Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

chokladpuddind

Registrerad: 2003-06-23

Detta är såååå gott o light..
-vispa 2 äggvitor till hårt skum ( så hårt att bunken kan vändas upp och ner utan att inehållet rinner ut)
-tillsätt 1 msk hermesetas socker + 1-2 msk kakao pulver...
vispa tillsammans allt o NJUT

Från: Stockholm
Registrerad: 2003-09-27

Vad är hermesetassocker?

Från: Uppsala
Registrerad: 2003-08-18

Detta är såååå gott o light..
-vispa 2 äggvitor till hårt skum ( så hårt att bunken kan vändas upp och ner utan att inehållet rinner ut)
-tillsätt 1 msk hermesetas socker + 1-2 msk kakao pulver...
vispa tillsammans allt o NJUT

lita in på att det är nyttigt bara för att det står light

Från: Oskarshamn
Registrerad: 2003-09-19

Det enda i dedär som skulle vara onyttigt vore väl sockret, annars är det väl light.

Från: Stockholm
Registrerad: 2003-09-27

Kakao innehåller en del fett om jag inte har helt fel... Men det är nog bra fett.

Från: Oskarshamn
Registrerad: 2003-09-19

Kakao innehåller en del fett om jag inte har helt fel... Men det är nog bra fett.

Jo de är klart, men 1-2 msk ngngång ibland gör inte så mycket :)

Från: umeå
Registrerad: 2003-11-21

Den här är ännu godare (och bara LITE onyttigare) kan jag lova.... YUM YUM:

Smält 125 gram mörk choklad av bra kvalitet (70-100% kakao) över vattenbad... rör ner 1 msk pulverkaffe upplöst i lite hett vatten. Låt svalna litegrann.

Vispa 4 äggvitor med lite salt så det blir stenhårt skum, vispa ner 3 msk Hermesetas sötningsmedel.

Vänd försiktigt ner en fjärdedel av äggvitan i chokladsmeten... sedan en fjärdedel till... och till slut alltihop... blanda bara precis tills allt är blandat, ös sedan upp i 4 portionsskålar (små dricksglas, kaffekoppar).

Täck över & ställ i kylen minst 2 timmar, kan med fördel stå till nästa dag.

GOOOOOOOOOOTTTTTTTTTTT

Mirre

Registrerad: 2004-03-16

Ville bara tipsa om Canderels "oboy-pulver" som är gjord på fettfattigt kakaopulver och sötningsmedel. 1 tesked innehåller 10 kcal, fördelningen i gram är: protein 0,65 g Kolhydrater 0,9 g och fett 0,35 g. Helt OK att slänga i ett par teskedar av det i de vispade äggvitorna alltså... *mums*

Registrerad: 2004-04-15

eller inte

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB