Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4  

Från pinne till MMA-fighter

Från: Skurup
Registrerad: 2007-01-03

Dåligt förklarat först, nä tror faktiskt nu när jag tänker efter du måste bara vara tränad överallt^^

Det med bålrotation så typ tror inte jag styrka hjälper till mycke där är mer snärten eller vad man ska säga men är själv inte 100% säker, men det handlar juh om att få med hela kroppen i slaget.. ja jag vet inte^^

Senast redigerat av Sjoblad (2008-08-10 17:16)

Från: Göteborg
Registrerad: 2006-12-10
Webbsida

Starkare muskler = lättare att utföra ett arbete = snabbare (mer kraftfullt?) moment?

Mvh

Från: Gothenburg
Registrerad: 2003-09-24

Tja

Tänkte att jag får komma med ett inlägg här. Är polare med Riprog och jag har tränat MMA i några år och även Taekwondo, Thaiboxning och Brasiliansk Jiu-jitsu innan det.

När man slår så involveras en mängd olika muskler, tex höft (dvs bålen), rygg, axlar och triceps. För att man ska få ett så hårt och snabbt slag som möjligt så måste man involvera alla dessa muskler. Triceps är inte den muskel som är viktigast att träna upp för att få ett hårt slag, du måste vara stark i alla delar. Om man ska fokusera på nån del för att få hårdare slag så är det defintivt bålen. Men jag skulle rekommendera alla, speciellt nybörjare, som vill få hårdare och snabbare slag att inte fokusera på styrketräning utan att repetera teknik om och om och om och igen. Det är det viktigaste för att få bra slag. För att det handlar inte bara om styrka utan om att få in hela kroppen i slaget och få in rätt rytm o tajming. Men framförallt så måste du träna på att slappna av i kroppen när du slår, när du kan det så kommer du definitivt kunna slå snabbare och hårdare.

Så mitt tips: träna teknik tills du kommit till en nivå där du behärskar tekniken sen kan man fokusera lite mer på att utveckla styrka genom styrketräning.

Mvh

Mattias

Registrerad: 2007-02-25

Till att börja med tänker jag bygga upp en bättre grundfysik över hela kroppen, sedan blir det som nämnt mer fokus på de större muskelpartierna dvs. ben, bål och rygg i styrketräningen. Skall pröva att köra tre styrkepass i veckan nu i början, fightingpassen blir troligen 3-4 st i veckan. Vad gäller fightingstil så vet jag inte alls vad som blir "inriktningen", lär väl bli så att jag kör på nu med lite allt möjligt (vi har möjlighet att träna submission wrestling, brazilian jiu-jitsu och striking utöver mma-passen på klubben) och så får man se vad man har fallenhet för. Räckvidden är som sagt en jättefördel mot kortare motståndare, det märkte jag då jag tidigare tränade taekwon-do och erfarna utövare kunde ha svårt att komma in på kroppen på mig. Egentligen har jag dock ingen jättelång överkropp, jag är en av de där riktigt långbenta filurerna :) Det är ju bra för sparkar och knän, men jag antar att det även kan vara bra vid olika lås då man har längre "hävarm" när man skall klämma åt?

Allt känns jä*ligt roligt just nu och motivationen är på topp. Jag tackar för alla lyckönskningar, skall försöka att hålla på konsekvent med träningen och uppdateringen här så ni kan följa mina (förhoppningsvisa) framsteg :)

2008-08-10
Kosten fick sig en downswing idag då jag gick upp sent efter att ha varit ute och slirat på stan igår. Jobbade även kvällen så möjligheterna var få för ett bra upplägg. Jobbar 7-15 imorn så då skall det bli ett gött ryggpass på gymmet. Så här illa har det sett ut idag:

1200 Frukost

1 proteindrink på 0,5l mjölk och 1dl proteinpulver
Gröt:
2 dl fiberhavregryn
1 msk linfrö
1 msk pumpakärnor
1 msk lättsockrad lingonsylt

1600
1 mugg kaffe
125ml gräddglass + lite äpplepaj

1800 Middag

Kummel (200g)
5 potatisar
Ärtor, morötter etc (100-150g)
Räksås
2 glas vatten

2200 Kvällsmat

2 stekta ägg
1 skinksmörgås (solrosbröd)
1dl keso
1 inlagt päron med grädde
2 glas mjölk

2310 ZzZZz

Idag har jag varit nere på gymmet o kört ett rygg/triceps-pass igen. Fick lite dålig fantasi gällande tricepsövningar, gillar egentligen bara pulldownsen av de jag gör - dips gick ju inte eftersom det knakade för mycket i min dåliga axel. Funderade på skullcrushers men kändes lite jobbigt att göra ensam. Några bra tips på tricepsövningar som skulle passa? Kan väl visserligen läsa mig till det senare på forumet ;) Var några grymt starka tjejer i min ålder på gymmet idag också - kändes lite knepigt hehe :D My day:

2008-08-11

0625 Frukost

1 proteindrink på 0,5l mjölk och 1dl proteinpulver
Gröt:
2 dl fiberhavregryn
1 msk linfrö
½ msk pumpakärnor

1000 Mellanmål

1 banan

1420 Middag

Kyckling (175g)
Fullkornsspaghetti (mängd... lagom:)
Sallad, gurka, tomat (150g)
2 glas vatten

1530-1630 Träning: Rygg, Triceps

Stående rodd; 17,5kg (10, 10, 10)
Latsdrag; 40,5kg (10, 10, 10)
Sittande rodd med V-handtag; 35kg (10, 9, 9)
Shrugs; 2x20kg viktskivor (10, 10, 10)
Pulldowns; 30kg (9, 8, 8)
Stående drag med handtag från utsträckt arm in till kropp; 7,5kg (10, 10, 10)
Arm extension(tricepsmaskin); 22kg (10, 9, 8)

1630

Proteindrink; 0,5l vatten, 1dl proteinpulver.
1 banan

1745 Middag nr 2
Ryggbiff (180g)
Fullkornsris (1,5dl)
Kinesiska wookgrönsaker (250g)
Sås: Blå band karl-johan svamp
2 glas mjölk

PS. Mina pumpakärnor e slut ;( Måste ha mer!

2008-08-12

Blah! Jag har svårt för att få dagarna att stämma när jag jobbar kvällar. Idag förstördes dagen av att jag sov alldeles för länge (inte så ovanligt). Måste bli bättre på att stiga upp vid första alarmet ;/ Har blivit alldeles för lite mat och ingen träning idag... imorn jobbar jag dagpass och är väl förberedd för ett gött benpass på gymmet! MMAn börjar tydligen inte förens på måndag nästa vecka... ytterligare väntan men kanske är bra så får jag lite mer tid att äta upp mig samt komma in i gymmandet på. Nåja, så här har min kost sett ut idag:

1145 Frukost
1 glas mjölk
Gröt:
2 dl fiberhavregryn
1 msk linfrö

1415 Middag

Kummel (200g)
Ris (1,5dl)
Smält smör
2 glas vatten

1800 Kvällsmat
Ostkaka med jordgubbssylt
1 glas vatten

2200 Kvällsmat nr 2
2 stekta ägg
3 smörgåsar(lingongrova) med rostbiff
2 glas mjölk

2008-08-13
Ett riktigt gött pass idag, alla övningar träffade bra. Nu e det bara o växa. Nu tack! Imorn skall jag jobba kvällen igen... hoppas jag lyckas strukturera upp det bättre än igår. Min dag:

0620 Frukost
Proteindrink av 0,5l mjölk och 1dl proteinpulver
Gröt:
2 dl fiberhavregryn
1 msk linfrö

1000 Mellanmål
2 smörgåsar(lingongrova) med rostbiff
1 mjuk pepparkaksbit
1 glas vatten

1410 Middag
Torsk (200g)
Fullkornspasta (3,5dl)
Broccoli (100g)
2 ½ glas vatten

1520-1620 Träning: Ben, Biceps, Handleder
Benpress; 2s 130,5kg; 1s 139,5kg (10, 10, 10)
Bencurl bakåt; 2s 31,5kg; 1s 40,5kg (10, 10, 10)
Hantelcurl sittandes; 2x10kg (10, 10, 10)
Stångcurl ståendes; 15kg (10, 9, 9)
Handledscurl med hantlar, handflata uppåt; 10kg (10h10v, 10h9v, 10h9v)
Vadpress sittandes; 1s 40kg; 3s 65kg; 1s 80kg; 1s 90kg (10, 10, 10, 10, 8, 7)

1625
Gainer (0,5l vatten, 1dl proteinpulver och 1dl kolhydratspulver)

1850 Middag nr 2
Kyckling (150g)
Fullkornspasta(3,5dl)
Kinesiska wookgrönsaker (250g)
2 glas mjölk

PS. Saknar mina pumpakärnor i gröten =/

2008-08-15
Det jag skrev igår kom tydligen inte med, men tränade iaf inget igår. Åt dock bra igår trots kvällsjobb, idag har jag bara hunnit med fyra mål men det känns ok. Körde ett snabbt pass på gymmet innan jobbet idag, gick helt ok och kändes gött! Måndagens MMA närmar sig med stormsteg! Looking forward to it! Min dag:

0830-0920 Morgonpromenad

0945 Frukost
Proteindrink(0,5l mjölk och 1dl proteinpulver)
Gröt:
2dl fiberhavregryn
1 msk pumpafrön
1 msk linfrö

1140 Middag
Ryggbiff(165g)
Fullkornsris(1,25dl)
Stekta Baligrönsaker(175g)
Blå band Kantarellsås
3 ½ glas mjölk

1245-1325 Träning: Bröst, Axlar och mage

Hantelpress, 2x14kg (10, 9, 9)
45 grader vinklad uppåt Hantelpress, 2x10kg (10, 10, 10)
Axelpress, 1s 2x4kg; 1s 2x5kg; 1s 2x6kg (10, 10, 9)
Övning där man vrider underarmen från magen till rakt ut åt sidan, 7,5kg (10, 10, 10)
Övning där man vrider underarmen från sidan av kroppen in till magen, 10kg (10, 10, 10)
Blandade varianter av sit-ups, inget antal noterat

1345

1 gainomax
3 glas vatten

1615 Middag nr 2
Kolja(200g)
Fullkorns lasagnetter(mycket :)
Stekta Baligrönsaker(250g)
3 glas vatten

2210 Kvällsmat
2 stekta ägg
3 smörgåsar(lingongrova) med rostbiff
2 glas mjölk

2008-08-16
Var ute med några polare på kvällen idag, lyckades dock hålla det vitt för min del. Vill att kroppen skall vara frisk och fräsch nu till terminstarten. För långa mellanrum mellan målen men de har iaf varit mättande :) Detta har jag ätit idag:

0625 Frukost
2 glas mjölk
Gröt:
2dl fiberhavregryn
1 msk pumpafrön
1 msk linfrö

1045 Middag

Lövbiff(190g)
Fullkornsris(1,5dl)
Blandade vietnamgrönsaker(250g)
3 glas vatten

1520

1 gainomax (Beövde ha i mig nåt snabbt när jag kom hem från jobbet)

1610 Middag nr 2
Lax(140g)
Fullkornspasta(3dl)
Spenat(ca 100g)
2 glas mjölk 

2300 Kvällsmat

Mcdonalds:
1 Big Mac
1 Cheeseburgare
1 mellan strips
1 mellan cola

2345

1 vidrig denniskorv (YUCK! Nu minns jag varför jag inte har ätit dessa sedan jag var typ 11 år:)

2008-08-20
MMA-träningen är igång, i måndags var första träningen. Nybörjargruppen var överfull precis som förra terminen så det blev trångt på mattan men man räknar med att många hoppar av de första veckorna så det ordnar sig nog till slut. Första träningen var väldigt grundläggande med en del jabbande. Vi tränade sedan på att jabba och gå in för en double-leg. Vi gick igenom positionering vid sidemount, övergång till mount samt en armbar från mountposition. Träningen avslutades med ett fyspass bestående av blandade armhävningar, situps, utfall, knäböj och nackträning. Sist gjorde vi burpies i 20sek, vila 10sek - fyra gånger.

Det var gött att komma igång igen, ikväll är det ett nytt pass och jag ser fram emot det - allt nu i början är repetition då jag gick 2-3 månader in på förra terminen men det är bara nyttigt. Kosten har jag varit för lat för att skriva upp den senaste tiden men det flyter på någorlunda :) Vägde 79,6kg i söndags(vet inte om den vågen stämmer men det är den jag använt tidigare) och det är 1,2kg mer än två veckor tidigare. Låter inte helt omöjligt att jag redan kan ha gått upp den vikten :) Bara att fortsätta i sammar spår! Ciao for now.

Registrerad: 2005-05-29

FY FAN vad jag avundar dig allså :(..Jag hade gett allt för att kunna träna mma. Var bor du nånstans?

Hardstyle skrev:

FY FAN vad jag avundar dig allså :(..Jag hade gett allt för att kunna träna mma. Var bor du nånstans?

Jag bor i Stenungsund, samhälle ca 5 mil norr om gbg. Tränar i gbg, så det är tre timmar tur och retur på buss och spårvagn varje kväll jag tränar. Men det är det värt :) Vart bor du själv? MMA börjar ju bli populärare, borde väl finnas en hel del klubbar?

Passet ikväll bestod först av uppvärmning (springa, lite olika kullerbyttor och "räkor" dvs en höftrörelse som används otroligt mycket i mma för att ändra position liggandes). Vi körde förflyttningsövningar samt fortsatte att träna lite slag - stegade in med en jab och sedan en cross. Lade ihop detta med en takedown och därefter övade vi på en giljotin från guard. Sedan sattes det igång med fys - olika armhävningar, knäböj med kamrat på ryggen, uppkast av kamrat som hölls i armarna, pullups från liggande hållande i kamrats händer, burpies med armhävningar osv. Kul pass, fick lite vätskebrist på slutet men det ordnade sig när man fick i sig sin gainer :) Kommer antagligen missa nästa pass som är på söndag på grund av jobb men ska försöka dra och rulla på mattan med min polare på lördag istället då det är friträning. Har andra pass att välja på också som striking, submission wrestling och brazilian jiu-jitsu men vet inte om vi nybörjare får gå på dem riktigt än. Nöjd och belåten, nu skall det slöas lite innan sängen! Adios

Jag bor Smålandsstenar en samhälle med nära Värnamo. Och det närmaste här är Halmstad men dom har bara kickboxning men jag känner inte riktigt för att åka 14 mil tur o retur för att träna kickboxning :P..Blir det något här närmare så börjar ja träna absolut. Då ska dom få känna på min ground and pound. Vad tyckte du föresten om UFC 87?

Hardstyle skrev:

Jag bor Smålandsstenar en samhälle med nära Värnamo. Och det närmaste här är Halmstad men dom har bara kickboxning men jag känner inte riktigt för att åka 14 mil tur o retur för att träna kickboxning :P..Blir det något här närmare så börjar ja träna absolut. Då ska dom få känna på min ground and pound. Vad tyckte du föresten om UFC 87?

Jag har inte sett de senaste två-tre UFC-galorna, sparar lite på dem nu ett tag - har börjat kolla på UFC från första galan nu så försöker komma ikapp =) Mycket tittande blir det... Surt att det inte finns någon klubb i närheten...flytta? ;)

2008-08-21
Nu kör jag lite tyngre och ett extra set ett tag framöver, vill växla reps-/set- och viktnivå för att kroppen inte skall vänja sig! Denna period försöker jag klara 4-7reps/set till skillnad från 8-10 tidigare.

Dagens träning: Rygg och Triceps
Stående stångrodd; 22,5kg (7, 7, 7, 7)
Latsdrag; 49,5kg (7, 7, 7, 7)
Sittande rodd med V-handtag; 40kg (7, 7, 7, 7)
Shrugs; 2x25kg (7, 7, 7, 6)
Skullcrushers bakom huvudet med hantel; 17kg (7, 7, 7, 7)
Pulldowns; 30kg (7, 7, 7, 6)

Det kändes mycket bättre i triceps nu när jag gjorde skullcrushervarianten till skillnad från tricepsmaskinen jag tidigare användt (extensions). Kan köra tyngre på det mesta, får öka en hel del nästa pass. Kul! :) Ben, biceps och handleder blir det imorn efter jobbet. Ciao!

Hehe flytta kan ja nog inte göra dude. Frugan ska flytta hit snart :D..Jag brukade köra mma med en polare som var jehovas vittne tro det eller ej, men grym var han vi körde dte på helgerna men han flyttade :(..

Hur ligger ditt upplägg för träningar i veckan? MMA klubbar är det gott om men oftast är det vits ord? eller ja nåt sånt skit har jag hört, MMA klubben jag ska träna på är BJJ, SBMW och Vale tudo och det är juh mma som sagt, men deras inriktning är att man ska träna BJJ samtidigt åtminstonde, tänkte kolla dina pass och köra ungefär likadant som ett experiment, för att se ökningar osv^^

Sjoblad skrev:

Hur ligger ditt upplägg för träningar i veckan? MMA klubbar är det gott om men oftast är det vits ord? eller ja nåt sånt skit har jag hört, MMA klubben jag ska träna på är BJJ, SBMW och Vale tudo och det är juh mma som sagt, men deras inriktning är att man ska träna BJJ samtidigt åtminstonde, tänkte kolla dina pass och köra ungefär likadant som ett experiment, för att se ökningar osv^^

Som det är nu så försöker jag hinna med tre mmapass och tre styrketräningspass i veckan(jobb kan ställa till det ibland). Får se hur jag lägger upp det senare, kan ju som sagt välja att gå på bjj, sbmw och striking(anpassade pass för mma med stående fighting och ground&pound) utöver mmapassen så får se hur det blir senare. Styrketräningen är viktig just nu eftersom jag har en rätt dålig grundfysik. Konditionen är ok. Var det svar på din fråga eller var det mer ingående du ville veta?

2008-08-22
Jobbade från 7 till 21.30 idag men hade tre timmars rast 12-15 och där klämde jag såklart in ett styrketräningspass :) Prövade knäböj för första gången idag - kändes gött! Den bra benpressen var upptagen idag(föredrar varianten när man skjuter iväg sig själv snarare än den när man sitter och skjuter iväg en platta) så fick ta den sämre varianten. Orkade inte alls så mycket som jag trodde jag skulle göra på benpressen men jag antar att knäböjen satte sina spår(om inte det är någon skillnad mellan de olika benpressarna??). Funderar över min handledsträning, kör just nu bara curls med handlfatan uppåt... kanske är det nödvändigt att köra curls med handflatan nedåt också? Har för mig att jag läste någonstans att de inte är lika viktiga, den som vet kan ju svara :) Jag stör mig på att det inte finns några hantlar mellan 10kg och 14kg på mitt gym, jobbigt för oss klenisar att bygga vidare där... men det gick iaf bra idag. Fick köpt lite tillskott, vitaminer och omega-3 kapslar, som jag skall börja ta en gång om dagen. Så här har det sett ut på passet idag:

Träning: Ben, biceps, handleder
Knäböj; 1s 40kg, 3s 50kg (7, 7, 7, 7) - vågar inte köra för tungt nu i början, speciellt inte när jag tränar ensam
Benpress; 1s 100kg, 1s 130kg, 1s 120kg, 1s 110kg (7, 4, 5, 7)
Bencurl bakåt; 49,5kg (7, 7, 7, 7)
Hantelcurl sittandes; 2x14kg (6, 5, 5, 6) - småfusk på någon rep
Stångcurl ståendes; 20kg (7, 6, 6, 5)
Handledscurl med hantlar, handflata uppåt; 10kg (7, 7, 7, 7)
Stående vadpress; 150kg (10, 10, 10, 10)

Laters!

aa tack för svar täckte de:) ska juh själv börja på klubb med SMW, BJJ och vale tudo då är det nog anpassat för MMA, kommer osså köra 3 styrkepass, men en av frågorna är hur lägger du upp muskelgrupperna o sånt, eller ja jag mena att fråga de:)?

Sjoblad skrev:

aa tack för svar täckte de:) ska juh själv börja på klubb med SMW, BJJ och vale tudo då är det nog anpassat för MMA, kommer osså köra 3 styrkepass, men en av frågorna är hur lägger du upp muskelgrupperna o sånt, eller ja jag mena att fråga de:)?

På mina styrkepass har jag delat in det i
Pass 1: Rygg och triceps
Pass 2: Ben, biceps och handleder/underarmar
Pass 3: Bröst, axlar och mage
Nacken tränas på mmapassen samt hemma.

Jag har delat in det i cykler vad gäller set, reps och tyngd.
Cykel 1 (2 veckor): 2 set, 4-7 reps (dvs tung cykel)
Cykel 2 (2 veckor): 3 set, 8-10 reps (dvs lätt cykel)
Cykel 3 (2 veckor): 4 set, 4-7 reps
Cykel 4 (2 veckor): 5 set, 8-10 reps
Efter cykel 4 börjar man om från böran, på cykel 1 dvs.

Klarar jag fler reps än beräknat på en övning så höjer jag oftast vikten vid nästa träningspass (men höjer med lite vikt i taget), vanligen kan man höja vikten vid nästa träningspass om man klarar fler än 7reps första setet vid tunga veckor eller fler än 10reps första setet vid lätta veckor. Anledningen till att jag växlar mellan antal reps och set är för att kroppen annars vänjer sig vid belastningen  - muskeltillväxt sker ju enligt vad jag har förstått som bäst då kroppen blir chockad av arbeten och genom att växla antalet reps och set hinner kroppen aldrig vänja sig vid belastningen. 
Nu i början styrketränar jag med fokus på hela kroppen eftersom grundfysiken som jag tidigare nämnt inte är så bra, framöver (långt fram) då jag är nöjd så tänker jag troligen anpassa styrketräningen mer till mman (ben och core framförallt dvs).

Jag är inte alls någon expert på styrketräning men har samlat på mig en del kunskap och har satt ihop bitarna i min träning till en variant som känns bra för mig. Pröva gärna modellen men är det något som inte känns bra så anpassa det efter din egen kropp! Hoppas detta klargjorde dina frågetecken, vilka övningar jag kör för olika muskelgrupper kan du utläsa av mina tidigare inlägg :)

PS. Dagens filmtips: The Dark Knight! Helt fruktansvärt förvånande bra, inte bara massa action utan en riktig allround rulle som även innehöll tänkvärda dialoger, skrämmande stunder och grymma skratt!

2008-08-24
Fick köra högt tempo idag eftersom jag inte hade lång tid på mig då jag skulle jobba (dålig planering). Hann tyvär inte med alla övningar, får ge magen en omgång här hemma istället. Jag stör mig otroligt mycket på att det inte finns någon hantel mellan 10 och 14kg... har väl nämnt det förut men är värt att nämna igen :/ Var svårt att öka på den vinklade hantelpressen, skulle vilja ha 12kgs hantlar :(  Imorn är det MMA-dags igen, missade ju ledsamt passet ikväll på grund av mitt jobb... längtar!

Träning: Bröst och axlar

Hantelpress; 2x17kg (7, 7, 5, 5)
45 grader vinklad uppåt Hantelpress; 2s 2x14kg, 2s 2x10kg (4, 4, 7, 7)
Axelpress; 2x7kg (7, 6, 7, 6)
Övning där man vrider underarmen från magen till rakt ut åt sidan; 10kg (7, 7, 7, 6)

More updates tomorrow najt!

2008-08-25
Jahopp idag har det tränats mma igen då! Var fullt med folk även denna vecka, vilket denna gång resulterade i att jag fick ett antal fotstamp på min vänsterfot från folk runtom då vi körde parövningar. Den är lite svullen och stortån värker, men wtf det är smällar man får ta. Hoppas lite folk hoppar av snart så grupperna blir mer realistiska :/

Vi började som vanligt med att värma upp; springa, löpa, veva på armar och snurra på höfter samt ett gäng olika kullerbyttor etc. Därefter övade vi lite på slag, lade till vänsterkrokar i slagserien idag. Vi körde sedan lite man-mot-man övningar som bland annat gick ut på att slå den andre på huvudet/magen/vaderna och en brottningsvariant som gick ut på att komma in under den andres armar med sina egna. Därefter fortsatte vi med lite grappling på marken, en ny variant på armbar som utförs av den som ligger på rygg genom att snurra åt sidan och trycka ner sin motståndare med benen (ett ben ligger i armhålan och vidare ut över ryggen, det andra trycker längre upp nära motståndarens nacke).

När vi hade hållt på ett tag och rullat runt var det dags för den obligatoriska fysen, den bestod idag mestadels av parövningar. En där man hoppa bock över sin partner och sedan dök emellan hans ben. En annan där man skulle hoppa upp på partnerns framsida och klättra varv runt honom utan att nudda marken. Efter ett antal fler parövningar avslutade vi med en sjukt jobbig övning där man låg på rygg med benen 10 cm över marken rakt utsträckta och man hade armarna rakt utsträckta i höjd med öronen - man gungade sedan fram och tillbaka som en pendel. Gött pass, imorn blir det gymmet!

Senast redigerat av RIProG (2008-08-27 14:29)

2008-08-26
Var på ett annat gym idag och tränade med en kompis. Var lite annorlunda maskiner och så men funkade fint, tränade rygg och triceps. Polaren hjälpte mig med marklyft, verkar lagom att börja på 50kg där för att vara säker på att jag inte böjer ryggen. Orkar inte skriva upp alla set och reps för jag är så trött nu men gjorde följande övningar iaf:

Träning: Rygg och triceps
Bakåtlutade latsdrag (stång)
Marklyft
Bakåtlutade latsdrag (v-handtag)
Halvstående rygglyft
Hantelrodd
Skullcrushers bakom huvudet
Pulldowns

Sleepy time, imorn är det dags för MMA igen :)

Senast redigerat av RIProG (2008-08-27 14:28)

2008-08-27
Yuck! Verkar ha en förkylning på gång, halsont och snorigt idag! Känns onödigt att utmana ödet och träna MMA idag så jag tar det lugnt och hoppas att det ger sig snabbt. Styrketräningen fortsätter dock i veckan då det inte är lika påverkande. Tråkigt att detta skulle komma nu i början av terminen när man är som mest taggad ;/

2008-08-28
Ja, förkylningen har varit förj*vlig i natt och idag. Får skippa styrketränandet också då det är en hård förkylning :/ Dagen har jag spenderat liggandes i soffan och benat igenom 4-5 galor av UFC (Ultimate Fighting Championship). Avskyr att vara sjuk :(

Sidor: 1 2 3 4  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB