Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Mitt uppe i uttömningen nu, o har en liten fundering.
Innehåller äggvita salt? jag har kollat på livsmedelsverket, där står 152mg natrium/100g. men grejen med livsmedelsverket är att man inte vet om de menar tillagat eller råvara, för det är olika på olika grejer.. ibland står det utan salt, ibland inte..
tack för snabbt svar! / P
Det finns natrium i nästan all mat; äggvita är inget undantag.
Jo det är iofs sant.. köpte inte ens kycklingfilé idag, för det stod inte klar info om det var nån saltlake eller ej.. köpte däremot lövbiff från scan, kan man lita på de inte tryckt i nåt? Det är ju trots allt lag på att allt inngehåll skall deklareras på förpackningen. tex eldorado´s kycklingfiléer står det att det är 80% kyckling och 20% saltlake, finfint inte så billigt som det först ser ut när man betalar för salt o vatten..
frågan är oxå hur mkt salt man får i sig av snus.. det innehåller koksalt.. okej, kanske lite väl paranoid, snart får man väl dricka steriliserat vatten oxå, haha
men allvarligt, jag ska klippa saltet from att jag lägger mig ikväll, ska jag skippa snuset? alltså med tanke på saltet..
Jag vet tävlande som gör det; å andra sidan vet jag tävlande som inte ens dricker kranvatten.
ja det är nog säkrast att skippa snuset iaf, det är ju en "onödig" eventuell faktor helt klart, även om det är jävligt segt att inte få snusa.. men vill inte röka heller, det sägs dra ihop blodkärlen o det vill man ju inte :)
Se det som ett ypperligt tillfälle att bli av med ett vidrigt behov.
vidrigt är att ta i, det är din personliga åsikt. Jag tycker personligen att.. fan jag kom inte på nåt som jag verkligen inte kan äta.. men du fattar poängen
Petergbg skrev:
Jo det är iofs sant.. köpte inte ens kycklingfilé idag, för det stod inte klar info om det var nån saltlake eller ej.. köpte däremot lövbiff från scan, kan man lita på de inte tryckt i nåt? Det är ju trots allt lag på att allt inngehåll skall deklareras på förpackningen. tex eldorado´s kycklingfiléer står det att det är 80% kyckling och 20% saltlake, finfint inte så billigt som det först ser ut när man betalar för salt o vatten..
varför är salt så farligt? Asso det lagrar fett osv osv de vet ja men om de är i en liten mängd spelar de väl inge roll?
Petergbg är en hårding, så inget salt där inte. Och hårdare ska det bli (?) (Alltså jag är sjukt imponerad av den diciplin ni tävlande har på era kroppar. Stort lycka till när det är dags att visa resultaten, håller utkik efter bilder här också sedan!)
Petergbg skrev:
ja det är nog säkrast att skippa snuset iaf, det är ju en "onödig" eventuell faktor helt klart, även om det är jävligt segt att inte få snusa.. men vill inte röka heller, det sägs dra ihop blodkärlen o det vill man ju inte :)
Köp tuggummi så får du fina tänder ;)
ZEE skrev:
varför är salt så farligt? Asso det lagrar fett osv osv de vet ja men om de är i en liten mängd spelar de väl inge roll?
Han ska in i en tävling, och behöver därför tömma bort allt vatten mellan hud och muskler, och salt binder vatten. Väldigt enkelt förklarat då alltså:)
floppix skrev:
Petergbg är en hårding, så inget salt där inte. Och hårdare ska det bli (?) (Alltså jag är sjukt imponerad av den diciplin ni tävlande har på era kroppar. Stort lycka till när det är dags att visa resultaten, håller utkik efter bilder här också sedan!)
hehe, precis. men snart är det över och jag såg världens skönaste bild på http://forum.body.se/showthread.php?t=18962& bläddra ner en bit o kolla Tobbe K:s bild precis så kommer jag göra efteråt :D
Lajne skrev:
ZEE skrev:
Han ska in i en tävling, och behöver därför tömma bort allt vatten mellan hud och muskler, och salt binder vatten. Väldigt enkelt förklarat då alltså:)
jaha han e självaste arnold :), visste inte att han var tävlande bodybuilder
ZEE skrev:
Lajne skrev:
ZEE skrev:
ånej, nu ska vi inte överdriva det hela! jag ska för första gången ställa upp i en officiell tävling. fast jag anar en viss ironi i inlägget :)
wish me luck! mvh / Peter
Petergbg skrev:
ZEE skrev:
Lajne skrev:
ånej, nu ska vi inte överdriva det hela! jag ska för första gången ställa upp i en officiell tävling. fast jag anar en viss ironi i inlägget :)
wish me luck! mvh / Peter
Good luck o hoppas de går bra för dig.
Senast redigerat av ZEE (2008-06-11 21:47)