Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Nya Skor = Ont.

Registrerad: 2008-08-08

Har precis kommit igång med löpträning. För en och en halv vecka sen ungefär köpte jag ett par nya joggingskor. Problemet är att de gör ont. Har använt dem 4-5 gånger nu och tendensen är att det gör mer ont för varje gång. Är det bara att köpa nya skor eller vänjer sig fötterna om jag fortsätter löpa med dem? Jag har tendens till plattfot.

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Gå tillbaks till butiken där du köpte dem och be om hjälp. Det kan hända att något slags inlägg kan göra det bättre. Annars är det nog tyvärr bara att köpa nya skor. I bra butiker får du hjälp med att hitta skor som passar dina fötter.

Registrerad: 2008-08-08

Ja det var det jag anade. Så går det väl när man försöker snåla antar jag. Tack för hjälpen.

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

fötterna ska helst inte vänja sig med tanke på att du är vuxen. jag skulle också först och främst rekomendera att testa inlägg, och fungerar inte det så är det nya skor som gäller. och då får du ta några som är passande till dina fötter också. det lönar sig i längden.

Registrerad: 2008-05-02

Det är nog nya skor som gäller som sagt. Finns mängder med olika löparskor att testa. Det finns t.e.x skor som är anpassade för de som springer lite inåt med fötterna eller de som springer ut och sen lite in med fötterna o.s.v (hehe konstigt det där blev, men du kanske förstår.)
Finns även ställen som kan filma dina fötter medans du springer så du får en optimal sko för dig. Kolla upp någon affär med kunnigt folk. Lönar sig.

Från: Göteborg, Sveriges framstjärt
Registrerad: 2005-01-16
Webbsida

löplabbet ska väl va väldigt bra på att hitta just löparskor som passar dig? dumt namn annars :P

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB