Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Grente vafan skärp dig

Registrerad: 2003-07-27

Dags att ta tag i saker och ting (igen) blir min 3:e träningsdagbok sen jag startade min karriär här på hälso men skam den som ger sig.

Inte helt klar över hur mitt upplägg kommer att se ut men satsar på 3 pass i veckan på gymmet HK-pass  kombinerat med att jag cyklar till och från jobbet 1.6 mil tur och retur, kommer så småning om lägga till lite promenader istället för cyklingen då snövallarna helt enkelt blir för kompakta att forcera med mitt 21 växlade fartmonster, en eventuell flytt in till årets stadskärna kan även innebära att jag kommer att ha tillgång till pool får se hur det utvecklar sig. Det viktiga med mitt schema är att jag fullföljer tävlingsdjävulen är min bästa vän så om det finns nån där ute som vill tävla i något styrkerelaterat,viktnergång så ställer jag upp.

Tappat mycket i styrka efter mitt långa uppehåll men prio 1 för tillfället är vikten. återkommer imorgon med dagens vedermödor.

Registrerad: 2007-02-25

Kör hårt och lycka till!

Registrerad: 2008-03-24

Lycka till :D

Cykelturen imorse gick som smort körde intervaller på nått magisktvis lyckades jag pricka in fullt ös i varje uppförsbacke, då jag väl kom på jobbet så var det bara att byta skor och lira innebandy med kidsen i 1.5 tim (btw jag krossade dom;) om jag bara kunde få dom att intressera sig för styrketräning skulle jag kunna kalla mig proffs träna på betaldarbetstid is the shitt.glömde tacka för alla lyckoönskningar tack riprog och spice

Senast redigerat av Grente (2008-08-05 15:47)

En sammanfattning av mitt liv som cyklist 1.6 mil irl cykling till och från jobbet 1.3 på gymmet svettenlackade och jag kända mig allmänt ur form men nöjd att jag utled skiten iaf. Blev inte mycket till styrketräning fler än jag som fått för sig att börja träna igen bla hela bänkar ligan fanns inte en fri vikt i sikte blev några set bänkmaskin och snördragning.

Börjar från grunden igen så jag ligger ganska lågt på viktern och högt på repsen

Benchpress 4 set (liknar mer hantelpress än bänkpress utan att man behöver använda några stabilisatorer)

35kg x12

35kg x12

40kg x10

40kg x10

Sittande cablecross
4 set (satsade på att få så bra kontakt som möjligt och uppleva den där uforiskt känslan som kallas PUMP!!!)

10kg x15

10kg x15

10kg x15

10kg x15

magmaskin 3 set

70kg x max

70kg x max

50kg x max     (sänkte vikten här för att söka kontakten med mitt inre jag eller tja bukmuskulaturen fann den dock inte riktigt)

Kosten

Frukost

2 äpplen och en knäckemacka med skinka

Lunch

makaroner och köttfärsås 1 tallrik 50% sallad betalt av min sponsor kommun.

Mellanmål

2 knäckemackor med skinka och tomat 3 glasmjölk

Middag

ett stycke kycklingklubba med ris och stektagrönsaker

efter träningen

1 banan 1 gainomax 2 liter vatten

Nöjd med dagen trots allt rört på mig mycket enda negativa var att jag inte kunde köra det jag ville på gymmet, saknar trycket i musklerna också men det kommer så småning om. det viktiga för mig just nu är att få en bra grund att stå på i mina fortsatta satsningar lätt att man ligger hemma och såsar då man saknar på konditionskontot.

Senast redigerat av Grente (2008-08-05 20:53)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Men va i helv är det jag ser? Med den där maskinträningen kommer kidsen på jobbet spöa skiten ur dig i innebandyn pga att du inte har någon stabilitet i kroppen :)

Cybercowboy skrev:

Men va i helv är det jag ser? Med den där maskinträningen kommer kidsen på jobbet spöa skiten ur dig i innebandyn pga att du inte har någon stabilitet i kroppen :)

Jo jag känner att det kommer att bli ett problem om jag blir tvungen att fortsätta på det viset ska senarelägga mina träningspass då  bussarna börjar gå som vanligt igen, vill försöka hålla hög intensitet på mina pass och då funkar det inte om man ska behöva stå och vänta i flera min.

Blev en dag med tårta och god mat 1 gång per år så det får man väl ta, cykelturen till och från jobbet var det enda vettiga i träningsväg jag åstadkom.

Grente 1 år äldre 1 år visare.

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Grattis. :-)

coffe_aberg skrev:

Grattis. :-)

tackar

Blev inget styrkepass idag det senareläggs tills imorgon fredag. Cyklade som vanligt till och från jobbet och var ute och promenerade drygt en timme, samt spelade minigolf sjukt bra träning med tanke på hur många svingar jag fick göra för att få i bollen på varje bana.

Frukost

Försökte få i mig någon knäckemacka med skinka men magen var inte på humör efter gårdagens festmåltid sen jag lagt om kosten kan jag inte längre äta fetmat utan att bli lite kass i kistan är bara en fördel iofs.

Lunch

stroganoff och ris sallad enligt tallriksmodellen 1 glas vatten och 2 knäckemackor utan pålägg.

Middag

2 paket nudlar och 2 ägggulor

Var seg och sliten imorse då jag trampade iväg i regnrusket men benen vaknade iaf till liv efter några 100m.ovanligt lugnt på jobbet så jag tog en halvdags sempa och begav mig in på gymmet för att försöka mig på ett helkroppspass.

Marklyft 4set

80kg x12

110kg x12

110kg x12

110kg x8

Saknar fortfarande efter hela två veckor greppet kunde nog höjt vikterna ordentligt om greppet velat vara med och leka men jag bygger från grunden nu så jag är inte orolig det kommer.

Skivstångsrodd 3set

60kg x8

60kg x8

60kg x8

Fick bra kontakt och övningen kändes riktigt bra älskar roddar.

Bänkpress
4 set

80kg x 3

70kg x8

70kg x8

70kg x8

Den övning jag känner att jag tappat klart mest i tror det är högreppare på låga vikter som gäller här för att få titsen att vakna till liv igen.

passet

Svårt att motivera mig till att köra helkropps pass kört 5 splitt tidigare och känner inte att jag får ut max på varje övning, kanske att jag viker ner mig lite för lätt, men å andra sidan kanske det blir lite lättare då man förbättra konditionen avsevärt? Nöjd med passet iaf fin kontakt i alla övningar och bra intensitet. att önska ett grepp som håller för lite högre vikter i marklyftet.

Frukost

torftigt knäckemacka med bregott och skinkost x2

Lunch

8 pannkakor med för mycket sylt och en näven morötter.

Middag

hackad kyckling filee med knaperstekt bacon (torkade av baconet) chilisås och pasta, grönsallad och ett glas vatten till det.

Webbsida

Du verkar vara rätt stark. Vad har du för styrkestats från dina glory days?

coffe_aberg skrev:

Du verkar vara rätt stark. Vad har du för styrkestats från dina glory days?

hmm tål att tänkas på bänk är det enda jag har fräscht i minnet 120kg marklyft har jag för mig att jag var uppe och nosade på 160-170kg.
Benböj kom sent med i schemat och har aldrig riktigt testats men allt det var för alldeles för länge sen, känns bara smärtsamt att tänka på med tanke på hur långt från dom resultaten jag är nu, och vilka resultat man kunde ha gjort nu istället om man hade haft bra disceplin.

Webbsida

Hehe, skojar du? Om man fick fem spänn för varje gång man tänkte den tanken... Men men, det är bara att köra hårt och hoppas att det håller i sig den här gången!

coffe_aberg skrev:

Hehe, skojar du? Om man fick fem spänn för varje gång man tänkte den tanken... Men men, det är bara att köra hårt och hoppas att det håller i sig den här gången!

satsar på att ta det lite lugnare nu i starten än dom andra gångerna (alla 2) lätt att man bränner ut sig om man hänger på gymmet 5-6 ggr i veckan från starten.

Första helgdagen efter att jag påbörjat mitt schema och har inte riktigt bestämt mig för vilket upplägg jag ska köra på helgerna, enda som är klart är att jag kommer att ha min ätardag på lördag. vad det gäller träningen så vore kanske ett förbränningspass varje dag vara att föredar men har svårt att motivera mig för promenader/cyklingsturer utan mål nått tips som kan göra det hela roligare? ska iaf iväg och köra ett styrkepass nu om ett tag armar,axlar,mage står på schemat.

Nån mer som kör ätardagar som skulle kunna ge ett exempel på hur er dag ser ut?

Dagens pass pågrund av tids optimism så hanns inte axlar arbetetas igenom ordentligt.

Magmaskin 3set

70kg x30

70kg x30

70kg x30  (i maskin)

Bålrotation

60kg x 20

60kg x20

60kg x 20

armar

Hantelcurls

16kg x8

16kg x8

16kg x8

Skivstångscurl

40kg x8

40kg x8

40kg x8

Triceps enarms pushdowns

20kg x15

20kg x15

20kg x15

Axlar

Sittande hantelpress 3 set (låg vikt)

10kg x12

10kg x12

10kg x12

Vart lite stressat där på slutet men nöjd med passet, kommer att fortsätta på extremt låga vikter tills axlarna känns stabilare kanske att jag höjer vikterna i övrigt om nån vecka eller 2.

Grente skrev:

Första helgdagen efter att jag påbörjat mitt schema och har inte riktigt bestämt mig för vilket upplägg jag ska köra på helgerna, enda som är klart är att jag kommer att ha min ätardag på lördag. vad det gäller träningen så vore kanske ett förbränningspass varje dag vara att föredar men har svårt att motivera mig för promenader/cyklingsturer utan mål nått tips som kan göra det hela roligare? ska iaf iväg och köra ett styrkepass nu om ett tag armar,axlar,mage står på schemat.

frukost:2dl havregryn , mjölk, mackor
mellanmål: keso macka med skinka och ägg
lunch: stor pasta med köttfärssås, avokadosallad
mellanmål: nötter, havredrink
middag:  stor ris och 3 fläskkotlett, tomat, sallad,
kvällsmål: glass, mackor med ost, yoghurt..

kanske något sådant :P KOlla på recept där finns bra tips på havredrinkar så är mkt bra och mkt kcal i. =)

Edit; ser också att du ska ha din ätardag på lördagar, lite glass, chips är ju inte helt fel det med då ;)

edit 2: dipp är bra tycker jag =) gräddfil innehåller ju en del kcal

Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-08-09 18:32)

spicegirl_17 skrev:

Grente skrev:

frukost:2dl havregryn , mjölk, mackor
mellanmål: keso macka med skinka och ägg
lunch: stor pasta med köttfärssås, avokadosallad
mellanmål: nötter, havredrink
middag:  stor ris och 3 fläskkotlett, tomat, sallad,
kvällsmål: glass, mackor med ost, yoghurt..

kanske något sådant :P KOlla på recept där finns bra tips på havredrinkar så är mkt bra och mkt kcal i. =)

Edit; ser också att du ska ha din ätardag på lördagar, lite glass, chips är ju inte helt fel det med då ;)

edit 2: dipp är bra tycker jag =) gräddfil innehåller ju en del kcal

Nån havredrink blir det inte iaf satsar ju på att gå ner i vikt  och då spenderar jag hellre mina ätardagar på andra kalorier typ en fetpizza den enda dagen jag får slarva. slänger in dagens synder här nere.

Frukost

1dl havregrynsgröt 1 banan 1 actimel

Lunch

100g nudlar 50g majs

Middag

kebabpizza med vitlöksdressing 1 trocadero 33cl

Snacks

125-200g lessfat chips, cocola 50cl

Vet inte vad den här ätardagen landade på men jag är för lat för att räkna för tillfället ska utvärdera om dom här ätardagarna blir hållbara i längden eller om jag får skära lite i ätandet.

förlåt, trodde du skulle upp :(

spicegirl_17 skrev:

förlåt, trodde du skulle upp :(

Senast redigerat av Grente (2008-08-17 00:16)

Dagens pass gav mig iväg på en 55 min gångtur före frukost när jag kom tillbaka hem kände jag mig pigg och fräsch och inte ens hungrig så jag cyklade iväg en svänga på jobbet 1,6 mil och åt en ordentlig frunch då jag kom hem.

Frunch

Kycklingfilee, nudlar 100g majs 50g

Återkommer med resten av dagens kost senare.

Trampade iväg i ösregnet (regnade som i forrest gump) i morse lagom motiverad att ta mig till jobbet men det gick fortare än vanligt, började snörvla och hosta senare på dagen och bestämde mig för att cykelturen hem fick räcka som fysisk ansträngning idag. Så vilodag på schemat och en massa hemma gjorda mirakelkurer så att man förhoppningsvis kan köra ett styrkepass imorgon. Kommit fram till att jag kommer att cykla 8 mil per vecka bör jag utöka min förbränningsträning utöver dom 8 futtiga mile?

Frukost

Skål osötadeflingor och fil, 1 actimel

Lunch
Mos och korv rårivnamorötter, 2 knäckemackor

Mellanmål
2 glas vatten, 2 knäckemackor med skinka, 1 rött äpple

Middag
undecided

Senast redigerat av Grente (2008-08-11 19:36)

Cykeltur 1.6 mil blev som planerat också ett styrkepass var lite okoncentrerad då jag precis fått telefonsamtal om min nya lägenhet :)

Marklyft

120kg x12

120kg x6  (skitegreppet som tog ner mig på jorden)

120kg x6

Skivstångsrodd

60kg x8

60kg x8

60kg x8

Hantelcurls

16 x8

16 x8

16 x8

Skivstångscurl ez stång

45kg x10

45kg x8

45kg x8

Oförklarlig triceps övning (iaf för tillfället) 3 set

Pushdowns

45kg x20

40kg x20

35kg x20

Underarms curls

40kg x10

40kg x10

40kg x10

Magmaskin

70kg xmax

70kg xmax

70kg xmax

5 min på crosstrainerner i högt tempo gav nog inte särskilt mycket men skönt att trycka ur den sista orken.

Knäppte otrevligt i höger underarm då jag körde mina curls haft problemet förut men då gjorde det ont inte nu. greppet håller mig tillbaka i marklyftet men fick en bra pump mot slutet. nöjd med passet var rätt mycket folk på gymmet men slapp vänta på vikter alltid ett +.

Kosten

Frukost

1 actimel, 3 knäckemackor med skinka

Lunch

Kyckling och makaroner

Middag

Kyckling filee och nudlar

efterträningen

2x gainomax chocklad

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

12-reppare i marklyft är som att knacka på porten till nu-drar-jag-min-rygg-åt-helvete.

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB