Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Beach 2008: Utvärderingstråden

Från: Malmö
Registrerad: 2007-06-26

Beach 2008 är väl här nu, eller? Så alla vi som tänkte slipa formen, hur gick det? Uppnåddes målsättningarna? Eller vad hände? Lärdes det några läxor till nästa gång? Eller blir det aldrig mer?

Själv gick jag från 113,5kg till 102kg där jag stått och stampat länge nu. Tillräckligt bra form för att visa upp sig i T-shirt men ingen beachform. Strategin ändrade sig under tiden mot att vara i bra form ett visst datum till att nu lite luddigare bli i bra form innan jag börjar bygga för massa igen. Och skälen till det är för många för att jag orkar skriva ner. Målsättningar ska ju vara tidsbestämda får man höra. Annars är det ingen riktig målsättning. Så jag har satt en tidpunkt för detta: ganska snart :)
Jag har lyckats bra förr så själv tvivlar jag inte iallafall.

Från: Uppsala
Registrerad: 2005-04-01

Gick ner 5-6kg, från 87kg -> ca: 81.5 fördelat på 185cm, och tappade;
0.5-1cm på armarna
1.5cm på låren
0.5 på vader
7-8cm på magen

Formen såg halvhyffsad ut, men jag försvann nästan. Kände mig otroligt mager runt axlar/bröst så jag la ner deffen innan målet var uppnått. Nu är det uppbyggnad igen. Tänker aldrig bli så jävla liten igen.

Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Jag hann både bli respektabelt smal och lägga på mig en mindre mängd späck över magen innan beachen var igång, så jag får väl säga att jag absolut uppnådde mitt mål även om mer späck väl egentligen var planerat:P Viktförändringen var 93kg(kreatinladdad)->89kg(kreatinoladdad)->79kg->82,5kg.

Senast redigerat av Lajne (2008-06-11 23:44)

Från: Leksand
Registrerad: 2006-08-31

Målet var 70kg (fördelat över 176cm) med tydliga magrutor.

Sitter här på en 76kg utan minsta antydan till magrutor om jag verkligen inte anstränger mig^^, började för sent och hade ingen riktig struktur på det hela, men jag är nöjd. absolut tillräckligt bra form för t-shirt och möjligtvis ett linne, annars blir det minimalt med sol över resterande delar av kroppen, bulken börjar någon gång efter sommaren då jag tänker fortsätta med dieten under sommaren, målet är fortfarande 70kg hård någon gång i augusti precis innan bulken.

Registrerad: 2007-03-03

Jag hade väl runt 8% bf i vintras; nu har jag 20%+.

Fail.

Bragd skrev:

Målet var 70kg (fördelat över 176cm) med tydliga magrutor.

Sitter här på en 76kg utan minsta antydan till magrutor om jag verkligen inte anstränger mig^^, började för sent och hade ingen riktig struktur på det hela, men jag är nöjd. absolut tillräckligt bra form för t-shirt och möjligtvis ett linne, annars blir det minimalt med sol över resterande delar av kroppen, bulken börjar någon gång efter sommaren då jag tänker fortsätta med dieten under sommaren, målet är fortfarande 70kg hård någon gång i augusti precis innan bulken.

Liknande sits som mig då ;)

fast jag var faktiskt 100,1 kg imorse konstigt nog, jag är fortfarande på väg

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Jag har gått ned från 85-86 till 77 kg. Ska ned 2 kg till. Tappat 14 cm runt midjan och 1 cm runt överarmen, Har fyra rutor hittills. Hade räknat med att vara klar till midsommar men det får bli åtminstone juni ut. Är trött som fan på att deffa nu...

Från: medelklasshelvetet
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

Drabbades mer eller mindre av panik för några veckor sedan då vikten stod helt stilla och det där sista jobbiga fettet som är helt avgörande för magrutorna vägrade försvinna. Efter lite trixande med kolhydraterna och strängare IF går vikten ner igen. Ett par veckor efter midsommar borde formen vara klar. Tänker posta en viktkurva över deffperioden i min dagbok då jag nått mitt mål.

Från: Lund
Registrerad: 2006-03-31

Är nere på 12 % bf nu (8 % var målet) men lyckades överanstränga supraspinatus igen som jag rehabiliterat sen januari. Antar att det blir vila i ytterligare ett halvår med ökad bf som följd.

Registrerad: 2003-09-04

ja har gått ner från 99.4(tjock) till 88 nu ca 12-13% bf.  magrutorna syns en del när ja spänner men nåra kilon till för att de ska bli bra. Hade tänkt vara klar till midsommar men så vart de inte. Förmodligen fortsätter ja till 85 ca för att kunna bulka upp mig till max 95 nästa år så man slipper bli så tjock

Senast redigerat av Andrzon (2008-06-13 22:48)

Registrerad: 2007-05-10

började som anorektiker i januari, har ca 22 % bf nu. Är mkt nöjd:D

Registrerad: 2008-01-28

Hur mäter ni er bf?

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-03-31

Jag hatar att sola samt ligga på stranden, men har iaf bantat/deffat den senaste tiden. Mitt mål var 90 kilo (låg på cirka 102 när jag började) men nu väger jag cirka 91 kilo och är verkligen inte nöjd...så satsar på 85, men säkert neråt 80 till slut. Är 180 cm lång.

Vad som funkat bra för mig är att gå nästan överallt istället för att ta bussen. Varje veckodag (från, till och i samband med jobbet) går jag mellan 1  - 1,5 mil. Har även funkat med några riktiga grisfyllor och ändå har jag gått ner. Styrketränat 4 dagar i veckan....Får se nu hur långt tid till detta ska behöva ta!

Registrerad: 2003-04-03

Beach 2008 har inte startat för mig än, den är om ca 5 veckor! Så jag kämpar på här.

Håll tummarna för mig :P

(170cm, 63kg, vill ner till 55).

Frances skrev:

Beach 2008 har inte startat för mig än, den är om ca 5 veckor! Så jag kämpar på här.

ganska mycket att gå ner från 63 till 55 på 5 veckor

Från: Skåne
Registrerad: 2008-06-17

Frances skrev:

Jag vill upp till 55 xD Och jag e 2 cm kortare :p

Registrerad: 2003-04-03

Lovely_Me: haha då får vi väl stötta varann! :) Good luck :P

Andrzon: jo jag vet, men jag tänkte att jag sätter ett högt (eller lågt! :P) mål, så försöker jag komma så långt som möjligt... har gått ner 1.2kg på en vecka, så jag hoppas att det inte kommer att vara helt stört omöjligt :P Är nöjd om det "bara" blir 58kg...

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

eop skrev:

började som anorektiker i januari, har ca 22 % bf nu. Är mkt nöjd:D

Starkt jobbat!

Ja att gå från spink till gris är ju mycket starkt jobbat.

Registrerad: 2007-11-01

Det är svårare att gå upp i vikt än ner i vikt enligt mig. Jag själv hade inga direkta mål, bara att hålla beachformen, träna mkt och ha kul. Och alla mina mål har lyckats. Men jag hade velat gå upp ett par kg till men det gick inte. Dock så har det inte blivit mycket träning på sistone men jag är helt okej nöjd med spegelbilden ändå.

Jag väger cirka 70 kg, 176 cm lång och är 18 år.

Frances skrev:

Lovely_Me: haha då får vi väl stötta varann! :) Good luck :P

Andrzon: jo jag vet, men jag tänkte att jag sätter ett högt (eller lågt! :P) mål, så försöker jag komma så långt som möjligt... har gått ner 1.2kg på en vecka, så jag hoppas att det inte kommer att vara helt stört omöjligt :P Är nöjd om det "bara" blir 58kg...

okej ja de har du helt rätt i:)

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Jag var som störst sommaren 2007. Jag hade ett väldigt träningsuppehåll efter den sommaren samt någon månad in på 2008. Under denna period gick jag ner ca 10kg utan att träna. Detta var inte alls bra ^^. Sedan skadade jag min rygg/röv ganska omgående när jag lyckats sätta igång igen... Skadan sitter fortfarande i och nu är jag en stackare på 72kg på 180cm (bf vet jag inte, men ådror syns). Det lär ta väldigt lång tid innan jag har någorlunda volym... Dock har jag väldigt lätt för att gå ner i vikt så deffen kommer avnjutas när den väl startar... En fördel har jag dock och det är att mina magrutor är väldigt tydliga (tom på 18%bf syntes de utan problem).

Keep_On_Pumpin skrev:

Jag var som störst sommaren 2007. Jag hade ett väldigt träningsuppehåll efter den sommaren samt någon månad in på 2008. Under denna period gick jag ner ca 10kg utan att träna. Detta var inte alls bra ^^. Sedan skadade jag min rygg/röv ganska omgående när jag lyckats sätta igång igen... Skadan sitter fortfarande i och nu är jag en stackare på 72kg på 180cm (bf vet jag inte, men ådror syns). Det lär ta väldigt lång tid innan jag har någorlunda volym... Dock har jag väldigt lätt för att gå ner i vikt så deffen kommer avnjutas när den väl startar... En fördel har jag dock och det är att mina magrutor är väldigt tydliga (tom på 18%bf syntes de utan problem).

Mina är otydliga under 10%. T.o.m. på 8% är de inte särskilt definierade.

Från: Kalmar
Registrerad: 2004-12-01
Webbsida

Provade att deffa lite fast inte så hårt. från 92kg till 84kg nu.
Tappat ca 2 cm runt armarna har 39cm nu. rätt okej endå.
Man klarar inte ta lika mycke på gymmet direkt.
Deta var under 2 månader för att jag skulle ha en stadig och sakta ner gång.

Senast redigerat av beciec (2008-07-05 16:17)

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB