Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Tjena...Mitt vanliga schema ser ut såhär :
Först cykel i 40 minuter till gymmet
Sen värma upp med motionscykel i 20 min.
Jag gymmar i ungefär en timme. (Armar,Bröst,Axlar,Ben,Rygg,Mage)
Sen joggar jag i ungefär 20-30 minuter med ganska lågt tempo.
Efter det en liten vila, sen cykla hem igen 40 min.
Jag bestämde mig i vintras att bli av med allt överflödigt fett som har lagras sig på mig med tanke på att jah inte har rört mig speciellt mycket under en för lång period, Så som jag tränar nu så har jag gått ner ungefär 10 kg, Och då varken cykla jag till gymmet eller joggade efteråt passet, Fast jag tycker fortfarande att jag är för mullig. Jag vet att det är nästintill omöjligt att gå ner i vikt samtidigt som man bygger muskler, Jag har inte tränat så länge heller..Så det är inte precis några monstervikter som jag lyfter.. :-)
Tänkte även börja med boxning i början av hösten, Vad tycker ni jag borde satsa på då som förberedning ? Mer gym med högre vikter eller mer konditionspass med mindre gymmande ?
Eller är det bra såsom jag gör nu ?
16 år
Ca:65 kg
Ca180-182 cm lång.
Tack på förhand :-)
Jag skulle nog behöva gå ner iallafall 3-4 kg, Kanske 5..Så jag antar att jag kan dra ner lite på styrketräningen & springa mer i en månad - 1/2 ?
Förresten så tränar jag 3-4 gånger i veckan, Glömde nämna det förut.
Med den vikten och längden hade jag satsat på att bygga snarare än att gå ner, jag tycker 65 låter lite tunt på den längden. Så länge du inte har någon viktklass du behöver klara (du skulle väl börja boxas i höst, så jag antar att du inte tävlar) så skulle jag bara lyfta på och inte tänka på vågen alltför mycket.