jo..tack Camilla !! Jag försöker verkligen tänka på vad jag äter, men har sån dålig karaktär när det handlar om söt saker...
Det blev ingen morgon promenad idag min lilla tjej var sjuk ...*buu* Men jag hinner kanske köra ett extra konditionspass ikväll efter pumpen ...hinner då köra på steppmaskinen i 15 min.(innan gymmet stänger)

Så där !!!! Nu var den dagen till ända..Körde "Body pumpen" idag...gud vad det är roligt..Men det är lite synd att jag inte kan lägga på så mycket vikter som jag skullr vilja.. tror nog att jag bara ska köra kondition imorgon..Det kommer nämligen bli en halv tuff helg.
Lördag- Har jag min vanliga "pump"klass och på eftermiddan ska jag vara med på en low-klass ( guulp)
Söndag- ska jag "vicka" på ytterligare ett pump pass...

Så jag vet inte riktig hur jag ska lägga upp min träning i morgon *hmm*
Men det kommer bli skit-kul

uuuuhhhhhh... SÅ där ja´..idag har jag använt de små musklerna ...Gud vad det var tufft.
Först hade jag mitt vanliga Pump pass (men i morron ska jag lägga på lite mer tror jag, det var ganska lätt idag) 
+ sen körde jag en timme funk/dance måste säga med gråten i halsen ..min kordenation är ganska dålig faktiskt..Tror nog att jag ska försöka att lägga in ett konditionspass (minst i veckan) Bara för att förbättra konditionen och kanske få lite bättre kordenation..*s* 
  Det är tur att man kan se sina egna brister *asg* det är ju tur att man är bra på andra saker...

Så imorgon blir det nog så här med träningen tror jag ..
Först 1 timme pump och sen lite på löpbandet..

Från: Linköping
Registrerad: 2004-03-06

Att gå ner i vikt är inget problem. Ät mindre kcal än du gör av med.

7500 kcal = 1 kg kroppsfett.

Så när du ätit 7500 kcal mindre än du gjort av med så har du gått ner ett kg. Men det visste du kanske reda? Lycka till!

Gud vad det känns bra ibland..Jag kunde köra ganska tungt på passet idag uten att tappa andan och fortfarande kunna prata...*great*
Men jag har en saklös träningsvärk i en rumpan *S* .. så det kändes ordentligt när jag körde knäböj och utfall *tjuutttt*   

Undrar om jag inte ska ha en vila imorgon eller om jag ska köra bröst...hmm ska tänka lite på saken..

hur står är chansen att mina barn alltid är sjuka *buu * Nu är det "vattkoppor" ..
Så min träning idag värkar verkligen gå i stöpet .. Men om jag har tur hinner jag kanske ner på gymmet ikväll.
Isådant fall ska jag köra bröst, axlar och triceps idag ..Och det ska vara riktigt tungt ..*s*
Men jag är för dålig på att äta ( bra mat *s*).. Jag ÄLSKAR god mat ..
uhhh * fast det är ju bara att ta tjuren i hornen och ha lite karaktär...får man hoppas..
Nu en fråga till er här om det är oki ?
- Varför är det så att när man som tjej är nere på gymmet och "bygger" får man helt plötsligt en annan stämpel än innan ? Jag känner mig i många fall riktigt utittat vist är det roligt när man får komplimanger, men inte när det låter som att bara för att man är tjej och är där så är det helt okej och ragga...och störa i min träning...( jag utesluter inte att många killar känner lika dant ..) *sorry det här hade inget med min dagbok att göra. men ibland blir man bara så *iiippp* förband* så jag var tvungen att få spotta ut det..
Men som sagt håller tummarna på ikväll på att jag hinner till gymmet annars får det bli en långpromenad ..

blää vad det gick skitdåligt idag...supertrist.
körde bröst,axlar triceps..( som jag egentligen skulle ha gjort igår)
så här vart mitt pass idag..

steppmaskinen 15 min
Bröst
sittande bröst press 3*10   30kg
kryssdrag 3*10                 20kg
hantel       2*12                 10kg  ( fick sen spader och struntade i resturande set) I know ,dålig diceplin men ibland går det bara inte..
tricepspress
liggande triceps
Axlar
Hantellyft åt sidan 3* 10   
hantelpress          3*10

åh sen hade jag  tappat all energie så det blev lite mage ..
Men det blir en kvällspromenade ca 1 mil ( om det inte händer något oväntat) 
   Annars får jag väll köra lite mer hemma.. om jag inte kommer iväg *s*

SÅ DÄR ....Gud vad det gick bra idag...uuu
Först pumpen, då ökade jag 2kg i varje övning.
Efter passet hade jag lite extra energi kvar, för jag kan ju aldrig ta ut mig ordentligt på passen utan det får jag göra efteråt.
Så det blev löpbandet i 10 minuter sen körde blev det bröst (även fast jag inte skulle ha kört det)

Sittande bänkpress 35 kg ( * yeeeee* ) lite ökning
Kryssdrag              25 kg ( det var helt plötsligt snortungt *s* )
axlar                        7 kg

Men nu till mitt lill dilemma.. Fan vad jag är slarvig med maten , usch jag har ingen karaktär. Jag måste bli bättre på att kolla på vad jag käkar.. Har gott upp i vikt inte ner * gråter *
Ge mig styrka, uuuu
Men det är bara att ta tjuren i hornen och försöka göra något åt det..
jaja..om det finns någon som vill ge mig en pusch med hur jag ska äta ..Så får ni gärna göra det....
Jaja ..Få se hur morgondagen blir..

oki .. började den här morgonen med en långpromenad 2 1/2 timme ..Höll ett varierande tempo med tanke på att barnen var med. men sen tog jag båda barnen i vagnen sen drog jag dem 1 mil ungefär
       ..Gud för dessa uppförsbackar de de kör slut på benen och rumpan.
   jag måste vara ärlig och säga - är lite mör i "glutus" idag, och alla backar gjorde sitt känner jag.  Så nu har jag vila resterande av dagen , men kommer att köra ett magpass ikväll.
(Vilket väder föresten, när man kommer ut är det som man nyss har vaknat upp ur ide. *S*  Man är inte så van vid den friska luften.)

oki..lördag förmiddag och det känndes SÅ segt..Hade det inte varit för jag jobbat så hade jag nog vilat HELA dan.
mina ben kändes SÅ tunga och möra ..
Det var verkligen länge sen jag fick träningsvärk men det har jag idag...Gud mina "stackars ben"..Hade tänkt att kört rygg och triceps efter passet men det liksom lönlöst..
Men imorgon är det bara att ta nya tag.
Ska faktiskt ner och köra ben. Jag brukar inte köra dem så ofta med tanke på att jag kör "pump två ggr i veckan och där går man ganska hårt åt de korta spirorna...
Men det ska verkligen bli kul i morgon...

igår blev det ingen träning överhuvud taget, men tog en rask kvällspromenad på ca 1mil + dragandes på barnvagn..fick faktiskt en ordentlig puls..
Ikväll ska jag träna stenhårt..
Jag är på besök i linköping och ska träna med mina gamla tränings kompisar ..Det ska bli skit kul...
Vet inte riktigt vad vi ska köra får väll gå in på deras tränings schema den här veckan...Det ända jag vet att det blir stenhård explosiv styrketräning....* tjoohoo*
( får väll se om jag tycker det i morgon oxå )

Så där ja`skriver ner gårdagens STORA prestation !!!!!!!
Vilken skillnad det kan vara när man kör med tränings kompisar....
Körde bröst och triceps.
LIGGANDE hantelpress: 3 * 8 16.5 kg
bröstpress mot hakan ( smithmaskinen) 3* 8 15kg
Sittande bröstpress 2*8 + 1*8 60 respektive 65 kg (  tjooo hooo rekord för mig )  VILKEN MASKIN ....
  TRICEPS:
tricepspress mot pannan 3 *8  10kg ( + stången 8kg)
sen var det en omvänd variant med rep , vet inte vad den heter..
tungt var det i allafall...
  3* 8 20 kg ...

Får se om det blir någon träningsvärk av detta pass..men än så länge är det helt oki, men i morgon är det värst..*s* Men det är bara att kasta sig på allt eller hur ...så får man känna efter imorgon om det vart för tungt eller inte..
Jag kommer ändå aldrig bli speciellt smal, *asg* så det är väll bara att lassa på *s*

det blev så sent igår så jag klarade inte av att skriva....
Körde BEN och MAGE
HAckliften 3 *10 15 kg
bencurl     3* 8   20kg
" benspark" (har glömt namnet) 3*8 20 kg
Benpress  3*8  90 kg hade klarat mer *S*

Idag känner jag av min träningsvärk från triceps, men det är inte så farligt.. Igen träning idag vilodag men det blir konditionsträning.. Imorgon är det rygg .

igår blev det en skön promenad längs ån, alltso vilodag...Kan väll säga så här - jag har en sådan fruktansvärd träningsvärk idag. kände inget igår men idag herre jäv..... vad det gör ont *s*
Det ska bli riktigt kul på gymmet ikväll..

det vart ett tungt ryggpass igår,
drag bakom nacken 3* 8 45 kg
drag med smalt grepp3*8 45 kg
rodd 3 *8 40kg

sen var det en ny övning i kabelcrossen, liknande den man kör när man tränar axlar men nu var det mellan skulderbladen som jobbade..
det var 3 *8 5kg ( var tvungen att träna in övningen )

Biceps curl ( hantlar ) 3 *8 11kg ( jag är verkligen märkbart svagare i höger)
hammarcurl ( tror jag att det blev) 3 *9 kg
sen avslutade jag passet med en 15 min intensiv cyckling..
Efter det flöt jag där ifrån *s*
Ikvälll blir det bröst och axlar...  träningsvärken har nu släppt från benen, GUD den var verkligen riktigt grym..

oki, en sumering av dagen:
körde axlar, vader och bröst:
uppvärming : cykling i 15 min
axlar :
hantlar 3*8 7kg
smith-maskinen 3*8 5kg (ungefär + stång)
Det var en övning till,men jag har tydligen fått "hjärnsläpp" kommer inte ihåg vad det var...
Vader:
stående vadbress 3*10 25 kg
hackliften ( omvänd) 3 *10 40kg

Bröst:
ny övning med hantlar, smalare övning  3 *10  10kg
kabelcrossen drag underifrån  3 *10  15 kg

avslutade passet med att köra mage...

glömde gårdagen, det vart bara kondition igår .... Jag sprang på bandet å sen cyklade jag i en 45 minuter...
+ jo tränade korsryggen oxå  , så det vart ett antal ryggresningar .

Och vad har jag gjort idag då ??? Inget faktiskt .det blev en vilodag idag .
Så i morgon kör vi på som vanligt, stenhårt *S*
hoppas alla har haft en trevlig helg !!!

hur tråkig har inte den här veckan varit.... har varit sjuk nästan hela tiden , så det har inte varit någon träning alls..
Jo ett halvt träningspass i torsdags - men var tvungen att avbryta träningen .. men jag skulle kört bröst, axlar.
körde hantelpress 3 *9 17 kg ökade alltso 1,5 kg på en vecka ...* rekord för frun *
sen var den meningen att vara i smith-maskinen, men då var jag tvungen att bryta.
Så nu är det tillbaka till gamla vanor, kör pump i morgon ..
men jag har tänkt att cykla innan..
och på söndag ska jag köra hårt..

Är det någon som kan ge  mig ett tips om hur jag ska köra..Tycker verkligen om att träna tungt och hårt, men nu vill jag inte bli större utan bara bli starkare, och fastare..GE mig gärna lite tips och back-up *s*

ja efter en nästan en veckas uppehåll pga av sjukdomar så var det dax för ett ordentligt träningspass.. Men idag började jag med att försöka hitta ett gym som var öppet efter klockan 16.00 här i södra delen av stockholm.. Det slutade med att jag gjorde ett gym besök ute i Tyresö, det är alltid kul att se något annat.

med tanke på förra veckans resultat fortsatte jag med bröst.

liggade hantelpress 3 *8   17.5 kg
smith-maskinen      3 *8    10kg
sittande bänkpress  3 *8    50kg   ( supertungt idag )
cabelcrossen           3 * 10  30 kg

baksida axlar         3* 8     7kg
avslutade med lite magövningar..
     tänkte börja morgon dagen med en rask promenad men det brukar alltid hända något som gör så mina planer går i stöpet .hmmmm
är lite besviken på mig själv att jag slarvar så med maten..vill verkligen tappa fett men det är SÅ kul att köra tungt.. och jagvill nog inte bli mycket större på överkroppen.  * vill ha kvar mina kvinnliga drag *asg*
Fast jag tycker om att vara lite "bitig" på kroppen. men men ner 5 kilo så blir det bra..

precis hem kommen från gymmet....
Det höll idag ialla fall, började dagen med en morgon promenad med "lillan" i barnvagnen.Vilken dag helt underbart.
Och nu var jag nere på gymmet och körde rygg och triceps.
rygg:
Rodd 3*10 35 kg
latsdrag  3 *10 40 kg
ryggresning.      max
triceps:
tricepspress med rep 3 *10 15 kg
tricepspress i dragmaskin 3 *10 20 kg
tricepspress mot bänk... ( för många ajjjjj)
Mage:
vanliga situps.

kändes riktig bra idag, målet i morgon är att komma iväg på en lång rask morgon promenad med "lillan"...Då behöver jag inte vara nervös för att inte svettas ..*asg*
  Hoppas att det går bra för er och eran träning !!!!!

Go morron alla glada !!!
Har haft så himla mycket att göra, så min tid har inte räckt till..men nu ska jag skriva ner vad jag pysslat med.

ONSDAGS: kommer inte ihåg vikterna men det vart ett riktigt hårt bröstpass iallafall.
låg kvar på 17.5 kg i hantelpress..( ska försöka öka inom tid men det är svårt när man inte har någon som puschar och ibland hjälper till ,,Nej ska inte klaga *S*)
TORSDAG:
Körde mitt Pump-pass igår.
Gud mina stackars axlar..det blev lite tungt.ajajajajaj

och idag blir det ben,rumpa har jag tur så hinner jag kanske oxå gå en promenad i vårvädret......

HA EN TREVLIG HELG ALLIHOPA

Registrerad: 2003-09-30
Webbsida

you go girl! :)
fortsätt att kämpa!

Tack Rickard !!!!
   Man kan behöva lite peppand ord ibland = )   Man blir lätt ensam som tjej nere på gymmet *S*  Speciellt om man gör som jag "bygger " lite *s*    ( ska inte skryta hihi, jo lite ... men det kom fram en person till mig när jag var ute och sa : att det verkligen syntes att jag bygger.  Och då hade jag "vanliga" kläder på mig )  tjooohooo  Det är kul när träningen ger bra resultat.. 
(Man har ju i alla fall fått två små barn.)

Tack ialla fall Rickard !! Lycka till med din träning = )

Sidor: 1 2 3 4  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB