Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

luddict´s väg mot en vältränad kropp.

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Alltså, vill du gå upp i vikt eller inte? Du kan trycka i dig bra mycket mer till frukost och mellamål. Det där äter ju en 14-årig flicka på 35kg ffs.

Registrerad: 2008-06-02

till mitt lilla försvar så blir det även en havredrink med olja och caschenötter under tränings dagarna, men får väl öka på det andra också.. därför som jag frågade, skall försöka stoppa i mig mer, kanske ta med mig något mer att äta till mellanmål på jobbet.

Registrerad: 2008-03-24

Jag håller med cowboy! Ät mycket mer till frukosten =) Så kommer det bli bättre..

Du ska veta att det är ett lyxproblem du dras med. En väldigt liten del av befolkningen har problem att de inte kan gå upp i vikt - raka motsatsen är det vanligaste. Tänk den som kunde trycka mängder med god mat och sedan avsluta med glass till efterrätt....

Cybercowboy skrev:

Du ska veta att det är ett lyxproblem du dras med. En väldigt liten del av befolkningen har problem att de inte kan gå upp i vikt - raka motsatsen är det vanligaste. Tänk den som kunde trycka mängder med god mat och sedan avsluta med glass till efterrätt....

Varför är det så? Samma sak en kille jag känner. Han är iofs väldigt kort ca 175cm och han har så svårt att gå upp! Han väger 69-70kg .Han går aldrig upp ..

spicegirl_17 skrev:

Varför är det så? Samma sak en kille jag känner. Han är iofs väldigt kort ca 175cm och han har så svårt att gå upp! Han väger 69-70kg .Han går aldrig upp ..

hoho.. var han kort säger du? :/ attans jag är nog dvärg då :] jag är stabila 1.65 och pendlar mellan 61-63kg mellan morgon och kväll.

Cybercowboy skrev:

Även ilands problem kan vara jobbiga att dras med ibland, men skall försöka råda bot på det hela.

Senast redigerat av luddict (2008-08-19 11:28)

luddict skrev:

spicegirl_17 skrev:

hoho.. var han kort säger du? :/ attans jag är nog dvärg då :] jag är stabila 1.65 och pendlar mellan 61-63kg mellan morgon och kväll.

Cybercowboy skrev:

Även ilands problem kan vara jobbiga att dras med ibland, men skall försöka råda bot på det hela.

haha nej men förlåt =( .. Nä, du är inte dvärg ;) Oj, det var inte mycket!

spicegirl_17 skrev:

haha nej men förlåt =( .. Nä, du är inte dvärg ;) Oj, det var inte mycket!

haha.. ingen fara alls :]

spicegirl_17 skrev:

Genetikens lotteri. Jag läste en studie där försökspersonerna fick äta 1000Kcal i överskott. Vissa av personerna "brände bort" nästan 700Kcal, medans de med mindre lycka lagrade in större delen av överskottet. Bl.a. så rampar vissa personer helt enkelt upp sin metabolism, medans andras metabolism knappt förändrar sig.

Luddict skrev:

Jo visst är det så. Jag glömde att skriva att ditt problem är minst lika jobbigt som dem som sliter för att gå NER i vikt. Men kör på med drinkarna (och peta gärna i lite rapsolja t.ex.) så kommer det här säkert lösa sig.

Fjortisträning

Gårdagens träning gick rätt så bra för att vara en ihop plockad disco träning, hela gymmet var överbefolkat av fjortonåringar, misstänkte nästan att 2 skolklasser var där på studiebesök eller liknande, så fick köra på det som var ledigt. Så går det när man tränar tidigt på sin lediga dag och hade hoppas på en lugn förmiddag på gymmet.

Körde en bänk"maskin" med ca 85kg, 4x5 känns helt klart idag men föredrar vanliga bänken. sen blev det en hejkon bejkon ihop sättning av övningar, ryggen fick knappt något pass alls. Får ge kroppen en rejäl omgång på fredag ist.

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB