Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Går inte upp i vikt?

Registrerad: 2007-05-23

Kollade min BMI häromdan, jag är ca 175 cm lång och väger 58 kg. Det är enligt BMI att vara på snudden underviktig, jag ser inget problem i det, men har alltid haft lite svårt för att gå upp i vikt fastän jag äter mycket skräpmat och motionerar sällan. Sen kan jag få en kula på magen men går inte upp i vikt för det, någon som har en hum om vad det kan bero på?

Från: Uppsala
Registrerad: 2005-04-01

Mest troligt är att du äter för lite

För lite som i för sällan, eller?

Från: Kristianstad
Registrerad: 2008-04-18
Webbsida

När man ska gå upp i vikt är det som att gå ner i vikt, fast tvärtom. ;)
Dvs, ät mer än vad du gör av med. Och låt det ta sin tid. Det händer inte på en vecka direkt.

Registrerad: 2007-03-03

http://www.pan.it/fileadmin/resources/produktbilder/gez-strudel.apfelstrudel.2000g.jpg

Registrerad: 2008-05-31

fan, det där ser gott ut, Svea...vad är det?`

mynona; har länge trott att jag haft samma problem som du men läs mitt inlägg lite högre upp i tråden. Är beredd att skriva under på att det handlar om att vara målmedveten. Käka 6 ggr om dagen.. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och kvällsmål. Sök på stevebc's havredrink i recept-delen. Den är lätt över 1000 Kcal och perfekt att börja dagen med. Jag kör en variant med 3 dl havregryn, 6 dl mjölk, 0,5 dl rapsolja och frysta bär i en mixer. Riktigt gott faktiskt och bara o svepa. =)

Registrerad: 2008-05-31

fan, det där ser gott ut, Svea...vad är det?`

mynona; har länge trott att jag haft samma problem som du men läs mitt inlägg lite högre upp i tråden. Är beredd att skriva under på att det handlar om att vara målmedveten. Käka 6 ggr om dagen.. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och kvällsmål. Sök på stevebc's havredrink i recept-delen. Den är lätt över 1000 Kcal och perfekt att börja dagen med. Jag kör en variant med 3 dl havregryn, 6 dl mjölk, 0,5 dl rapsolja och frysta bär i en mixer. Riktigt gott faktiskt och bara o svepa. =)

TJjones det lät som bra förslag. Det ska jag testa!

Registrerad: 2005-03-24

Jag har samma "problem" är 191 cm lång och väger nu 80 kg, när jag var 18-22 år vägde jag 73 kg, tävlade då i kamp -71 kg klassen, kunde äta vad som helst utan att gå upp ett gram.

När jag blev 24 började jag träna mycket styrka, åt mycket proteiner, inga äckliga såser, stack upp till 83 kg på ca 6 månader....10 kg ökning och nästan inget fett alls, ca 9-10% fett % på kroppen.

Bara äta mer och gå upp i vikt, träna samtidigt och bygg muskler så kommer det hända grejer.

/Greven

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-10-11

Det där mina herrar är en Appfelstrüdel. Något av det smarrigaste man kan stoppa i sig.

Registrerad: 2007-03-03

En sån till frukost varje dag så är man på god väg.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB