Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Öka i muskelmassa, minska i fett med hjälp av svinmkt protein

Registrerad: 2005-08-23

Lite svårt att formulera frågan men jag försöker beskriva här.

Tydligen så måste man ligga på kcalöverskott för att öka i muskelmassa men om jag inte äter så mkt kolisar (inte mer än nödvändigt) och istället äter svinmkt protein så jag hamnar på kcalöverskott, går det då att öka i muskelmassa och samtidigt förlora fett?

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Nae,förutom i vissa extremfall. Vi behöver inte gå igenom detta i en ny tråd varje dag. Det finns 10 trådar om detta på varje sida. Det räcker nu. Det börjar bli tjatigt!

Ligger du inte på underskott minskar du ju inte i kroppsfett! End!

Senast redigerat av high_school_boy (2008-05-25 20:55)

Registrerad: 2005-08-23

Kul att just du svarar, 97% av dina inlägg är otrevliga/griniga.

Vore kul om nån annan kunde svara

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Jag tror inte att du skulle bli nöjd med resultaten.

För att dina muskler ska växa behöver du vitaminer, mineraler, fett, kolhydrater och protein. Äter du för mycket protein så sjunker ditt testosteron (det finns studier som visar på det, tyvärr ingen som jag kan nämna på rak arm), och utan testosteron bygger du inget.

Ligger du på överskott så ökar du i vikt - visst, men du kommer högst troligen få näringsbrister.

Att äta mycket protein kan vara bra under deffen, och äter man protein länge så hamnar man till slut i ketos som det kallas och då får man normalt sett tillbaka lite av sin kraft, eftersom kroppen lärt sig använda proteinet som energi. Men om du äter enbart protein i syfte att bygga muskler och bränna fett, så blir du nog väldigt besviken.

Från: Övik
Registrerad: 2005-09-12

Jag kan inte göra annat än att hålla med hsb.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

T-rex, protein utnyttjas som energi genom att oxidera till glukos via glukogenesen, och har alltså inget med ketos att göra; ketos är när man huvudsakligen lever på fettmetabolism. Annars har ovanstående talare rätt.
Kan också tillägga att näringsoptimering för muskeltillväxt (vilket i princip är vad man måste syssla med om man vill växa på underskott) handlar inte alls så som de flesta verkar tro om att bara proppa i sig mängder med protein, utan mer om att tima mat med olika upptagshastigheter och makronutrientfördelningar runt träning och vid olika tillfällen på dygnet.

Aha, tack för det Lajne.

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

T-rex:

- Kan man inte bygga muskler utan testosteron? Är du helt säker på detta?
- Varför får man näringsbrister när man ligger på överskott?
- Ketos (såkallad keto-diet) hamnar man väl i när man knappt äter kolhydrater. Som Lajne säger måste alltså fettmetabolismen ta över praktist taget hela energitillförseln och vid en sån "svält"/skum diet verkar proteinmetabolismen (iaf i de lagrade energidepåerna) upphöra. Har jag förstått det rätt?

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

normala njurar tar ingen skada av ett högt proteinintag, men har du tveksamheter med hur dina njurar är så är det nog bra att få dom testade. njursvikt är inget att leka med.

thuram skrev:

Kul att just du svarar, 97% av dina inlägg är otrevliga/griniga.

Vore kul om nån annan kunde svara

Vad är DITT och många andras problem?

"HSB ger korrekt svar men det var inte det svaret jag ville höra så kan ingen annan säga att det går så blir ja nöjd"

Det är sagt hundra miljarder gånger här på forumet, och trots det tror alla att om JAG gör si eller så så MÅSTE JU JA KUNNA ÖKA I MUSKELMASSA PÅ UNDERSKOTTTT. Neeejj!

För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.För att öka i muskelmassa krävs det ett energiöverskott eller att man är nybörjare/överviktig.

Enough?

Senast redigerat av high_school_boy (2008-05-26 00:12)

och utifall ni letar efter andra svar, var god läs mässandet ovan XD

Registrerad: 2006-12-30

high school boy varför är du arg ? Jag kan hjälpa dig att bygga muskelmassa under din deff om du vill

Ja är INTE arg. Men om vi här på forumet har sagt samma sak o alla trådar om och om igen, varför vill varje person då starta en ny tråd om ämnet? Tror Per att han ska få ett annat svar än Anton, Peter, Fredrik, Nils, Arne och de andra 2000 personerna fick?

Tröttsamt med "ja vill öka muskelmassa under deff" och " minska i kroppfett och bygga muskler".

Det finns inte ens chans i hela värden att INTE förstå det vi skrivit i alla dessa trådar, och vi skriver det inte för att jävlas, inte för att göra det jobbigt för folk utan för att det är så det ligger till. Det är bara att acceptera! Alla får samma svar i dessa frågor.

Det finns en deffguid som förklarar allt i detalj. Det finns 20000 trådar om ämnet. Det kan mer eller mindre inte förekomma oklarheter i ämnet om man söker "deff" på google och läster de 3 första trådarna.

Edit: Moderaterna borde låsa trådar som denna när det redan finns 10st på de första 3 sidorna i denna förumdel!

Senast redigerat av high_school_boy (2008-05-26 01:18)

Registrerad: 2006-12-30

Jag förstår dig men jag tror att han syftade på "Det finns 10 trådar om detta på varje sida. Det räcker nu. Det börjar bli tjatigt!" när han sa att du var otrevlig..för ingen vill få ett sånt inlägg intryckt i ansiktet på en

För övrigt så beundrar jag dig och en del andra här på forumet för ni är så aktiva med att hjälpa/svara på folks frågor. Respekt !

Frontline-warrior skrev:

Jag förstår dig men jag tror att han syftade på "Det finns 10 trådar om detta på varje sida. Det räcker nu. Det börjar bli tjatigt!" när han sa att du var otrevlig..för ingen vill få ett sånt inlägg intryckt i ansiktet på en

Kanske inte. Men det spelar ingen roll. Även trådskaparen kan söka. Har man varit medlem på forumet i 3år borde man veta det...

Frontline-warrior skrev:

För övrigt så beundrar jag dig och en del andra här på forumet för ni är så aktiva med att hjälpa/svara på folks frågor. Respekt!

Det handlar om att ge och ta. Det är ju en win-win situation att hänga här på forumet till stor del. Har man ett intresse så har man. Ja tycker det är intressant och vill lära mig mer inom träning & näringslära mm och suger åt mig så mkt information ja kan här på forumet. Av den anledningen är det aningen irriterande när samma sak skrivs om och om och om och om igen... Det blir långtråkigt och tjatigt. :)

Keep_On_Pumpin skrev:

T-rex:

- Kan man inte bygga muskler utan testosteron? Är du helt säker på detta?
- Varför får man näringsbrister när man ligger på överskott?
- Ketos (såkallad keto-diet) hamnar man väl i när man knappt äter kolhydrater. Som Lajne säger måste alltså fettmetabolismen ta över praktist taget hela energitillförseln och vid en sån "svält"/skum diet verkar proteinmetabolismen (iaf i de lagrade energidepåerna) upphöra. Har jag förstått det rätt?

Vet du vad jag tror? (jag kan ha fel). Jag tror att vi på hälso (som vanligt) gör den här frågan mer teoretisk än vad den egentligen är. Killen vill bygga muskler. Han vill undvika att gå upp i fett. Han vill ha svar på om han effektivt kan bygga muskler genom att bara äta protein. Om det teoretiskt sett är möjligt att bygga nåt enstaka gram muskelmassa på den här ensidiga dieten är nog inte så intressant för den här killen, även om vi på hälso tycks älska att fördjupa oss i vindlande teoretiska diskussioner.

Män bygger uppenbarligen lättare muskler än kvinnor, och även om kvinnor har en viss mängd testo också, så producerar männen mer. Testosteron är en nyckelfaktor i muskelbyggande och varför hämma den här faktorn genom en diet om syftet med dieten är att öka sin muskelmassa.

Jag menade brister på vitaminer och mineraler. Jag tror för övrigt att den här killen behöver sina kolhydrater för kroppens övriga funktioner. Hjärnan t.ex. Blir han sjuk under träningsperioden eller drabbas av letargi till följd av att kroppen presterar undermåligt, så försämras ju träningsresultaten och i förlängningen också muskelbyggandet.

När det gäller ketos hade jag uppenbarligen fel ang termen, vilket Lajne påpekade.

man kan inte bygga muskler utan testosteron, helt klart. det är grunden i allt och det är därför hanar har lättare att bygga muskler än honor, samt varför folk dopar sig.

Webbsida

T-rex: Ja du har helt klart rätt i det du skriver att just denna person vill ha svar på en simpel fråga =P. Men som HSB redan poängterar finns det fem miljoner sånna svar och därför ville jag fiska efter något nytt intressant, vilket du tog upp. Jag syftar på just det här med testosteronet (och nu beger vi oss in i det teoretiska igen =P), går det verkligen inte, eller försämras det bara extremt mycket utan testosteron?

Sedan förstår jag faktiskt inte vad du menar när du säger att man kan få näringsbrist (mineraler och vitaminer), när man ligger på överskott? Är inte den risken mycket mycket större på underskott? =P Förlåt om jag är seg nu... xD

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Klart det går utan testo. Allt som krävs är en positiv kvävebalans. Kan vara extremt svårt att uppnå utan testo dock, speciellt för en vuxen person:P För övrigt kommer en person med 0 testo i kroppen, man som kvinna, att må ganska kass xD

KOP: Jo, äter du bara t.ex. maltodextrin (tomma kolhydrater) så kan du hamna på överskott, men du kommer ju få näringsbrist (trots att du ligger på överskott). Samma sak om du bara äter protein. Risken för näringsbrist är väl inte direkt kopplad till kalorimängd, för som sagt, du kan ligga på kalorimässigt överskott och ändå lida brist på essentiella näringsämnen.

Lajne svarade redan på testo-frågan... barn kan ju bygga muskler (utan muskler skulle de inte kunna springa, leka, ens prata...), men när de kommer i puberteten så kan de packa på sig bad ass mass om de bara äter och tränar som de ska.

Webbsida

T-Rex skrev:

KOP: Jo, äter du bara t.ex. maltodextrin (tomma kolhydrater) så kan du hamna på överskott, men du kommer ju få näringsbrist (trots att du ligger på överskott). Samma sak om du bara äter protein. Risken för näringsbrist är väl inte direkt kopplad till kalorimängd, för som sagt, du kan ligga på kalorimässigt överskott och ändå lida brist på essentiella näringsämnen.

Lajne svarade redan på testo-frågan... barn kan ju bygga muskler (utan muskler skulle de inte kunna springa, leka, ens prata...), men när de kommer i puberteten så kan de packa på sig bad ass mass om de bara äter och tränar som de ska.

Nu förstår jag vad du syfta på T-rex och du har rätt i det du säger. Jag tog det som att du menade överskott = näringsbrist. Men nu förstår jag =)

Barn har väl btw också testosteron i kroppen? Men ja som sagt, självklart bygger man bättre med mera testosteron, inget snack ;)

Registrerad: 2008-05-26

Ett kort svar på TS ursprungsfråga. :)

Ett överskott av protein lägger sig  runt midjan eller var det nu känner för att fastna nånstans, likaväl som vilka andra kolhydrater eller fett som helst som du överkonsumerar.
Kort sagt, det du inte gör åt - sätter sig. Oavsett vad det är för nåt.
Be någon hjälpa dig att räkna på vart du ligger i proteinåtgång per dag i snitt om du inte vill riskera att gå upp.

Lycka till.

finns det någon människa som har noll i testoproduktion? tom dopade människor som förstört sin naturliga produktion har värden som tonårsflickor brukar man väl säga? går det att ha noll i det över huvudtaget? i så fall så måste man ju både vara det ena och det andra samt att vara i extremitet vad gäller ålder, typ jätteung, eller hur gammal som helst. eller? berätta för mig hur det ska ligga till nu om jag har fel =)

Från: Övik
Registrerad: 2005-09-12

T-Rex skrev:

barn kan ju bygga muskler (utan muskler skulle de inte kunna springa, leka, ens prata...), men när de kommer i puberteten så kan de packa på sig bad ass mass om de bara äter och tränar som de ska.

Barn som inte har kommit in i puberteten har oerhört svårt för att bygga muskler. Och nu pratar jag om att bygga mer muskler än vad barn generellt sett har.

Registrerad: 2007-03-03

Englund skrev:

Barn som inte har kommit in i puberteten har oerhört svårt för att bygga muskler. Och nu pratar jag om att bygga mer muskler än vad barn generellt sett har.

Precis. Nästintill omöjligt.

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB