Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Lajne skrev:
De har uppenbarligen inte träffat tyngdlyftare - benträning i någon form åtminstone en gång om dagen (gärna två) är inte ovanligt i elitkretsar.
Men då snackar vi genetikens elit, och i många fall dopade individer.
I någon form kan ju vara 50 knäböj @ kv. :)
Cybercowboy skrev:
Lajne skrev:
De har uppenbarligen inte träffat tyngdlyftare - benträning i någon form åtminstone en gång om dagen (gärna två) är inte ovanligt i elitkretsar.
Men då snackar vi genetikens elit, och i många fall dopade individer.
Jovisst, men skillnaden mellan hur mycket genetikens elit och en vanlig människa kan träna är inga 11 pass i veckan:P
Sen är det skillnad på grenträning och muskelträning. Lyfter man vikt i avseende att bli starkare kan man med lite smart programmering minimera slitaget. T ex sheikos program med fikonvikter :)
Oki låter bra ^^ För nu när jag kommit igång så känns det skönt att träna varannan dag :)
Till en lite mysko fråga nu : Eftersom jag samtidigt behöver ha i mig mkt fett och sånt eftersom jag behöver gå upp i vikt och eftersom jag tränar e ju det extra viktigt att jag får i mig allt jag behöver så undrar jag en sak...Läste någonstans här att någon drack 1 dl olja varje dag för att gå upp...Men det e ju nästan omöjligt att bara hälla i sig det.Så kan ni ge något tips på en maträtt eller nått sånt där jag kan få ner 1 dl olja ? Eller mer... Och jag vet att olja inte e så jätte hälsosamt precis...
Senast redigerat av Lovely_me (2008-06-28 13:57)
Nu har jag kommit på ett sätt ! Så det behövs inga tips för den där olja grejen :p Men hur som helst så märkte jag riktigt stor skillnad på min rumpa i kväll ! Haha,låter lite komiskt x) Men hur som helst så har jag inte riktigt vetat hur jag skulle träna förän ni gav mig tips :) Så jag har under flera månader innan tränat utan resultat för jag trodde att några 10 st utfall & knäböj utan vikter som inte ens kändes skulle funka. Så jag trodde att jag var ett hopplöst fall när jag inte såg några resultat. Men nu har jag tränat ungefär en halvtimme om dagen med djupa knäböj och med vikter och utfall med vikter m.m. Och utan att slarva ! Och nu på 2 små veckor (eller när jag nu blev medlem här) så har jag för första gången fått resultat ! Behövde bara skriva det här i kväll för att jag e värsta happy :D
Men ni får gärna ge mig ännu mer tips ! Föresten har jag hört att majs e bra att äta för det ger en mer kurvor.... Vet inte om jag ska tro på det. Myt eller sant ?
Lovely: Vad roligt att det börjar ge resultat =) Grattis! Bara fortsätta och träna!
När det gäller majsen tycker jag inte du ska lägga för mycket energi på exakt VAD man ska äta för att det ska hända. Äter du mycket och varierat så kommer du gå upp i vikt och få mer kurvor! Allt handlar om hur mycket du tar in och gör av med ( kcal in vs. kcal ut) Ät, ris, pasta, potatis, kött, fisk , fågel , grönsaker!! :)
Jag antar ditt mål är att du upp i vikt? Dessutom att få lite muskler right?
spicegirl_17 : Tack så mkt :) aa mitt mål e att gå upp några kilo & dessutom få muskler ! Har alltid hört : om du är naturligt smal så kan du inte gå upp eller att träningen funkar & blablabla...Allt har med ens gener & blablabla.... Men nu har det ju börjat funka =) Allt som behövdes var lite stöd & så fick jag motivation till det
Lovely_me skrev:
spicegirl_17 : Tack så mkt :) aa mitt mål e att gå upp några kilo & dessutom få muskler ! Har alltid hört : om du är naturligt smal så kan du inte gå upp eller att träningen funkar & blablabla...Allt har med ens gener & blablabla.... Men nu har det ju börjat funka =) Allt som behövdes var lite stöd & så fick jag motivation till det
Det var det löjligaste jag hörd x-D , Klart man kan gå upp även om man är liten byggd eller normalbygd! Allt handlar om vad och hur mycket kcal man får i sig :) ; käka på bara så mycket du kan så kommer resultaten :) Keep it up!
Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-06-30 14:50)
haha, grattis lovely, när det gäller mat så hör man juh, lalala om du äter så mycke ost så hamnar det direkt på dina "hips" osv. Men det är inte så :/
ZEE skrev:
haha, grattis lovely, när det gäller mat så hör man juh, lalala om du äter så mycke ost så hamnar det direkt på dina "hips" osv. Men det är inte så :/
Hur är det då? lalala...
Cybercowboy skrev:
ZEE skrev:
Hur är det då? lalala...
Det går igenom matspjälkningen först, innan det lägger sig i form av fett på hipsen. Ni har väl inte ost under huden?
Vedad skrev:
Ni har väl inte ost under huden?
Hmm....
Tsss x) .... Kom & tänka på en sak. Typ halva min släkt har diabetes så det höjer väl min risk för att få det rätt mkt. Så jag kanske samtidigt inte borde slänga i mig vad som helst och hur mkt som helst "/ Men innan så fick jag typ "blackout's" eller vad man ska kalla det. Blev helt snurrig rätt som det va & det typ svartnade för ögonen i några 10 sekunder. Men nu får jag inte det längre sen jag börjat äta mer & träna..
Senast redigerat av Lovely_me (2008-07-01 12:44)
Cybercowboy skrev:
ZEE skrev:
Hur är det då? lalala...
Ok........................................................
..............................................................................................
...........................................................................................................
Så är det.
Lovely_me skrev:
Tsss x) .... Kom & tänka på en sak. Typ halva min släkt har diabetes så det höjer väl min risk för att få det rätt mkt. Så jag kanske samtidigt inte borde slänga i mig vad som helst och hur mkt som helst "/ Men innan så fick jag typ "blackout's" eller vad man ska kalla det. Blev helt snurrig rätt som det va & det typ svartnade för ögonen i några 10 sekunder. Men nu får jag inte det längre sen jag börjat äta mer & träna..
Om du har mycket diabetes i din släkt kan du ju först och främst kontrollera en sak: är de som har diabetes överviktiga? I sådana fall behöver du väl inte oroa dig jättemycket även om du kanske inte ska käka malto till varenda måltid. Värre är det om de faktiskt är smala och ändå har lyckats få diabetes (typ II), då börjar det nog helt klart vara på sin plats med en del försiktighet.
Dina blackouts antar jag kom när du reste dig hastigt från att ha varit sittande/liggande en längre stund? Helt normalt isf.
Senast redigerat av Lajne (2008-07-02 07:15)
ZEE skrev:
Cybercowboy skrev:
ZEE skrev:
Hur är det då? lalala...
..............................................................................................
...........................................................................................................
Så är det.
Nämen seriöst; vad menade du med det du skrev?
Cybercowboy skrev:
ZEE skrev:
Cybercowboy skrev:
Hur är det då? lalala...
Så är det.Nämen seriöst; vad menade du med det du skrev?
Ja menade att det inte behöver vara så, utan att det är genetiskt betingat för folk vars fett lagrar sig som mest, men så klart på en överviktigt gör det inget skillnad han e stor överallt. Asso man kan typ inte säga ba,all denna majs kommer att göra min rumpa större.
Senast redigerat av ZEE (2008-07-02 15:49)
asso lol shit all denna yoggurt kmr göa min kulmage större loL!!!!
hahah :)
Lajne : Aa den där halvan av släkten som har diabetes e ganska överviktiga >.< E hälften från Sverige & hälften från Bangladesch & en gnutta från Italien. Vad ska man säga ? Gott & blandat e jag ;) x)
Så min pappas sida (från B) e ganska överviktiga för dom typ tar i en dl olja varje gång dom steker medans jag bor med min mamma som knappt tar i något & köper mat som är fettsnål & sånt viktväktarcrap :/ & innan när jag fick "blackout's" så var det nog för att jag åt & drack för lite förstod jag nu. Jag kände ingen hunger typ aldrig innan så jag "glömde" att äta ibland :o Så du har nog rätt det e nog ingen fara ^^
Är man överviktig så ökar ju risken för att drabbas av diabetes väldigt mycket, minst sagt. Så såvida de inte blev överviktiga efter sitt insjuknande skulle jag ju ha fokuserat på framför allt att inte bli just överviktig (finns hur som helst många andra bra anledningar till det också^^). Sedan betyder ju inte det att du kan käka maltodextrin till frukost lunch och middag, men det fattar du ju själv:) Ät med normalt sunt förnuft helt enkelt, så ska du knappast behöva oroa dig.
Lovely_me skrev:
Föresten har jag hört att majs e bra att äta för det ger en mer kurvor.... Vet inte om jag ska tro på det. Myt eller sant ?
Hahaha, ja vad tror du själv? ;)
Lycka till med träningen!
Lovely_me: Kan ju bara säga att jag skulle bli jävligt imponerad om det kom in en 16-årig tjej på mitt gym med ett genomtänkt schema och tog i för kung och fosterland 3-4 gånger/vecka! Så jag kan erkänna att jag skulle titta på dig, men för att jag är imponerad av det, inte för någon annan dum anledning.
Vårdarjäveln skrev:
Lovely_me: Kan ju bara säga att jag skulle bli jävligt imponerad om det kom in en 16-årig tjej på mitt gym med ett genomtänkt schema och tog i för kung och fosterland 3-4 gånger/vecka! Så jag kan erkänna att jag skulle titta på dig, men för att jag är imponerad av det, inte för någon annan dum anledning.
+1
Det är tyvärr något man inte får se varje dag.