Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4  

Svea fastar inte periodiskt. Svea fastar.

Registrerad: 2007-03-03

Kommer inte den EsaPron oxidera till glukos rätt snabbt?

Det tror jag inte. Min kropp använder ketonkroppar som energikälla just nu (har i urinen); behovet av glukos är alltså kraftigt reducerat. Det som behövs för anaeroba aktiviteter finns i mina muskler, som lagrat glykogen. Men jag är ganska säker på att aminosyror som kan oxidera efter upptag i muskelcellen (leucin t.ex.) kommer att göra det.

^^ Eller tror du redan kroppen ställt in sig på svält?

Jag är ganska säker.

Hur säker är du på att kroppen verkligen bara använder sig av fett vid svältläge?

Det gör den inte. Hjärnan använder en del glukos även om jag bara sitter och runkar i 24h.

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Angående det sista: Vad händer när dina glykogendepåer är tomma då? Kommer inte muskelprotein måste oxidera till glukos för att tillgodose hjärnans glukosbehov?

Hjärnan har inget egentligt glukosbehov; den klarar sig utmärkt på enbart ketoner.

Men när glykogendepåerna är tomma så kommer troligtvis musklerna att använda BCAA och fett som bränsle vid aeroba aktiviteter, samt kreatinfosfat vid högre intensiteter. Även glukoneogenes från fett såklart.

(Detta är vad jag inbillar mig och självklart kommer muskelprotein att brytas ner :'()

Webbsida

Svea skrev:

Hjärnan använder en del glukos även om jag bara sitter och runkar i 24h.

Svea skrev:

Hjärnan har inget egentligt glukosbehov; den klarar sig utmärkt på enbart ketoner.

?

Svea skrev:

(Detta är vad jag inbillar mig och självklart kommer muskelprotein att brytas ner :'()

Varför gör du det då? =P

Hur fet kan du vara på dina 83kg? =P Hur långt ska du ner? =P

?

Vad är oklart?

Kul. Snabb vikt-/fettförlust. Roligt att se hur mycket man pallar samt hur jävla sjukt mycket kolhydrat jag kommer trycka i mig när jag är färdig.

80kg nu, om jag får be.

Webbsida

Om hjärnan klarar sig utmärkt på enbart ketoner, varför har den ett glukosbehov då?

Haha jag gillar din attityd! Disciplin ftw, jag är själv sån, utom när det kommer till att äta mkt! ^^

Den har inte ett glukosbehov, men den använder glukos i vilket fall. Men det är mindre och mindre ju längre tid man har fastat från kolhydrat. I början är det runt 50% som är glukos, sen sänks det lite i taget dag för dag.

Jag vet. Jag är ball. Tänk att ha ditt problem, det vore kul, jag skulle ge 80% av allt jag har för att få ha det.

Senast redigerat av I Svea I (2008-06-02 11:05)

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

I Svea I skrev:

Jo. Skitskraj faktiskt.

Men jag drack nyss 10g EsaPro.

Är det inte bättre med något långsammare protein när man inte tränar typ Kasein? Eller har EsaPro fördelar även vid vila?

Webbsida

I Svea I skrev:

Jag vet. Jag är ball. Tänk att ha ditt problem, det vore kul, jag skulle ge 80% av allt jag har för att få ha det.

Du skulle nog njuta just nu, men när bulken närmade sig skulle du ångra dig ganska fort! ;) Hur långt hade du planerat att gå ner? ;D

stevebc skrev:

I Svea I skrev:

Jo. Skitskraj faktiskt.

Men jag drack nyss 10g EsaPro.

Är det inte bättre med något långsammare protein när man inte tränar typ Kasein? Eller har EsaPro fördelar även vid vila?

Inte vid de mängderna jag får i mig per dag (<50g). EsaPro stimulerar proteinsyntesen och gör så att kroppen återanvänder aminosyror i omlopp istället för att oxidera till glukos el. dyl.

Du skulle nog njuta just nu, men när bulken närmade sig skulle du ångra dig ganska fort! ;) Hur långt hade du planerat att gå ner? ;D

Får se. 60-70kg?

Nu börjar jag ställa samma fråga som någon ställde mig tidigare ... varför gör jag det här?

Det leder ju enbart till att jag mår dåligt, till muskelförlust och till katastrof för alla i min närhet ...

EDIT: Kom på en till katastrofal grej ... när dagen är slut, så kommer jag att ha druckit upp en hel jävla flaska FUN Light (1l) ...

Senast redigerat av I Svea I (2008-06-02 15:56)

Webbsida

Ja du kan ju verkligen inte ge upp nu iaf =P. Haha underbart =D! Man tröttnar rätt hårt på FUN light efter ett tag =P

Tror du verkligen att du klarar nån vecka såhär? xD

Vetefan. Är så in i helvete sugen på att trycka i mig allt som finns i kylskåpet ...

Webbsida

Tänk inte på det. Det går verkligen över efter ett tag allt dedär =P. Snart är du inte ens hungrig länger. Du har sjukt ont i skallen va? =P

Vad ska jag tänka på då?

Det är lov snart, inget plugg att göra. Alla polare spelar GTA IV. Alla brudar är fjortisar, orkar inte med ett fjortis-skratt/skrik/ljud nu. Jag har inget att städa/diska eftersom jag inte orkar göra någonting/eftersom jag inte äter.

Kan förvisso koka té och se om Saw-filmerna, femman kommer ju i höst och då måste man ju ha allt fräscht i minnet.

Eller så kan jag ringa brorsan och fråga om han är med på lite hemma-praktiserad MMA ...

Nää, faktiskt inte, huvudet är helt OK ^^,. Borde vara tvärt om, inte minst med tanke på de två gram aspartam jag tryckt i mig idag.

Webbsida

Okej vänlig som jag är kommer jag med olika förslag:

1. Gå ut i solen och bränn dig.
2. Tanka hem skitmkt film
3. Börja spela Age of Conan eller World of Warcraft
4. Spela GTA IV med dina polare
5. Jag håller med dig om kvinnfolket, men ring en booty call?

Angående skallen så var det det jag kände av mest. Jag fick alltid skitont i skallen och blev helt dåsig fast jag drack som en häst. =P

Hoppas mina tips leder någon vart? Jag röstar för tips nummer 5 eller 3. 3 är bäst om du verkligen vill fastna och sitta och uggla nån vecka ^^.

Tack för tipsen! :D

Antagligen slutar dock det hela med att jag sitter ute i solen och spelar WoW/kollar på film med mina polare som spelar GTA IV ...

Webbsida

Klockrent! =) Värsta kombon. Sen avslutar du dagen med en booty call så är du nöjd och belåten. =D

Kommer du ens ha energin att kunna producera melanin om du sitter i solen? ;)

Vad har du för gubbe? Vilken server?

Registrerad: 2006-05-13

Svea, vad heter din bror?

Varför vill du veta vad min bror heter?

Webbsida

Antar att det är för att du bor i nynäs likasom TOXIII ;).

Svara: Vad heter din wow gubbe och på vilken server? =P lvl? =)

Hur mår du btw? =)

Har inte WoW. Det suger.

Skit. Mina armar och ben känns som sönderkokt spaghetti och jag är hungrig som ett jävla fitta.

EDIT: Tror att jag lägger ner det här vansinniga konceptet i morgon ... någon annan kan ju testa? Måste avbryta fastan nästa måndag i vilket fall, då det är en avslutningsfest.

Senast redigerat av I Svea I (2008-06-02 19:47)

Mission failure.

Jag var till min morfar. Och som vanliga gamla gubbar/gummor så skulle han naturligtvis trycka i mig mat. Jag var där för att hämta en grej och han gömde den tills jag hade smakat ... två matskedar av hans gryta krävdes :'(.

Då är fastan mao avbruten. Men jag tar nya tag nästa tisdag, måndag är det avslutningsfest så på tisdagen börjar fasta igen.

Fram tills dess så kommer jag att värma upp med fasta i 24-48hs intervaller.

Imorgon blir det träning.

Webbsida

buuuuuuu!!!

Det var ju inte mitt fel :(. Försök själv då.

Vi kan starta en tävling på tisdag om du vill.

Sidor: 1 2 3 4  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB