Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Förslag på att göra whey lite godare?

Registrerad: 2008-05-26

Sist jag slurpade i mig en whey 80 shake på vatten så åkte den hiss upp och ner och stannade på toppvåningen. Finns det nån som har några förslag på att göra den lite mindre vedervärdig?
Tack!

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Köp ett godare proteinpulver nästa gång är den mer långsiktiga lösningen; personligen älskar jag proFX mjölkchoklad. Någon annan (som faktiskt har smakat whey80^^) får komma med en mer kortsiktig lösning:)

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Blanda med mjölk. Vilken smak har du? Jag har provat choklad, hallon och banan. Hallon är underbart god! De andra är också goda. Det är dock stor skillnad på att blanda med mjölk respektive med vatten. 2 dl minimjölk eller lättmjölk ger inte så många kalorier.

Från: Visby
Registrerad: 2003-12-28

Gapa, svälj. =P

Jag tycker faktiskt inte alls det är något fel på smaken. =)
Själv använder jag mig av Chokladmint som jag dricker med vatten. ^^

Från: Kalmar/Nybro
Registrerad: 2007-01-09

Prova med mjölk som Coffe skriver. Det blir så mycket godare och faktiskt helt drickbart.
En annan favorit jag har är att blanda whey 80 choklad,mintchoklad eller banan med lite kakao. Det sista alternativet smakar som flytande bananaskids(ett gammalt 90-tals godis). Mumsigt värre!

Edit: stavfel

Senast redigerat av grundan (2008-08-14 16:33)

Från: Umeå, IKSU
Registrerad: 2007-10-02

SKAFFA DIG EN MAGE KVINNA!

nä skämt o sido, ehh mjölk gör den mycket godare, alltså whey med lätt mjölk och en banan. De e så jävla gott :)

Lajne skrev:

Köp ett godare proteinpulver nästa gång är den mer långsiktiga lösningen; personligen älskar jag proFX mjölkchoklad. Någon annan (som faktiskt har smakat whey80^^) får komma med en mer kortsiktig lösning:)

Ja... nu sitter jag då med åtta kilo whey så det kommer dröja ett tag innan den är slut. :P

Coffe, jag har choklad. *huäk*
Nån som vill byta mot nåt annat som omväxling? :P
Ska prova med mjölk en gång så får vi se. Annars känns det ju som man dricker margarin med ett surogat till choklad som dålig ursäkt. :S
Urk.

Richard, gapa och sväljer är det jag gör, men vad gör jag när det kommer upp igen? :P

Grundan, ska prova det också. Tack. :)

Zee, tack för den. :P
Du är inte den första som säger att den är god. Ni har uppenbarligen taskig smak alihop som säger det. ;P

Tack för eran respons!

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Wow, köpte du 8 kg av samma smak? 8 kg är mycket... Jag tycker en sån där stor påse aldrig tar slut.

Just chokladen är inte den godaste. Men det är som sagt stor skillnad med mjölk. Pro FX annars tycker jag smakar margarin. Whey 80 hallon är bäst hittills smakmässigt.

Registrerad: 2008-07-25

Jag kör också med Whey-80 chockladsmak. Tycker den är svingod med mjölk. Smakar som O'boy fast inte lika sliskigt :)

Nja, jag och en annan kille köpte 16kilo tillsammans och delade på, det var nåt erbjudande och storpack lönar sig definitivt i längden. Han är dessutom helt såld på choklad. Strör det över gröten på morgonen och sen tre satser till under dan på olika sätt och har hållt på så i många år.
Det är det första han packar ner i resväskan när han åker utomlands. Haha.
Jag har klarat av 2 kilo choklad tidigare själv, men det var länge sen nu och den känns inte riktigt som den gjorde då. Eller så är det mina smaklökar som har fått nog helt enkelt. Det är tunnt och blaskigt och som margarin på en och samma gång. Jag lyckas inte hålla det nere. Jag har försökt att tänka på annat under tiden jag dricker, hållt för näsan etc. Det fungerar inte.
Jag ska försöka byta bort nåt kilo och kolla om det kan ge mig lite vila från detta hemska. :P
Kanske vara generös och ge bort ca hälften, vem vet... =)

Registrerad: 2007-04-26

Mintchoklad är helt outstanding när det gäller Whey-80. Jag har smakat Mintchoklad, Hallon, Persika (Eller vad det nu var?), Choklad och Pistage!

Registrerad: 2008-07-25

Det mesta sitter dock i ditt huvud. Eftersom du tänker "det kommer smaka förjävligt, usch vad illa det smakar" så kommer den smaka vidrigare än vad den egentligen gör. När jag dricker alkohol ibland kan jag få för mig "att dricka skiten rent smakar apa" och då kan jag verkligen knappt få ner det. Men när jag inte tänker så utan bara dricker skiten så slinker det ner lätt.

Du får sluta tänka så mycket helt enkelt :P

Från: Helsingborg
Registrerad: 2008-06-11

Ms February skrev:

Nja, jag och en annan kille köpte 16kilo tillsammans och delade på, det var nåt erbjudande och storpack lönar sig definitivt i längden. Han är dessutom helt såld på choklad. Strör det över gröten på morgonen och sen tre satser till under dan på olika sätt och har hållt på så i många år.
Det är det första han packar ner i resväskan när han åker utomlands. Haha.
Jag har klarat av 2 kilo choklad tidigare själv, men det var länge sen nu och den känns inte riktigt som den gjorde då. Eller så är det mina smaklökar som har fått nog helt enkelt. Det är tunnt och blaskigt och som margarin på en och samma gång. Jag lyckas inte hålla det nere. Jag har försökt att tänka på annat under tiden jag dricker, hållt för näsan etc. Det fungerar inte.
Jag ska försöka byta bort nåt kilo och kolla om det kan ge mig lite vila från detta hemska. :P
Kanske vara generös och ge bort ca hälften, vem vet... =)

Håller med, spyr nästan de känns helt äckligt...

Registrerad: 2007-09-26

choklad är ju en dröm :) den är riktigt mumsig bara den skakas ordentligt å blanda med mjölk som övriga har skrivit.

jordgubb är dock det jävligaste jag druckit, kunde inte ens käka jordgubbsyougurt (nån light skit) i england för att de smakade nästan lika dant

Baduden skrev:

choklad är ju en dröm :) den är riktigt mumsig bara den skakas ordentligt å blanda med mjölk som övriga har skrivit.

jordgubb är dock det jävligaste jag druckit, kunde inte ens käka jordgubbsyougurt (nån light skit) i england för att de smakade nästan lika dant

Haha, nä vad hemskt, då är det verkligen illa! Ingen bra reklam för whey här inte... :P

Slutat tänka på det har jag också prövat, men det är den där mikrodelen av en sekund när man känner vad man faktiskt håller på med som sabbar allt. Det är ju inte bara precis när man dricker heller. Känslan sitter kvar i mun och svalg ett bra tag och att tänka på cook öarna och kokosnötter på en vit strand fungerar inte tillräckligt länge. Det kommer sluta med att jag spyr på flygplatsen när jag åker dit. XD :P
Men du är kanske en sån där som kan knapra kackerlackor som skruvar sig i munnen också som på fear factor? Hmm Dunkelheit? ;)

Ska prova med mjölk i morron.

Från: Göteborg
Registrerad: 2005-04-18

Ja det är stor skillnad att blanda med mjölk istället. Med vaten blir det bra blaskigt och onödigt klumpigt.

Registrerad: 2007-04-26

Sen är det så också - desto mer mjökt dest godare. Den slutsatsen gjorde jag idag.

Registrerad: 2008-01-24

Sälj den ena påsen till din killkompis för han går det väl åt som använder det hela tiden, det kan han gott ställa upp på han som tycker om det. Sen nästa protein du köper så får du väl börja med små förpackningar tills du hittar ett som du tycker om.

Registrerad: 2007-12-30
Webbsida

Whey-80 choklad med 4 dl mjölk och nån msk kakao smakar kanon!
Varning för MM sports billigaste pulver, smakar helt sanslöst vidrigt, alla smaker!

Ander-kan tyvärr inte sälja den till honom, han har flyttat utomlands. Men det vore bra om jag blev av med den på nåt sätt iaf. Jag får fundera lite på den.

Vårdar - Hur mycket whey har du i 4 dl mjölk? 2dl?

Blev ingen whey i mjölk för mig idag. Provar imorron istället. =)

Registrerad: 2008-01-24

2dl whey låter lite mycket det blir 56gram protein och då är inte mjölken inräknad, på gg;s sida så står det att 1dl är 28gram protein och blandar du det med 4dl mjölk så får du i dig ca 42gram protein så du kan till och med ta lite mindre än 1dl whey. ;)

Senast redigerat av Ander (2008-08-16 10:03)

Moderator
Från: Umeå och Sporthallen
Registrerad: 2004-11-25

Kanel döljer det mesta i smakväg.

Registrerad: 2007-12-30
Webbsida

Brukar köra ungefär 1 dl

Registrerad: 2006-04-27

Honn skrev:

Kanel döljer det mesta i smakväg.

Äre därför man har kanel i gröten?

Registrerad: 2006-06-30

Vad säger ni om "Hazelnut" och "Persika" då? Persika verkar många gilla.
Undrar om jag ska köpa hallon, choklad, hasselnöt eller persika....

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB