Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3  

Gainer och måltider i samband med träning?

Från: medelklasshelvetet
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

Keep_On_Pumpin skrev:

Honn kolla in detta =)

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=114412

Verkar diskuteras på kolo just nu (Inte läst tråden, men den kan ju hjälpa vidare) =)

Oj nej! Länka inte till den tråden! haha! Blev väldigt eggad igår och skrev ett barnsligt inlägg som jag nu får sota för.

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Haha jag vet ;) Fått mitt goda skratt av din roliga attityd :D

Webbsida

Keep_On_Pumpin skrev:

Haha jag vet ;) Fått mitt goda skratt av din roliga attityd :D

Vedder och Tolkia går verkligen i taket. Trots allt verkar ju alla vara tämligen överens om det här med att blodsockerfall är överdrivet och att det är sjukligt i den mån det förekommer. Dock vill de inte ge mig rätt i det eftersom jag uttrycker det med lite väl mycket attityd...

Webbsida

Haha inte läst allt =P Vedder har ofta en taskig attityd tycker jag.

Men bra att vi kom fram till något i denna tråd iaf! :-)

Webbsida

Ja, jag tycker det här forumet är mycket mer sansat och mer prestigelöst än kolo, vilket gör att den allmänna attityden blir bättre. Tycker man håller sig bättre från att tjafsa här.

Webbsida

Håller med till 100%

Från: Övik
Registrerad: 2005-09-12

Keep_On_Pumpin skrev:

Eddie är en "wannabe-King-Grub". Han kör med exakt samma stil.

Webbsida

Englund skrev:

Keep_On_Pumpin skrev:

Eddie är en "wannabe-King-Grub". Han kör med exakt samma stil.

Jo. Tycker det eviga pubmedandet från deras sida blir lite komiskt. Gillar att läsa på bodys fourm då grandmaster tar sig ton mot dom.

Från: Sandefjord, Norge
Registrerad: 2005-07-15
Webbsida

Det är roligt när man diskuterar vad man diskuterade, på ett annat forum på ett forum på nätet.

Hmm.. Det kanske är ett tecken på att man borde;

1. Vara ute i solen och leka med de andra barnen.

eller

2. Sticka iväg till gymmet och träna eller göra något annat vettigare.

=)

Webbsida

Hörru din lilla moralpolis =P. Man bestämmer själv vad man gör, jag sitter redan ute i solen =) Och jag ska iväg och träna ;)

Registrerad: 2007-03-03

Honn skrev:

Varför skulle jag behöva göra det? Räcker som sagt gott att känna energin droppa genom golvet. Något som inte borde vara så svårt att greppa med din enorma fattningsförmåga.

Om normala, halvfeta, friska människor inte får "blodsockerdipp" på 24hs fasta, så bör inte en frisk tränande få det; om man får det bör man nog uppsöka läkare.

johanw skrev:

Ja, jag tycker det här forumet är mycket mer sansat och mer prestigelöst än kolo, vilket gör att den allmänna attityden blir bättre. Tycker man håller sig bättre från att tjafsa här.

Precis. Här är alla trevliga och det finns aldrig någon som trollar.

Skämt åsido, jag håller med dig.

EDIT: För övrigt så är den s.k. Eddie Vedder medlem här.

Senast redigerat av I Svea I (2008-06-05 14:41)

Moderator
Från: Umeå och Sporthallen
Registrerad: 2004-11-25

I Svea I skrev:

Honn skrev:

Varför skulle jag behöva göra det? Räcker som sagt gott att känna energin droppa genom golvet. Något som inte borde vara så svårt att greppa med din enorma fattningsförmåga.

Om normala, halvfeta, friska människor inte får "blodsockerdipp" på 24hs fasta, så bör inte en frisk tränande få det; om man får det bör man nog uppsöka läkare.

Jag går med på att blodsockerdipp var en felaktig term. Effekten däremot är fortfarande energibrist, tröttet och irritation.

Edit: Basha inte andra forum om dom inte förtjänar det. Det fälldes en del mer eller mindra smarta inlägg i den tråden som förtjänade mothugg.

Senast redigerat av Honn (2008-06-05 15:38)

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-10-08
Webbsida

En frisk person riskerar då inte diabetes om han äter produkter med högt GI lite random (så som man hört på hemkunskapen lol)?

Vedad skrev:

En frisk person riskerar då inte diabetes om han äter produkter med högt GI lite random (så som man hört på hemkunskapen lol)?

Jo. ALLA riskerar att få diabetes.

Risken är minimal.

Risken ökas med något enstaka procent om man käkar produkter med högt GI lite random.

Webbsida

I Svea I skrev:

Vedad skrev:

Jo. ALLA riskerar att få diabetes.

Risken är minimal.

Risken ökas med något enstaka procent om man käkar produkter med högt GI lite random.

Vänta lite nu. Om risken är minimal, säg 0,1% och risken ökas med nån enstaka procent säg 10%, då kommer kommer alltså risken vara 0,11% chans till diabetes? Då är det ju bara att lassa på med malto om man har svårt att bulka? =P

Troll.

Moderator
Från: Umeå och Sporthallen
Registrerad: 2004-11-25

I Svea I: Dags att börja fundera lite på dina svar. En skärpning behövs.

Från: Alltid gymmet!
Registrerad: 2006-01-31
Webbsida

I Svea I skrev:

Hur vet du det?

Har du tagit regelbundna prover och mätt antalet mmol blodglukos?

SPOILER:
Nej, dåså. Prata inte om saker som ligger över din fattningsförmånga.

Vet att jag är frisk då jag nyligen och kontinueligt kollar mina värden.
(Företagshälsa)
Jag crashar,energin tar slut och jag blir sjukt knäsvag och illa mående,så har det alltid varit om jag slarvar med detta.

Taskig attityd du har,om du tror att det beror på något annat så skriv det isf och posta källor istället för att vara onödigt spydig.

Senast redigerat av Dr Nick (2008-06-05 18:12)

Webbsida

Svea: Jag tycker inte min förfrågan på ditt inlägg var så ologiskt eller "trolligt" alls.

Dr_Nick: Jag skulle gärna göra en sån koll, är det hos husläkaren? Vet du mera om vilka värden som kollas? Jag vill veta hur min kropp mår just nu så att säga... olika nivåer av mineraler vitaminer blodfetter osv, går det?

Keep_On_Pumpin skrev:

Svea: Jag tycker inte min förfrågan på ditt inlägg var så ologiskt eller "trolligt" alls.

Nej, jag håller med dig, inte alls ""trolligt"".

Inte alls.

Men jag tycker nog att du kunde försökt räkna ut att jag menade procentenheter. Men det var tydligen för mycket begärt, vill du ha en muntlig ursäkt eller duger detta? Förlåt.

Dr Nick skrev:

om du tror att det beror på något annat så skriv det isf (blablabla) källor?

Effect of fasting on young adults who have symptoms of hypoglycemia in the absence of frequent meals. European Journal of Clinical Nutrition (2008) 62, 721–726;

Senast redigerat av I Svea I (2008-06-05 18:26)

Webbsida

Keep_On_Pumpin skrev:

Dr_Nick: Jag skulle gärna göra en sån koll, är det hos husläkaren? Vet du mera om vilka värden som kollas? Jag vill veta hur min kropp mår just nu så att säga... olika nivåer av mineraler vitaminer blodfetter osv, går det?

Jag gör det regelbundet,det är en förmån där jag jobbar,visst kan du göra det men du får betala det själv isf,kolla med någon privat klinik.
Dom kollar på mig bla:Lever värden,blodvärden,ekg mm,jag är inte så haj på såntdär men dom kollar en jäkla massa..
Borde vara rätt vanligt att folk gör hälso kollar så det är nog bara att höra runt lite:)..

KOP. Det finns kliniker som utför de här testerna som hälsokoller.

Eller så kan du betala en läkare för att skriva remiss (?).

Eller så kan du sätta igång med dina biomedicinstudier och bli forskare och använda dig själv i en forskningsstudie.

Webbsida

I Svea I skrev:

Dr Nick skrev:

om du tror att det beror på något annat så skriv det isf (blablabla) källor?

Effect of fasting on young adults who have symptoms of hypoglycemia in the absence of frequent meals. European Journal of Clinical Nutrition (2008) 62, 721–726;

Vad är ditt problem?

Sidor: 1 2 3  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB