Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

öka sitt kaloriintag

Registrerad: 2008-04-13

Jag har alltid gått upp i vikt i ett stadigt tempo, men den här våren har jag varken haft tid eller ork att träna ordenkligt eller laga bra mat och med en dyster min märkte jag nyss att jag har förlorat sex kilo sedan julen. Jag tror att mitt problem är att jag har slutat trycka i mig mat så att jag känner att jag håller på att spricka, att jag helt enkelt äter för lite och tränar för lite. idag räknade jag mina kalorier och märkte att jag med nöd och näppe nådde upp till mitt dagsbehov när jag kände mig proppmätt. Det jag är ute efter när jag skriver det här är tips om orsaker till min viktnedgång och gärna tips på vad (och när) man ska äta för att få i sig så mycket kalorier som möjligt.

/Henke

Registrerad: 2007-03-03

Glass, godis, chips, bullar, tårta m.m. rekommenderas starkt.

Dra ner 1.5l 3% mjölk per dag också.

Registrerad: 2008-04-13

men det är ju fullproppat med dåligt fett och sånt. inga tips på maträtter som är fullproppade med kalorier och som är nyttiga? eller en länk till en bra sida om att öka sitt kaloriintag skulle också uppskattas. det enda jag lyckas hitta om kalorier är hur man får i sig mindre av dom och det är jag ju definitivt inte ute efter.

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Nötter och mjölk =)

Registrerad: 2008-05-25

- Använd Jordnötssmör på dina smörgåsar(Nyttigt fett och kaloririkt).
- Vindruvor, bananer, Avocado och russin. (Massa Vitaminer och kaloririkt)
- Inga Lightprodukter.
- Mer olja i maten.
- Mörk choklad.
- Pasta är relativt kaloririkt och nyttigt.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Det är en ganska vanlig fråga här på forumet, sök och du skall finna miljontals trådar (MINST!1111). Annars kan jag bara i korthet rekommendera en sådan här om dagen: http://www.halso.info/forum/t-27035.html

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB