Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

deffa med hälso program.. hur?

Registrerad: 2008-05-18

har ett program hälso vakten där den kommit fram till att jag ska käka 1300 kalorier och har gjort d ett tag nu..

men de jag blir lite förvirrad av när man ska kolla så man äter mindre än vad man gör av med samt att man får i sig tillräckligt med proteiner är det den summan man får innan man lägger in motionen eller efter ..

för jag kanske har käkat 1000 kalorier säger vi sen lägger jag in låt säga ett spinning pass.. ett litet pass styrketräning.. ska jag då kolla på den summan som blir efter den dragit av eller kollar man innan..

samma sak som med proteinet.. man ska ju käka typ dubbla sin vikt har jag för mig.. e det innan motion eller den summan som blir efter motion..

kanske dum fråga men jag har inte riktigt greppat det där..

hoppas nån vänlig själ kan kasta lite ljus över de hela..

Registrerad: 2007-12-30

Totala förbränningen -500 kcal, alltså efter träning.

alltså totala förbränning= det jag ätit sammanlagt efter träning dragits bort ska vara 500 mindre än det jag tränat??

usch skämms för mina dumma frågor men e verkligen inte haj på detta..

Säg att du efter träning, skola/jobb och allt annat har förbrännt 1500 kcal (Går att kolla upp på http://www.uppladdningen.se) behöver du äta 1000 kcal för att gå ner 0.5 kg/vecka. Förbränner du 2000 kcal på en dag får du således äta 1500 kcal för att gå ner 0.5 kg/vecka.

Hoppas du hajjar nu :-)

aha då hänger jag me =)

men undra om inte mitt program visar lite för när jag fyllt i att jag jobbar som ex frisör då går de 712 kalorier.. spinning hård 60 min 389 kcal då e jag uppe i 1100 så då ska jag alltså äta 600 kcal för att gå ner 0,5 kg.. känns som jag måste träna som en gaaalning .. eller är de programmet inte så bra kanske.. hmm..

Du förbränner ju även när du inte klipper och tränar. Jag har en förbränning på ca 1900 kcal i viloläge, sen lägger man till allt annat man gör. Finns nån jättesmart formel för att räkna ut med som jag inte hittar just nu, men kolla in http://www.uppladdningen.se så får du nog upp förbrukningen lite.
1100 kcal låter som ett dygn i soffan.. Om du inte är en riktig flugviktare

ja tyckte de lät så lite.. ska kolla det!! tack så mkt för hjälpen.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB