Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Vill gärna ha ett resept på en väldigt närings och protein rik drink. Jag är rätt kräsen så det ska gärna vara gott =P
Köp stars protein med jordgubbs smak, bra och nyttigt ;)
Eftersom vassleprotein är de bästa du kan få i dig efter träning.
Annars går väl havre, banan, keso, mjölk och oboy mixa.
Mixa ananas och banan i en mixer. Häll i mjölk, ägg och ev. vetekli. Fortsätt att mixa tills drycken fått en krämig konsistens. Servera kylskåpskall.
Tar ca 5 min att göra.
Du kan om du vill byta ut en banan mot ett äpple eller en apelsin för att variera smaken, eller tillsätt en liten avokado och en msk citronsaft för att öka engeriinnehållet i drycken.
Innehåll:
2 små burkar ananas i juice (ca 225g)
2 bananer
2 dl lättmjölk
2 ägg
(4 msk vetekli)
Detta är riktigt gott och enkelt att göra!
Receptet är hämtat från "Idrottarens matbok" av Christine Helle
Mvh Mattias
Mixa ananas och banan i en mixer. Häll i mjölk, ägg och ev. vetekli. Fortsätt att mixa tills drycken fått en krämig konsistens. Servera kylskåpskall.
Tar ca 5 min att göra.
Du kan om du vill byta ut en banan mot ett äpple eller en apelsin för att variera smaken, eller tillsätt en liten avokado och en msk citronsaft för att öka engeriinnehållet i drycken.
Innehåll:
2 bananer
2 dl lättmjölk
2 ägg
(4 msk vetekli)
Mvh Mattias
Låter ju kanon gott, men finns det någon innehållsförteckning över hur mycket protein etc som man kan få ut av drinken?
Tar ca 5 min att göra.
Innehåll:
2 bananer
2 dl lättmjölk
2 ägg
(4 msk vetekli)
Mvh MattiasLåter ju kanon gott, men finns det någon innehållsförteckning över hur mycket protein etc som man kan få ut av drinken?
Dålig protein%, äggen har 12,6 g protein men oxå 10,1 g fett :/
Köp Whey-100, mkt protein och så lägger du i lite dextropur och du har en perfekt Gainer efter träningen :)
Köp Whey-100, mkt protein och så lägger du i lite dextropur och du har en perfekt Gainer efter träningen :)
Hur mycket dextropur då? Å hur mycket protein. för en bra återställare, alltså efter träning?
Köp Whey-100, mkt protein och så lägger du i lite dextropur och du har en perfekt Gainer efter träningen :)Hur mycket dextropur då? Å hur mycket protein. för en bra återställare, alltså efter träning?
Kör 2 skopor Whey-100 och man ska räkna med 1 g dextro/kg
1 dl=60 g dextro, så väger du 80 pannor så kör 80 g dextro.
Blanda allt med lätt mjölk å du har en egen billig å bra perfekt gainer efter det tunga passet som ger det lilla xtra. (borde bli försäljare :P)
Kör 2 skopor Whey-100 och man ska räkna med 1 g dextro/kg
1 dl=60 g dextro, så väger du 80 pannor så kör 80 g dextro.
Blanda allt med lätt mjölk å du har en egen billig å bra perfekt gainer efter det tunga passet som ger det lilla xtra. (borde bli försäljare :P)
Enligt Uniliver väger 1 dl dextropur 64 gram. Jag har frågat.
Och 1 g dextropur är väl inte 1 g kolhydrater? 100 g dextropur är 91 g kolhydrater. Å det är väl som jag nyss lärt mig idag 1 g kolhydrater/kg kroppsvikt som är riktvärdet?
Här har du innehållsförteckingen för proteindrinken:
832kJ/198 kcal
31 g Kolhydrater
8 g Protein
5 g Fett
Mvh Mattias
832kJ/198 kcal
31 g Kolhydrater
8 g Protein
5 g Fett
Mvh Mattias
det kan omöjligt stämma!
En proteindrink ska innehålla proteiner, inte en massa kolhydrater!
Dessutom ger de två äggen (ca 100g) en fettkälla på 10,1g och en proteinkälla på 12,4g. Sedan var det väl lite andra grejer du hade i den också?
Dessutom blir det mycket dyrare att blanda en egen proteindrink. köper du te. Whey-80 kostar varje drink ca 4,50 kr medan din hemmagjorda blir betydligt dyrare.
832kJ/198 kcal
31 g Kolhydrater
8 g Protein
5 g Fett
Mvh Mattiasdet kan omöjligt stämma!
En proteindrink ska innehålla proteiner, inte en massa kolhydrater!
Dessutom ger de två äggen (ca 100g) en fettkälla på 10,1g och en proteinkälla på 12,4g. Sedan var det väl lite andra grejer du hade i den också?
Dessutom blir det mycket dyrare att blanda en egen proteindrink. köper du te. Whey-80 kostar varje drink ca 4,50 kr medan din hemmagjorda blir betydligt dyrare.
Japp håller med, men ett ägg inhåller 12.6 g ;)
Men din egen grejj kostar väldigt mkt plus att det är snarare en gainer med väldigt dåliga värden tycker jag.
Whey-100 med dextro är melodin :)
Näringsdeklarationer sker vanligtvis per 100 gram
iblnad när jag är sugen på nåt gott efter maten eller när som hälst ;) så brukar jag göra en god drink utav:
1 banan
1 dl lätt mjölk
en halv påse (vet inte exakta måttet för jag har tyvärr inte nån påse kvar så jag kan titta) frusna bär (jodgubb eller hallon)
1 dl lätt frukt joghurt.
1 ägg gula
låt bären halv tina och sedan mixa dem i mixern, kasta in bananen
och sedan tillsätt mjölken och joghurten. lått den mixas lite och tillslut häll i ägg gulan. du kan även blanda in lite protein pulver (jodgub) om du vill ha mer protein.
är whey 100 + dextropur lika bra som en bra gainer?
jupp, jag tar dextropur, whey80, kreatin + mjölk
jupp, jag tar dextropur, whey80, kreatin + mjölk
thats ma man! ;)
jupp, jag tar dextropur, whey80, kreatin + mjölkthats ma man! ;)
jäfan! ge mig kardan broe :>
whey80, kreatin och mjölk
orka.. nu blev jag hungrig :<
Det var någon som sa att gainer är bättre om man vill gå upp i vikt, vet inte om det stämmer...
Det var någon som sa att gainer är bättre om man vill gå upp i vikt, vet inte om det stämmer...
Det ovan receptet är detsamma som gainer. (samma ingredienser), skillneden är i så fall det det ovan är till halva priset.