Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Mat före morgonträning?

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-08-10

Hej! Jag tränar alltid på morgonen och har tills nu inte ätit något före. Jag är morgonpigg och har ett litet gym i mitt hus som jag gick ner till så fort jag vaknade, men efter att ha läst "Ät, träna, prestera!" har jag börjat fundera på om jag ska börja äta före, men vad i sådana fall? Min träning har framför allt bestått i att hålla igång kroppen (konditionsträning och lättare styrketräning) men nu har jag bestämt mig för att satsa på att få synliga resultat, tänker långsiktigt. Jag är vegetarian kanske jag ska tillägga.

Tacksam för hjälp!

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

Lite protein och kolhydrater är super! :)

Förslag? Nu äter jag havregrynsgröt.

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Havregrynsgröt är bra, gott om kolhydrater. Ät en grov macka med mängder av keso till det så får du i dig mer protein. Om du äter fågel kan du äta rökta kalkonskivor till det också. Om du äter fisk kan du klämma en burk tonfisk, kanske inte det man är mest sugen på på morgonen i och för sig, men det är en bra proteinkälla!

Tack! Har du förslag på något vegetabiliskt alternativ? Jag är som piggast och mest verksam på morgonen så för mig är mat inget problem.

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Dricker du mjölk? Ett stort glas mjölk ger runt 15 gram protein, du kanske har mjölk på gröten också. En macka med keso, ett stort glas mjölk och mjölk på gröten borde ge runt 30 gram protein. Ett kokt ägg till det ger väl ytterligare ca 6-8 gram protein.

Om man ska vara helt vegetarisk så finns det vissa bönor, ärter och linser som innehåller mycket protein. Jag har dålig koll annars måste jag medge eftersom jag är karnivor själv.

EDIT: Det är givetvis inte beroende på huruvida man är "helt vegetarisk" eller ej som "vissa bönor, ärter och linser ... innehåller mycket protein.". Det gör de givetvis även om man inte äter dem utan istället äter något annat eller inte äter något alls. Dock får man inte i sig proteinet från dem om man inte äter dem. Detta är egentligen ett totalt meningslöst tillägg från min sida, men jag ville gardera mig mot eventuella språknazister. ;-)

Senast redigerat av coffe_aberg (2008-08-13 09:26)

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB