Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Har nyss fått en nya pojkvän sen någon vecka tillbaka. Han säger att han älskar min kropp men jag e fortfarande inte nöjd. Bara det att innan skrev jag ju att jag ville ha "större rumpa". Men jag vill liksom inte ha för stor plus så gillar min kille ganska smala tjejer. Ska man köra knäböj/utfall & kanske cykla om man mest vill "forma rumpan" eller gör det den mest bara större ?
Och så tycker jag om mina ben som dom är & jag är rädd att mina lår kommer bli jätte stora av träningen. Jag vill ju bara träna rumpan men låren blir ju också samtidigt större av det ! Finns det ingen träning som främst tränar rumpan men inte så mkt låren ?
Plus så känner jag nu att jag på sista tiden tappat träningsglädjen. I början tyckte jag det var kul & tränade tills jag knappt kunde sitta & jag såg ju resultat då. Nu har jag skippat träningen rätt många dagar & när jag försökte träna igår så bara jag gav upp & tyckte det var tråkigt :/
Senast redigerat av Lovely_me (2008-07-14 18:54)
Kärlek gör lätt så :-)
Ang. muskelstorlek behöver du absolut inte oroa dig! Du kan vara riktigt stark utan att benen blir stora. Sett bilder på Jessica Biel nån gång, till exempel?
Utfall är bra för rumpan, tar nästan mer där än på knäböj, men knäböj är suveränt det också!!
Argh, träna aldrig för en kille (enbart), träna för dig själv!
DU tycker ju att det är fint med kurvig figur, varför bry sig om om den veckogamla killen gillar smalare figur då?! Han är väl förhoppningsvis ihop med dig för den du är?
Och ja, jag tycker också att utseende är viktigt (jag erkänner!), jag är extremt petig med min egna kropp, men jag tycker bara det är helfel att liksom "byta smak" pga en kille...
Bry dig inte om vad killen tycker. Om din kille skulle säga att du skulle hoppa från ett berg, skulle du göra det? (dålig jämförelse men jag hoppas du förstår)
Precis som Frances säger :Träna det DU vill och ingen annan! Du ska vara stolt över vad du vill här i livet och du ska gå efter vad du känner och inte efter vad andra känner!!!
Grattis :)
Missade att killen var sån som gillar modell ben-get... Träna och må bra, tycker han du blir för stor är det bara att sparka iväg kulorna på honom och hitta nån annan som fattar att uppskatta dig precis som du är!
Eller, för att uttrycka sig mildare: Fortsätt må bra, på egen hand eller med någon annan!
spicegirl_17 skrev:
Bry dig inte om vad killen tycker. Om din kille skulle säga att du skulle hoppa från ett berg, skulle du göra det? (dålig jämförelse men jag hoppas du förstår)
Om din kille säger: hoppa från ett berg, så använd snöre... always use protection ;)
Men seriöst, "pojkvän" efter en vecka säger så? no comments...
"Kissande hunden" är annars en bra rumpövning xD du står på alla fyra och så lyfter du ena benet bakåt... kan göras tyngre med viktmanschetter el dyl kring fotleden.
Jag mennade inte att jag ändrar på mig själv & mitt tränande för en kille som jag haft lite mer än en vecka. Jag vill ju fortfarande ha en större rumpa & öka omkretsen på den.Men det e ju bara att inse att jag aldrig kommer kunna få en Jennifer Lopez rumpa. Men jag kan därimot forma min rumpa & göra den putigare,fastare & mer välformad. Jag skrev innan detta men ingen svarade. E cykling bra om man vill träna rumpan ?
Måste man äta mer än man förbränner för att träningen ska ge resultat ?
Om du ska gå upp i vikt ska du äta mer än vad du gör av med. Försök att tycka om dig själv för den du är och självklart ska man ha förebilder/idoler. Cykling är väl inte det bästa sättet, träna baklårscurls, benböj är bra!
Vilken bra tråd. Jag är också ny här, och vill ha lite hjälp. Har en smal kropp, men höfter och rumpa, så det är inte formerna jag inte är nöjd med, det är att jag tenderar att lagra fett på höfterna, riktigt irriterande. Kan jag träna bort det? Eller åtminstonde minska omfånget på det? Har också börjat få lite lite fett på magen den senaste tiden, vilket jag inte heller trivs med, går det att träna bort det?
Jag är som sagt smal i övrigt, och har smala ben, midja och armar, finns det några övningar som är särskilt bra för vader, armar och som ger lite muskler vid midjan? Skulle också vilja ha en fastare, mer "putigt" rumpa, hur länge måste jag träna knäböj för att få resultat?
Vore grymt bra med svar :)
//Anna
Du kan inte punktförbränna fett.
Satsa på att gå upp lite i vikt (långsam takt) samtidigt som du kör många basövningar fördelade på helkroppspass varannan dag eller 3 ggr i veckan. Du kommer känna att du får en starkare sundare och fastare kropp. =)
keep_on_pumpin: Tack för svaret! Startar en tråd om det så fler kan hjälp mig. :*
Nej det går bra att skriva i den här tråden. Som sagt: vill du ha en bra rumpa så träna benen genom övningar som marklyft och knäböj.
Din fettfördelning beror på bl a hormoner - kvinnor får i regel mer fett på höfter, ben och bröst medan män i regel får mer bukfett. Din hormonfördelning kan bli mer "manlig" av styrketräning och genom att ha mer muskler och mindre fett.
Större armar får du av olika curls (men ryggträning som chins och roddar funkar minst lika bra). Midjan kan du bredda genom att stärka bålen med t ex tunga benövningar och magövningar som crunches och sit-ups.