Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
jag har letat lite smått efter en bra internetsida där man kan få reda på det mesta ang energiinnehåll på frukter, grönsaker och annat som det inte står vad det innehåller för energi. är det någon här som har en bra sådan sida som han eller hon vill skänka mig? helst så ska den innehålla mängd vitaminer och mineraler också, så att man lättare kan sätta ihop en ny kost. jag är nämligen på väg att helt ta bort dom tunga kolhydratskällorna från kosten, såsom brunris och fullkornspasta, då jag tycker att frukt och grönt är så pass mycket godare till allt, samtidigt som det även är nyttigare.
tänker man efter så siktar jag på något som påminner lite granna om en stenåldersdiet. fast med vassleprotein och mjölk. me needs them!
den perfekta sidan. tackar och bockar =)
Måste bli tungt att käka tillräckligt mycket frukt? Förutom bananer ligger de flesta frukter runt 60kcal/100g om jag inte minns fel. Men jag kan hålla med om att det låter sjukt gott att bara frossa i ananas, kiwi, apelsiner, äpplen, päron etc hela dagarna=D
tja, nog kommer det bli tungt, men jag har ju en liter mjölk om dagen som jag också ska satsa på. något som jag har väldigt lätt för är tomater, och ett kilo av den typen ger ju... 230 kalorier. god damn!
dock så lär man känna ett bättre välbefinnande i kroppen, jag har märkt att jag -när jag äter grönt istället för tunga kolhydratskällor- känner mig mycket lättare och såna saker. fräschare helt enkelt. och det är en fördel när man ska till gymmet och piska.
på tal om det så är klockan tre, det är dags att cykla ner och braka på igen.
och för er som läser det här, testa att äta grönsaker och frukt i en vecka snarare än pasta och liknande, det ger en härlig känsla i kroppen =)