Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3  

Gå ner i vikt

Registrerad: 2008-07-04

Hej!

Jag är en tjej på 26 år...Jag väger närmre 70 kg och är 162 cm lång. Jag slutade med kortisontabletter för en månad sedan. Innan jag började med dem vägde jag ca 60 kg...Och jag vill nu ner till den vikten igen. Enda skillnaden är att jag då styrketränade fyra gånger i veckan. Är det möjligt att nå den vikten utan att styrketräna? Jag äter ca två gånger om dan. En mugg yoghurt till frukost och middag ca 18 kött, grönsaker och fullkornspasta eller råris. Jag har börjat hoppa hopprep ca varannan dag och gör utfall och situps oxå varannan dag och har nu börjat jogga ca en halvtimma om dagen. Ett problem är att jag är sockerberoende och gärna köper godis var gång jag är i affären. Igår åt jag sju chokladbollar å i förrgår oxå. Men jag äter inte godis varje dag. Hur ska jag göra för att gå ner i vikt och bli fastare. Har fått en mage som hänger ut över byxorna å tjocka lår. Avskyr den nya supersize me. Gått upp från storlek 38 till 42......Hjälp....

Mvh Linda

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Registrerad: 2008-03-24

HSB: tänkte precis länka till den :P

Linda- Jag måste säga att även om du inte skriver exakt hur mycket du äter och vad du äter så ser din kost inte alls bra ut. Äter du INGET mellan frukost och middag ?

Läs deffguiden noga så ser du hur du ska göra. Allt hänger på hur mycket du äter och hur mycket du gör av med- kcal in vs. kcal ut.

Jobbigt att vara sockerberoende. Jag vet ej ritkigt vad man gör men tror det har och göra med att du inte äter tillräckligt bra. Försök att få en bättre kosthållning, försök att ta en dag itaget och inte äta godis, Det är alltid svårt ibörjan.

Jag är av den sorten som kan glömma att äta en hel dag och kommer på under kvällen att jag inte ätit. Ibland kan jag ta en banan eller en morot. Sedan är jag mätt. Men jag är inte smal ju. Snarare tvärtom.

Det är långt ifrån ett måste att äta var 3e timme, men om man har problem med att hålla händerna borta från godsaker kan det hjälpa extremt mkt. När man är vrålhungrig blir det lätt att "ja skiter i detta, det är ju bara nu lixom, ett undantag" och så svullar man masser. Ät regelbundet så minimeras den risken du hamnar i den situationen.

Jag har svårt att förstå hur man kan glömma att äta men men.. alla är olika :)

har du läst deffguiden? Hur länge har du tränat? Vad kör du för styrketräning?

Att äta lite mat och ändå inte går ner beror också mycket på hur dagen ser ut. Vissa försöker äta hur lite som helst trots går dom inte ner pga av att de småäter onyttigheter. Allt har som sagt att göra med kcal in vs. kcal ut.

Jag är inte hungrig ofta. Det är jag mest när jag har mens. Problemet med godisätande är nästan enbart när jag är i affären å ser allt godis vid kassorna. Har ALDRIG godis eller kakor eller saker att baka med hemma. Det går inte!! Idag har jag ba ätit ris och en kycklingfile å gräslök...Kanske att jag äter en gång till vid fem...Å då ungefär detsamma...Fast kanske ägg och grönsaker.

Jo jag kan glömma och äta för jag är inte hungrig ofta som sagt.

Jag har precis kommit igång med träningen efter kortisontabletterna. Har hållit på några veckor. Hoppar typ 300 hopp me hopprep varannan dag. Gör tjogo situps och 20 tfall på varje ben varannan dag. och nu har jag precis börjat jogga. Har astma så joggar och går om vartannat. Idag ca en 45 minuter.

Registrerad: 2007-12-30
Webbsida

high_school_boy skrev:

Det är långt ifrån ett måste att äta var 3e timme, men om man har problem med att hålla händerna borta från godsaker kan det hjälpa extremt mkt. När man är vrålhungrig blir det lätt att "ja skiter i detta, det är ju bara nu lixom, ett undantag" och så svullar man masser. Ät regelbundet så minimeras den risken du hamnar i den situationen.

Det måste vara ungefär såhär din situation är. Skulle du leva på banan och kycklingfilé de flesta dagarna i veckan och inget socker skulle du gå ner alldeles för mycket i vikt. Jag har själv problem med "En godisbit gör ju inget"-tänket, men skriver man upp vad man äter ser man att det landar på ganska mycket till slut

Jag kanske ska börja med matdagbok då. Många har klagat på att jag äter för lite. Särskilt min sambo som gärna äter dubbla portioner. Det klarar inte jag. Kan inte äta mycket åt gången. Då känns det som magen ska sprängas. När jag äter godis äter jag inte lite.Typ en 200 g chokladkaka själv å så...En ballerinakexpaket själv....

piggestjej skrev:

Typ en 200 g chokladkaka själv å så...En ballerinakexpaket själv....

Det ger ~3000kcal. Jag som tränar nästan varje dag, är 20år och väger 85kg går upp ganska snabbt i vikt på ett sådan energiintag. Tänk dig då dig sj.

ja, en dagbok vore en väldigt bra idé

Tack för era svar...Ska verkligen försöka skärpa migmed godiset.....Har försökt många gånger och trillat dit igen =))

Hoppsan! Är det 3000 kalorier? Oj oj oj....Nu får jag nog slå mig själv på fingrarna....

Webbsida

200 g choklad= Ca 1100 kcal
1100 kcal = ca 0.5 kg kyckling och 150 g pasta
Godis är förjävligt.

Ät mindre, fast oftare.
Om du tar en normal middag säg kl 17.30, dela upp den i två så du äter ½ middag kl 17.30 och ½ middag 19.30-20.00. Då får du också något att stoppa kvällssuget med.
Glöm inte bort att dricka mycket vatten, ofta när vi är sötsugna beror det på vätskebrist

hm, intressant jag är också ganska sötsugen, specieellt när man börjar en dag med lite, och sedan blir det igen osv.. just nu är jag grymt sugen på någon choklad :P ,

varför beror det på vätskebrist?

Oh my god....Hade ingen aning om att det är sååå mycket kalorier.....Snacka om att jag känner mig dum...Nu vet jag varför jag e tjock då...=))

Drickar ganska mycket citronvatten...Vatten med citronskivor i....

Webbsida

spicegirl_17 skrev:

För mig är det så, och jag har hört det otaliga gånger, har dock ingen källa på det, men tror allas vår favvo Anna Skipper sagt det några gånger.

Finns nog nån som kommer med en forskning på detta, men om man prövar att dricka 5 dl vatten och gör något i några minuter kommer suget dämpas.

Prova att dricka 2 glas innan man går till affären för at köpa sockret, så märker man ofta att man inte längre vill ha.

Webbsida

Hur mycket är ganksa mycket? Du bör dricka ca 2 L på en dag

Mmm jag har precis joggat och är enbart sugen på vatten!! Inget godis....

piggestjej skrev:

Oh my god....Hade ingen aning om att det är sååå mycket kalorier.....Snacka om att jag känner mig dum...Nu vet jag varför jag e tjock då...=))

Drickar ganska mycket citronvatten...Vatten med citronskivor i....

Det brukar väl stå på paketet ? t ex 100g mjölkchoklad  är väl 570kcal eller liknande..

näringsvärde: " 100g/570 " Äter man hela chokladen har man då alltså fått i sig 570 kcal right?

Vårdarjäveln skrev:

spicegirl_17 skrev:

För mig är det så, och jag har hört det otaliga gånger, har dock ingen källa på det, men tror allas vår favvo Anna Skipper sagt det några gånger.

Finns nog nån som kommer med en forskning på detta, men om man prövar att dricka 5 dl vatten och gör något i några minuter kommer suget dämpas.

Prova att dricka 2 glas innan man går till affären för at köpa sockret, så märker man ofta att man inte längre vill ha.

ok, då ska jag testa det . Jag har faktiskt inte druckit så mycket idag, dåligt av mig. Jag brukar få ett sug efter träning när jag åker hem , ,Men då häller jag i mig ca 2L så,

Mmm ha ha vem läser på paketen när man är sugen på choklad? Jag ba trycker in det i munnen ju......Snacka om å va dum....

Webbsida

Om paketet väger 100 g så.

En stor chokladkaka väger 200, så 570kcal*2= 1140

Hur mycket kalorier förbränner jogging då?

Sidor: 1 2 3  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB