Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 5  

100% whey protein fuel

Registrerad: 2008-03-24

oj, nej då satsar jag verkligen på proteinet! Herregud! 1 L :S hahaha

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

man blir lätt full på mjölk om man är ovan på det. dessutom så finns det risk för att överdriven konsumtion av mjölk ökar risken för cancer (som allt annat, men iaf). broccoli är tydligen the shit mot cancer enligt nya rön.

haha jasså, herregud vetenskapen alltså. Man får snart inte äta något alls :P

tyvärr så lutar det åt det hållet. fast jag tror att man alltid kommer att ha kvar broccoli som ätbart, tillsammans med oförgiftad fisk och vissa andra grönsaker. men annars så verkar det vara som du skriver, allt ger oss sjukdomar. varför kan man undra, men det kan kanske ha att göra med någon typ av fria radikaler där också, då svält är bevisat att det förhindrar åldrandet, man är yngre längre för att kroppen väntar på bättre tider, enl illvet.
och fria radikaler är det hemskaste som existerar för kroppen för mig ^^

tråkigt att det går åt detta håll. Men en dag i taget så får man se vart de leder ^

Registrerad: 2008-01-24

Du kryddtjejen gillar du inte ägg då? Du kan ju dricka 4dl mjölk äta 2ägg + en banan

jag gillar ägg? ska jag koka dom då?

Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-07-28 21:52)

kokar du dom så kommer du att få upp mer näring av dom, så koka dom gärna. dom är även lättare att ta med sig när dom är kokta.

Från: Gymmet
Registrerad: 2007-01-26
Webbsida

Det är precis det där krånglet man köper proteinpulver för. *LIP!*

tja, sedan så är äggprotein och vasslet vi köper lite olika saker också ^^

Från: Gymmet
Registrerad: 2007-01-26
Webbsida

Don't push it!

i won't! tusan, vem vet vad jag kan få hem för brevbomber laddade med mjältbrand. eller ännu värre, en gammal proteinshaker som stått framme. vi gymmare har vår egna biologiska vapenarsenal.

Från: GAK
Registrerad: 2007-04-22

Titta på "Super Mass" fråm WNC!

Du kan koka ägg och ha i kylskåpet dom står sig säkert i 3dygn så du kan koka ägg för 3 dagar så är det bara och plocka sen. Inga råa ägg ska ätas.

haha, roligt att ta med sig 2 ägg, 4dl mjölk och 1 banan till träningen :P

Det är ett alternativ till pulver så nu är det bara å bestämma sig ;)

funderar ägg, DOCK tränar jag ca 20h i veckan o vill inte äta 2000 ägg i veckan :P

du skulle lukta så gott med 2000 ägg i veckan *asg*

spicegirl_17 skrev:

funderar ägg, DOCK tränar jag ca 20h i veckan o vill inte äta 2000 ägg i veckan :P

Köp EAA och Malto ta precis innan och precis efter träning. Nu fick du ytterligare ett alternativ ;)

Ander: hahahah Åh nej! Nu blir jag helt förvirradd ååhh :P  tack för tipset! Får man fråga vad EAA är? Så att jag  vet vad jag stoppar i munnen

Registrerad: 2007-03-06

spicegirl_17 skrev:

Ander: hahahah Åh nej! Nu blir jag helt förvirradd ååhh :P  tack för tipset! Får man fråga vad EAA är? Så att jag  vet vad jag stoppar i munnen

Esentiella Amino Syror, dvs de amino syror kroppe inte kan koka ihop själva (och det man vill ha i sig av Whey 80), finns att köpa på Gymvaruhuset i en produkt som heter ESAPro, till det köper du en säck på 25kg med malto (typ socker fast det smakar INGENTING och är inte lika fettbildande som socker(eller snarare fruktos dom ingår i "vanligt socker") sedan kan du ju trycka lite kreatin (billigt kreatin- dvs monohydrat- inget ûber higtech för 350pix  för ett hekto) och dricka vatten i mängder. Den här lösningen har sina fördelar enligt mig.
1. Gott då smaken går att justera med Funlight (eller motsvarande SOCKERFRI saft)
2. Lättare att få i sig fort
3. Tydligen bättre för att bygga

Också några nackdelar
1. Smaken utan funlight gör att jag nästan spyr
2. Dyrare (dock tycker jag att det är ganska billigt då mängderna är klart mindre med esa pro)
3. Ser lite mer suspekt ut en än shake full med kladd.
4. Skall drickas på fastande mage (vilket visserligen allt protein skall för optimal effekt)

Jag hade alltså köpt följand (om nu direkt länkar är OK)

1 http://www.gymvaruhuset.com/es/product/ … tid=291523
2 http://www.gymvaruhuset.com/es/product/ … tid=159221
3 http://www.gymvaruhuset.com/es/product/ … tid=351072

Det kan verka dyrt men då ingår frakt (ta DHL då de kan logistik, lev. direkt till dörren och faaan så mycket bättre lev. säkerhet än sovjet posten) malto och kreatin som räcker längre (samt om du klickar till det som ingår vid vissa priser, triomega, en t-shirt (kan man ha att löka runt i eller fakea spons) samt en shaker (kan man ALDRIG ha för många av).
Blanda ESAPRO (en halv skopa) +Malto (jag tar 1,5 deciliter) + kreatin (en skopa) i en shaker, tillsätt en halv deciliter Funlight, fyll på med vatten upp till 6deciliters märket på shakern sen är du good to go (drick det direkt innan träningen) sedan samma blandning efter träningen. (själv blandar jag malton enbart med varmt vatten så att den löser sig ordentligt och tillsätter bara kreatin och ESApro till bryggden när jag tränar

Nu får gärna någon säga att jag har fel så att jag lär mig något.

Senast redigerat av Trustor (2008-07-30 09:36)

Hm, nu är det 2 stycken som har rekommenderat detta Esapro och malto. Trustor och KOP. Jag ska tänka lite på det och se om jag tycker om ditt förslag eller inte :) Tack för tipset!

spicegirl_17 skrev:

Hm, nu är det 2 stycken som har rekommenderat detta Esapro och malto. Trustor och KOP. Jag ska tänka lite på det och se om jag tycker om ditt förslag eller inte :) Tack för tipset!

Teoretiskt ska det vara the shit, men givet att jag inte är dietist eller naturvetare så kan jag inte riktigt säga det med 100% självförtroende. Min bevekelsegrund för att välja det är att jag inte klarar av att dricka sörjan som blir med protein (undantaget double pro som är riktigt gott men riktigt dyrt och blir riktigt tjockt och enligt mig kräver mjölk att blanda med)
vore pengar inte en faktor skulle jag iofs köra hydra pro (esapro + malto 2.0) som smakar chefans gott och ska vara bra, dock så är pengar en faktor av betydelse, särskilt då man bränner genom en påse hydrapro på nolltid och då blir priset rent utav cykelbutiksdyrt (för er som inte vet kostar kosttillskott alltid -eller ja på de jag varit inne- äckel mycket på cykel butiker)

Kolla gärna hur du ska äta esa pro för effektens skull innan du börjar äta det, är inte tex så vackert att äta lunch svepa sen svepa en dos esapro och dra och träna.

Senast redigerat av Trustor (2008-07-30 10:18)

Hur menar du HUR jag ska äta esapro? 25kg säck låter lite mycket hehe :P

Igen, får man se vad min kära fader säger. Iofs kan jag fråga min tränare dock vet jag ej om han köper från internet.

spicegirl_17 skrev:

Hur menar du HUR jag ska äta esapro? 25kg säck låter lite mycket hehe :P

Igen, får man se vad min kära fader säger. Iofs kan jag fråga min tränare dock vet jag ej om han köper från internet.

25kg är inte så jävla mycket tycker jag, avrundar man lite är det nog lagom till 200träningspass och Priset blir riiiiiiktigt bra då.
Esa pro skall ätas på fastande (tom magsäck) mage (som jag förstått det, någon får gärna piska mig för det), Dvs träningspasset bör ligga två-tre timmar efter den senaste måltiden, tillskottet bör tas medans du värmer upp (i direkt anslutning efter passet) kör du lång jagare kanske det är idé att ta en shake mellan passen också.
Nu till tips från avbytarbänken, om din far är så pass skeptisk kan jag informera om att väldigt många elit idrottare äter kreatin och att det gjorts långtidsstudier på det som visar att det fungerar och att det saknar skadeverkningar (gäller senast jag orkade leta dock bara monohydrat) och att malto bara är som socker (och används inom livsmedelsproduktion) och att esa pro bara är det gottaste ur proteinet (grovt förenklat) och om han inte vill delta i själva köpet aktivt så kan man beställa mot postförskott lite här och var. Vill du undvika märkliga blickar (tror att tennis är en lika framåt sport nu som när gustav den femte låg och spelade sig genom europa) kan du ju dricka din esa pro blandning i en prips energy flaska.

BTW, jag slutade helt titta på tennis när jag fick reda på -av en damspelare- att damernas dräkter var som en bäbisbody med en kjol fastsydd, dödade helt illusionen.

Sidor: 1 2 3 4 5  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB