Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Lateral raise....shit vad klen man är...

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Cybercowboy skrev:

Du har ju skrivit ett 2-dagars helkroppsprogram som jag aldrig lyckas hitta när det behövs som bäst. In med det i tråden.

Nej. Dessutom lade ju babel in en 2-split som funkar fint.

Registrerad: 2007-06-26

Lajne skrev:

Jag ger inga rekommendationer. Jag bara konstaterar att det är en volym jag inte klarar av.

Äh, det vet ju du också att nybörjare ägnar sig åt att bana med lite lagom skakande utförande sådär. Dom kan behöva fler reps.

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Lajne skrev:

Cybercowboy skrev:

Du har ju skrivit ett 2-dagars helkroppsprogram som jag aldrig lyckas hitta när det behövs som bäst. In med det i tråden.

Nej. Dessutom lade ju babel in en 2-split som funkar fint.

Vadå nej? Är det inte bra längre menar du eller är det din jag-vägrar-ge-råd-mentalitet som visar sig?

Webbsida

Alltidxx skrev:

Äh, det vet ju du också att nybörjare ägnar sig åt att bana med lite lagom skakande utförande sådär. Dom kan behöva fler reps.

180-360 reps i veckan är ändå jävligt blodigt.

Cybercowboy skrev:

Vadå nej? Är det inte bra längre menar du eller är det din jag-vägrar-ge-råd-mentalitet som visar sig?

Givetvis alternativ 2. Vilket iofs inte utesluter alternativ 1.

Senast redigerat av Lajne (2008-06-12 15:23)

Äh, sluta lipa. Du har förhoppningsvis lärt dig saker under din resa som du antagligen kan dra slutsatser av, så sluta dampa dig nu.

Registrerad: 2007-06-26

Lajne skrev:

Alltidxx skrev:

180-360 reps i veckan är ändå jävligt blodigt.

Eehh...ja det är det verkligen. *vaknar till* är det någon som rekommenderar det här?

Webbsida

Cybercowboy skrev:

Äh, sluta lipa. Du har förhoppningsvis lärt dig saker under din resa som du antagligen kan dra slutsatser av, så sluta dampa dig nu.

Och jag kan omöjligen garantera slutsatsernas riktighet förrän de har testats med bra resultat. Vad är det som är så konstigt med att inte vilja ge tips till folk när man inte ens kan få sin egen träning att funka?

Alltidxx skrev:

Eehh...ja det är det verkligen. *vaknar till* är det någon som rekommenderar det här?

Steves program är 10x6-12 tre dagar i veckan. Förvisso på tre olika övningar (typ knäböj, frontböj, marklyft) men det känns iaf totalt orimligt för min del. Detsamma på dragövningar f.ö.; pressövningarna blir kanske mer rimliga då stående pressar jobbar mest med axlarna och liggande mest med brösten.

Från: medelklasshelvetet
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

Herr Oberst skrev:

Menar du allvar?

Då jag började träna gjorde jag tior på 4kg i lateral raise. Vissa börjar faktiskt som riktigt klenisar *surgubbsmin*

Registrerad: 2007-08-20

stevebc skrev:

Smaken är som baken men så här skulle jag gjort om jag var nybörjare:

stevebc skrev:

Till ett grundläggande massbyggarprogram skulle jag vilja ha 3 pass i veckan med 3 basövningar. En övning för ben, en dragövning samt en pressövning. 6-12 reps och 10 set per övning. Ja, det är mycket volym. Men det är bara 3 övningar vilket ger 30 set per pass. Det är tyngre än att lalla runt i CC'n i alla fall.

Benövningar
Knäböj
Frontböj
Marklyft
Good-mornings

Dragövningar
Chins
Rodd
Raka marklyft (lite extra hamstrings skadar aldrig)

Pressövningar
Liggande press
Stående press

+1 på detta

Avgörande viktigt är bara att man har samma vikt alla setten och inte kör till fail. Sedan håller jag med om att det är väldigt hög volym och det är nog viktigt för de flesta att varva denna höga volym med mer intesitet men lägre volym med några veckors mellanrum. Ex på lägre volym 8 set x 3 reps(om man är ute efter hypetrofi), eller 14 set x 1 reps (om maxstyrka är viktigare).  Kört liknande upplägg själv de sista åren med bra resultat. För de lite mer avancerade så kan man prioritera så att man bara kör hög volym för sina svagaste sida (ben , drag eller press) och kör minimalt med volym för resten. 8 - 10 repetitioner per pass tre pass i veckan är ofta nog för att inte tappa. Så en som vill prioritera ben kan exempelvis köra. 10 set x 4 reps ben och 2 set x 4 reps för vardera press och drag.   

Mvh

Registrerad: 2004-02-23

Jag säger +1 på allt som sagts! Ut med curlen, in med knäböj.

stevebc skrev:

Smaken är som baken men så här skulle jag gjort om jag var nybörjare:

stevebc skrev:

Till ett grundläggande massbyggarprogram skulle jag vilja ha 3 pass i veckan med 3 basövningar. En övning för ben, en dragövning samt en pressövning. 6-12 reps och 10 set per övning. Ja, det är mycket volym. Men det är bara 3 övningar vilket ger 30 set per pass. Det är tyngre än att lalla runt i CC'n i alla fall.

Benövningar
Knäböj
Frontböj
Marklyft
Good-mornings

Dragövningar
Chins
Rodd
Raka marklyft (lite extra hamstrings skadar aldrig)

Pressövningar
Liggande press
Stående press

Inspirerat av German Volume Training?

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB