Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Lite problem !

Registrerad: 2006-03-24

Hejsan alla, de var lite länge sen!

just nu så har jag ett litet problem, har läst att löpa och styrka är inte bra kombination, de gör det svårare för musklerna att byggas. jag behöver lite hjälp nu .

jag springer varje dag, mån-fre, men inte lördag-söndag, brukar springa nästan 1 mil under 40 min, brukar springa på morgonen innan frukosten, vid 9 eller 10 tiden. Jag brukar styrke träna varannan dag, Måndag,onsdag,fredag. styrketräning äger alltid rum runt klockan 3-4 då jag har ätit klart maten, men nu så har jag läst om styrke och löpa osv, vad ska jag göra?
ska jag bara löpa 2 gånger i veckan? eller inte något alls, för jag trodde om jag sprang 5 dagar i veckan, och tränade 3 dagar i veckan så skulle jag både gå ner i vikt och bygga muskler samtidigt, men efter lite läsande så blir det nog svårt eftersom musklerna byggs sämre av mycke konditions träning, kan även tilläga att jag springer låg tempo (inte så snabbt). så vad ska jag göra, som sagt, vill bygga så bra som möjligt utan att musklerna försämras. är öppen för alla förslag :)

Tack i förhand :)

Från: Alltid gymmet!
Registrerad: 2006-01-31
Webbsida

Går du upp i vikt med din nuvarande springning/kost så bygger du,gör du inte det så får du antingen dra ner på springningen eller öka upp kalori intaget eller göra båda.

Registrerad: 2006-03-24

hm, jag käkar faktiskt inte så mycket på grund av att jag vil både deffa och bygga, ganska dumt av mig, så om jag käkar mycket då kan jag göra båda 2? kanske till och med sänker löppningen till 2 dagar i veckan

Registrerad: 2007-12-30
Webbsida

Lågtempo 1 mil på 40 minuter? Skit på dig!!
Seriöst så påverkar löpningen knappt nämnvärt. så fortsätt du! Däremot måste du käka mer för att kunna lägga på dig muskler. Kutar man 5 mil/vecka behöver man nog en del mat för att hamna på överskott...

Från: Umeå, IKSU
Registrerad: 2007-10-02

Theodor skrev:

hm, jag käkar faktiskt inte så mycket på grund av att jag vil både deffa och bygga, ganska dumt av mig, så om jag käkar mycket då kan jag göra båda 2? kanske till och med sänker löppningen till 2 dagar i veckan

du kan inte deffa och bygga samtidigt, de två kontrar varandra. Alltså om du vill bygga dra ner på springandet annars så får du inte de du är uteefter, det blir som +-0 med lite förändring åt vilket håll vetefan förmodligen åt - för att du äter lite

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB