Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

hur ska man hålla vikten efter viktnedgång?

Från: Sandefjord, Norge
Registrerad: 2005-07-15
Webbsida

I Svea I skrev:

Du är van vid onormala siffror.

En man som har ett dagsintag på 2500kcal bör om inte annat inte vara med i ox-diskussionen, haha! ;)

Registrerad: 2007-03-03

En kratta av plast bör inte kratta gångar.

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Tobbeno skrev:

3100 Kcal är rätt högt för en tjej förresten. Jag antar att du tränar rätt mycket. Själv så räknar jag på 2500 Kcal och äter därför ca 2000 Kcal per dag nu under deffen.

Inte för att jag vill vara sån.. Men vad väger du när du har ett så lågt dagsbehov egentligen?
Låter som en väldigt låg aktivitetsnivå också? Men det kanske bara är jag som är van med sjukt mycket högre siffror på mig och mina vänner runtomkring ;)

Jag väger 77 kg. Gymmar tre gånger i veckan i snitt och tränar inget annat, mer än sporadiska löpturer. Annars går jag till och från skolan nästan varje dag. Blir väl 20 minuters promenad om dagen i snitt. Jag har räknat på uppladdningen och kommit fram till ca 2500 Kcal per dag.

Webbsida

Hajar, tyckte bara det verkade lite lågt, men som sagt, jag är nog säkert färgad av min omgivning. =) Men hade jag tippat på ditt intag med den lilla informationen du gav hade jag ändå trott på runt 3000kcal, men jag kanske får revidera min uppfattning lite! =)

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Av ren nyfikenhet; vad ligger din omgivning på?

Webbsida

Tja, 4-5k är väl inget ovanligt.
100-110kilos killar som springer i princip varje dag, mycket mat blir det! ;)

Sen finns det ju såklart de där riktigt stora snubbarna som är över 2,10.. de ska vi inte ens börja snacka om.. haha!

Från: Övik
Registrerad: 2005-09-12

Tobbeno skrev:

Hajar, tyckte bara det verkade lite lågt, men som sagt, jag är nog säkert färgad av min omgivning. =) Men hade jag tippat på ditt intag med den lilla informationen du gav hade jag ändå trott på runt 3000kcal, men jag kanske får revidera min uppfattning lite! =)

3000 kcal/dygn? Du får nog räkna om. Jag själv gör knappast av med över 2500 kcal en relativt normal dag med en timmes styrketräning.

Från: Lund
Registrerad: 2006-03-31

Medel bland män i Sverige ligger runt 2700-2800 kcal om jag inte minns fel. De flesta rekommendationer brukar ligga där omkring. Att unga styrketränande i regel skulle ligga under det tvivlar jag starkt på.

Webbsida

Är folk verkligen så stillasittade..? blir min spontana reaktion.
Men det är väl så det har blivt, i uppsala där jag är uppvuxen cyklar eller går alla överallt och det känns som att man bara genom vardagssyslorna borde komma lite högre.. Oavsett kvittar det egentligen. Trist att bara kunna äta så lite mat om man vill hålla sin vikt tycker jag ;)

(läs mellan raderna, jag tycker om mat.. haha)

Senast redigerat av Tobbeno (2008-05-30 13:13)

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Jag trodde faktiskt att jag skulle ligga högre än 2500. Nu är det ju bara en uppskattning i och för sig. Jag har legat kring 2000 Kcal i intag under deffen och minskat 0,7 kg i veckan i snitt tror jag. Det tyder ju på att min förbränning ligger något högre än 2500.

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB