Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Bra överkroppsprogram?

Från: Skurup
Registrerad: 2007-01-03

Tänkte mig ett bra överkroppsprogram jag kan köra 3 gånger i veckan, jag kommer köra mycke dips, chins och situps varje gång lite mer fitness stajl, några förslag på riktigt bra överkroppsprogram man kan köra?

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Jag tror inte att man kan få en riktigt grov överkropp om man skiter i benen, och får man det så kommer man se ut som en potatis på tandpetare.

Men försök lägg prio på bänk och roddövningar samt chins/pullups och dips. Aptungt om du vill bli gorilla, såklart ;)

Träna överkroppen 3 gånger i veckan, varken mer eller mindre. Träna benen tungt åtminstone 2 ggr i veckan. 4-6 reps, 5 set.

Så långt kan jag ge guidelines, resten får du freestyla.

aa men jag kör mycke löpning och då blir det nog lite knäböj med osså, aa vet det men jag cyklar delvis osså och jag får sjukt bra tillväxt på mina ben av cykling mycke snabbare än knäböj känns det som:S...

Bänkpress
Dips
Chins
Reprodd
Brutalbänk
Hyperextensioner
3x8

Nåt sånt räcker det tror du:)? målet är gorilla

Registrerad: 2006-02-05

Marklyft lägger på massa på ryggen som inget annat. Ben och magträning får du på köpet.

Registrerad: 2005-11-11

Anteckna det som Arf Pingvin skrev, för det stämmer j-vligt bra. Mark är en kanonövning för hela kroppen om målet är att bli gorilla-grov.

Hyperextensioner tycker jag du kan stryka, speciellt om du markar.

Lägg till stångroddar och militärpressar

aa okey så ett pass borde se ut såhär typ

Marklyft
Bänkpress
militärpress
dips
chins
stångrodd
brutalbänk

problemet är att jag inte riktigt får kontakt eller har rätt teknik till stångrodd, har prövat den och det gick inte så bra kände bara i bakre axlar:S

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Luta dig längre fram, håll ett smalt grepp och dra med armarna tätt intill kroppen.

alltså ska jag stå i typ 90 grader? skadar jag inte korsryggen då?, ja jag får väll pröva det, men är det bra kontakt övning då?

Registrerad: 2007-01-19
Webbsida

Stångrodd: Puta bak rumpan, svanka lätt i ryggen, lätt böjda knän, gå ner så nära 90 grader som möjligt, håll ett smalt grepp och armbågarna innåt kroppen, låt underarmarna vara en pendel som pendlar bak när armbågarna dras bakåt, tryck ihopp och få kontakt med ryggmuskulatur på slutet av draget.

Okey:) men ska armbågarna gå längs sidor på kroppen eller ska man liksom dra dom utåt förstod inte det riktigt..

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

aa okey får väll pröva mig fram när jag är frisk:) är det en bra övning då, täcker det programmet jag skrev hela överkroppen?

Förr körde jag

Bänkpress
Dips
Chins
Reprodd
hyperext
Situps

det kändes bra. men det andra programmet jag skrev kommer ta jättelångtid och kommer var asjukligt jobbigt:(

Moderator

Sjoblad skrev:

alltså ska jag stå i typ 90 grader? skadar jag inte korsryggen då?, ja jag får väll pröva det, men är det bra kontakt övning då?

Va? Varför skulle du göra det? Felet med 90% av alla som kör roddar är att de lutar sig 30-45 grader bara för att använda mer vikt osv (då blir det mer som en shrug), luta dig verkligen ner så huvudet är i nivå med röven. Sen dra stången mot magen, armarna tätt intill kroppen, 10 reps på en hyfsad vikt och jag lovar dig att du känner i latsen! :P

haha okey, nej tänkte mer på ställningen för man lyfter inte saker så säger dom, men ja alla tränar så juh:), ja jag ska pröva det som faen, men överkroppsschemat blir cptungt med alla dom övningarna haha:D

räcker inte

Bänkpress
Stångrodd
Militärpress
Chins
Dips
Brutalbänk

Sjoblad skrev:

men överkroppsschemat blir cptungt med alla dom övningarna haha:D

Haha! Fy fan viljen fjolla du är. Bitihop och kör. :D

Ja håller på dig! ;)

Hahaha ja vafan, får väll göra det^^ vill man bli fin får man lida pin..:(

Registrerad: 2007-05-05

Sjoblad skrev:

Vad tror du ett helkroppspass är i så fall?

Från: Jorden
Registrerad: 2008-06-11

palla discobyggare :D

Kiwium skrev:

Sjoblad skrev:

Vad tror du ett helkroppspass är i så fall?

jag har kört helkroppspass det är tungt, men många här kör inte fulla HKP heller!

momokebab skrev:

palla discobyggare :D

Du är smart läs längre upp istället där det står jag kommer köra väldigt mycket löpning med knäböj osv, istället för att lägga ut den mest onödiga kommentaren här, håll dom för dig själv för tror du att din onödiga kommentar hjälper eller påverkar på nåt sätt?

Moderator

Du behöver inte köra alla övningar på ett pass. Det som avgör hur tungt ett pass är den totala setvolymen, inte det totala antalet övningar. 20 set bänkpress är ju tyngre än 5 set dips, 5 set bänkpress, 5 set militärpress.

aa okey jag tänkte mer liksom att marklyft kör jag en gång i veckan för det sliter så jävla mycke och sen de andra kör jag på som vanligt..

Reps måste man ju räkna med också. Eller hur tänker du?

Hur tunga mina pass är brukar ja tänka: 5set böj @ 100kg o alla är 5reps = 5 x 5= 25rep x 100kg = 2500kg totalt.

jag kör 3x8 är inte det dugligt, vad hade ni kört för att få massa?

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB