Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hm.. nej, vi är inte gjorda av pengar direkt. OK, då köper jag whey 80 :)
jag kommer betala ur egen ficka det pengar jag har tjänat ihop på tennisen.
gör så. du kommer att få allt du behöver av den produkten och din plånka kommer att hålla för två kilo till priset av ett för den andra produkten.
så du tjänar pengar på tennisen? tusan, då har vi ett semiproffs här ^^
du vet att du har stöd från hela forumet om du någon gång står där vid stockholm open =)
Hon får bara spela Nordea Nordic Light Open
Bwahahaha
zartok skrev:
gör så. du kommer att få allt du behöver av den produkten och din plånka kommer att hålla för två kilo till priset av ett för den andra produkten.
så du tjänar pengar på tennisen? tusan, då har vi ett semiproffs här ^^
du vet att du har stöd från hela forumet om du någon gång står där vid stockholm open =)
Ja, det gör jag , om man nu får skryta lite så vann jag 20 000kr i en tävling förra året. Så det blev en hel del. :P Får se om jag gör om saken i år.. Men har väl tjänat under sommaren nu ca 10 000 - 13 000kr..
haha, det kommer jag aldrig göra zartok pga av att stockholm open är en herrtävling , om jag inte någon gång i livet skulle könsoperera mig och hela alltet ;)
Men tack för omtanken! =)
Herr Oberst skrev:
Hon får bara spela Nordea Nordic Light Open
Bwahahaha
Någon som har koll :) Roligt, haha :P
Ja, jag tänkte anmäla mig men får bli nästa år.
ah, det är där jag tror att vi kommer att få se en ändring. stockholm open borde få en damklass inom några år. feminismen är över oss alla, så varför skulle den inte vara över tennisen? det är ju ett måste!
zartok skrev:
ah, det är där jag tror att vi kommer att få se en ändring. stockholm open borde få en damklass inom några år. feminismen är över oss alla, så varför skulle den inte vara över tennisen? det är ju ett måste!
Tack tack , det är verkligen ett måste! Nu är det så att det går precis åt andra hållet :( Nordea light open kommer troligtvis ligga samtidigt som swedish open i båstad . Det tycker jag är tråkigt. Tror ej det kommer locka fler besökerare bara för att det angageras i båstad, de flesta åker ju til båstad för att festa.
Tyvärr är den ekonomiska delen i förbundet är åt skogen och de gör precis tvärtom. Det tar bort damtävlingar och några herrtävlingar så att de har råd att överhuvudtaget har kvar anställda och betala skulder tror jag.. :(
det är synd att det inte är bättre förbundsklimat i sverige. byggarförbundet har liknande svårigheter tyvärr.
vi får bara hoppas att det blir bättre, speciellt på damsidan så att alla får lika möjlighet att utöva sin sport, samt få in fler ungdomar i den. mycket bättre det än att man ränner runt på stan och härjar som är ganska vanligt idag.
Tyvärr är det inte bara där skon klämmer. Förbundet har redan från starten plockat ut sina favoriter - redan vid 11-12 år åldern. De tänkte inte alls på utvecklingspotential , spelförmåga osv. Sedan tittar de bara på den spelaren eller möjligtvis 2 spelare (sverigeettan och tvåan) . Medan de andra bryr de sig inte alls om. Vad händer om spelaren tappar motivationen, lägger av? De har ingen uppbakning, de vet knappt vem någon annan är. De bryr sig inte för 5 öre.
Sedan vill de inte inse sitt misstag utan ger wc till några som inte alls är värda dom , som inte visat resultat. T ex nu så var det några som åkte till EM för att delta. Jag har slagit alla dessa spelare men inte får jag en chans att visa, inget alls. Förbundet skiter i resten. De vill heller inte erkänna att det har gjort fel heller..
man satsar elitistiskt med andra ord. tja, vad kan man göra egentligen? hoppas på det bättre, eftersom elit sällan fungerar, det har vi sett inom den svenska herrfotbollen tex.
jag får bara hoppas att du får möjligheter längre fram att spela större turnerningar och visa framfötterna lite. och det med lite hjälp av proteinerna du kommer att inhandla =)
zartok skrev:
man satsar elitistiskt med andra ord. tja, vad kan man göra egentligen? hoppas på det bättre, eftersom elit sällan fungerar, det har vi sett inom den svenska herrfotbollen tex.
jag får bara hoppas att du får möjligheter längre fram att spela större turnerningar och visa framfötterna lite. och det med lite hjälp av proteinerna du kommer att inhandla =)
ja precis. tack du :-)
Jag har alltid kört på whey-80 men man tröttnar på smaken, köpte 299kr pulver för att variera och skämma bort mig själv lite i sommarvärmen. Sen har jag knappast ont om pengar då jag inte köper massa skräptillskott i onödan osv.
Men det är helt klart mer prisvärt att köpa ett billigt proteinpulver då nästan det enda som skiljer är smaken.
det är därför man kan köpa från budo-fitness också. tillsammans så blir det runt 15 smaker att välja mellan, och när man blir less på dom så... ja, då är det illa. jag blev less på chokladen tex efter 1400 liter ^^
så jag ska köpa från nätet? Vet ej om farsan kommer gå med på det då han tycker jag ska dricak 100L mjölk istället och inte ödsla pengar på kosttillsskott..
köper du från nätet så köp för över 500 så får du det fraktfritt.
din far är nog inte insatt i dom olika sakerna tror jag. mjölk innehåller mindre protein än kolhydrater, och kaisenprotein, vilket är ett långsamverkande protein. ska man gå gram för gram så vet jag heller inte om det är billigare med mjölk, och då räknar jag bara proteinerna per g, inte något annat.
fett innehåller mjölk också, såvida du inte är en finsmakare och tar minimjölken som är den godaste =)
om du tar honom till datorn så finns det massvis av killar och tjejer här som kan förklara vad det är för skillnad mellan mjölkens protein och proteiner som du får i dig via tillskott, samt få honom att förstå att man får i sig mer kolhydrater än proteiner av mjölken, vilket inte alla gånger är önskvärt.
nej, minimjölk är blää! Usch, jag tar bara mellanmjölk här i huset!
Hm, han är lite inskränkt av sig i vissa lägen och han har ju läst i senaste idrott och hälsa att mjölk är den bästa återhämntningsdrycken efter tuff träning , vilket tydligen är vetenskapligt bevisat.
ok, jag ska tänka på det.
Att visa honom detta kommer han bara tycka är löjligt för att det är bara "ett gång killar som tror att de kan" Inget illa menat folk, jag tycker ni kan jättemycket men farsan är ju född the good old days ;)
tja, om han inte skulle lyssna på en komplett lajnegenomgång av proteinernas funktionalitet så fungerar nog inget som övertalningsförmåga tror jag ^^
haha, nej tyvärr (Lajne) skulle han nog inte göra det. Han är så sjukt envis! :(
Men jag får se,
Mjölk är en mycket bra återhämtningsdryck, det går inte att tvivla på, och ju fetare dess bättre. Det är däremot inte alltid bra att låta mjölken stå i ett varmt omklädningsrum i 2 timmar medan man tränar, något som lite pulver klarar alldeles utmärkt:)
Lajne skrev:
Mjölk är en mycket bra återhämtningsdryck, det går inte att tvivla på, och ju fetare dess bättre. Det är däremot inte alltid bra att låta mjölken stå i ett varmt omklädningsrum i 2 timmar medan man tränar, något som lite pulver klarar alldeles utmärkt:)
Jag kan be att få ställa den i kylen så fungerar det nog.. Men Lajne, nu blir jag osäker om jag ska köpa eller inte .. :P Du som är så klok.. ;)
lajne kommer att säga som oss andra, dvs att du ska köpa ^^
mjölken är inte bättre än vassleproteinet. du måste dricka mycket mjölk för att få i dig nog proteiner. däremot så är det en väldigt bra blandning att blanda mjölk i drinken.
ja, men då ta mig f*n köper jag skiten o hoppas på att min kära fader gillar det B-)
Mjölk blir dyrare per portion än en gainer; vi talar om att halsa i sig ca 1 liter mjölk efter varje pass här. Men om farsan betalar och det får honom tyst hade jag nog valt mjölken faktiskt.
Nej jag tänkte betala men nu inser jag att det blir via nätet- i såfall får han betala på kort och sedan betalar jag honom i cash .. 1 LITER :S ja hade tänkte dricka 3,4 dl max!
haha, nejdu, det är helt för lite att dricka, du får satsa på det dubbla minst ^^ eller vara väldigt liten.