Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Fitness innan Australien resan!!

Registrerad: 2008-05-18

Hejsan!
Har i 3 månaders tid tagit tag i min övervikt.. eller övervikt kan man kanske inte kalla det men har man varit underviktig hela sitt liv och sedan efter man börjar med p-piller och började komma upp i 20 års åldern så har ämnesomsättningen förändrats och nu har jag kommit till de stadiet att de räcker och titta på en pizza eller något så går man upp direkt..

Jobbar som frisör och hade en kund som trodde jag var gravid och en annan var så övertygad om det trots att min chef sa att jag inte var de men det trodde inte kunden på så berättade det för hennes son som i sin tur gratulerade min helt omedvetande pojkvän till att han skulle bli pappa..

då fick jag nog nu ska bildäcket bort..

Ska även genomföra min drömresa till australien i november och då kommer man visa sig i bikini på många kort och skulle vilja kunna ha en kropp att visa upp som man inte skämms över att visa..

Mina mål är:
*Få en syggare och fit kropp
*Öka i muskelmassa
*65 kg innan midsommar
*drömmålet vore 60 kg till november

Mig:
25år, 173cm och väger 69,6kg.

Schema:
Måndag: Spinning 60min, ev styrketräning 20-30 min kör då arm och rump maskinerna
Tisdag: Abs 30 min, gymträning (armar, rygg, mage)
Onsdag: Body toning 660 min
Torsdag: Spinning 60 min ev styrketräning 20-30 min kör då arm och rump maskinerna

Fredag: vila ibland löpning 2.8km
Lördag: Vila(ibland löpning 2.5 km)
Söndag: Vila

kosten jag äter nu försöker jag ej överstiga 1300 kcal. använder hälsovakten i så stor utsträckning jag kan..

Frukost: 1 grova mackor eller lättfil med hemmagjord musli
Mellanmål: 1 banan eller knäcke macka med kalkon
Lunch: kycklingsallad med pasta
Mellanmål: knäckemacka med kalkon eller frukt typ banan eller päron
mellanmål: direkt efter träning brukar jag ta en banan då jag har en stund att åka hem
kvällsmål: blir lite vad jag har hemma.. kokt ägg med kaviar, lite överbliven sallad eller något hemmabakat bröd med frön och magert pålägg.. brukar variera.

dricker bara vatten om jag inte tar mig en protein drink då blandar jag den med mini mjölk

skulle vilja ändra mitt kvällsmål mot något lättare.. vil ju samtidigt få i mig allt man ska få i sig så inte träningen är helt i onödan men e ju hemma efter kl 8 ibalnd halv 9 då vill man inte vräka i sig mat..

Så hoppas på lite stöd och feedback på träning och kost motages jätte gärna.. så länge man säger det med hyffs.. spydiga komentarer undanbedes!!

fasen vägde mig nyss och har slagit mitt första del mål. är nere på 68.7 nu!!! så stolt över mig själv.. har verkligen kämpat.. så belöningen blir.. löshår.. =) hade satt som del mål att gått ner de innan palace springbreak o de är den 31 maj.. så ligger lite före.. men midsommar e nsart runt hörnet och då ska de vara nere i 65.. så behöver sll tid jag kan få..

gutt.. stor applåd till mig själv!!!

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Coolt! grattis till att ha klarat första delmålet, och välkommen hit :-)

Vad är den snyggaste frisyren på killar tycker du?

Från: Leksand
Registrerad: 2006-08-31

T-Rex skrev:

Välkommen :)

Skins4life!

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

T-Rex skrev:

Rakat förstås, det tycker alla tjejer. Hår är för flickor.

lovely_angel_82 skrev:

kosten jag äter nu försöker jag ej överstiga 1300 kcal

Orkar du träna så pass mycket när du äter så lite? Kanonbra jobbat iaf! Härligt att nå mål tidigare än väntat. :-)

EDIT: Post 666, fräckt. :-)

Senast redigerat av coffe_aberg (2008-05-18 23:22)

Registrerad: 2006-10-02

Hej! Kul att du hittat hit. Och riktigt bra att du har satt upp så konkreta mål för dig själv.
Du ville ha lite feedback?
Jag tycker ditt program har för lite förebyggande träning i sig. Med det menar jag förebyggande på det sätt att det blir lättare för dig att hålla din målvikt när du nått den.
Du lägger mycket tid nu, på kaloriförbrännande träning. Såsom spinning, löpning och body-toning. Och det duger för tillfället. Eftersom ditt mål är att snabbt gå ner i vikt. Men i takt med att du förlorar kroppsvikt, så kommer också den totala mängden kalorier du kan äta per dag, utan att gå upp i vikt, att minska.
Du måste alltså äta mycket mindre än tidigare för att kunna hålla din nya vikt sen. Dessutom är det så mycket träning att det känns ohållbart att du i längden orkar/har tid att träna lika mycket.
Så mitt råd är att du redan nu börjar fokusera på att träna för att öka på den mängd kalorier du kan äta på en dag utan att gå upp i vikt. Och hur gör man då detta?
Jo man ökar sin muskelmassa. Så försök att byta ut eller lägga till pass i din träning så att du får fler pass där du tränar styrketräning för hela kroppen. Inklusive ben!
Det var lite av mina tankar iaf. Hoppas jag sa det med hyffs =)

Sigyn skrev:

Hej! Kul att du hittat hit. Och riktigt bra att du har satt upp så konkreta mål för dig själv.
Du ville ha lite feedback?
Jag tycker ditt program har för lite förebyggande träning i sig. Med det menar jag förebyggande på det sätt att det blir lättare för dig att hålla din målvikt när du nått den.
Du lägger mycket tid nu, på kaloriförbrännande träning. Såsom spinning, löpning och body-toning. Och det duger för tillfället. Eftersom ditt mål är att snabbt gå ner i vikt. Men i takt med att du förlorar kroppsvikt, så kommer också den totala mängden kalorier du kan äta per dag, utan att gå upp i vikt, att minska.
Du måste alltså äta mycket mindre än tidigare för att kunna hålla din nya vikt sen. Dessutom är det så mycket träning att det känns ohållbart att du i längden orkar/har tid att träna lika mycket.
Så mitt råd är att du redan nu börjar fokusera på att träna för att öka på den mängd kalorier du kan äta på en dag utan att gå upp i vikt. Och hur gör man då detta?
Jo man ökar sin muskelmassa. Så försök att byta ut eller lägga till pass i din träning så att du får fler pass där du tränar styrketräning för hela kroppen. Inklusive ben!
Det var lite av mina tankar iaf. Hoppas jag sa det med hyffs =)

hahah jag det  var så vänligt skrivet så =)

ja jag e ju tyvärr en sådan resultat människa att jag vill se att de jhänder något och tidigare har jag slutat för att de aldrig hänt något och varit nära denna gången med.. men skam den som ger sig..

satt och funderade på det me med styrketräning.. men ni får gärna tipsa om något enkelt styrkepass med massa övningar för överkropp och ben (och jag som trodde spinning gav lite benmuskler.. d känns så iaf =) )

och hur länge bör man styrketräna för de ska ge något.. just nu går jag och lallar lite bland maskinerna känns det som.. men om någon utmanar mig med ett schema så då jävlar =)

coffe_aberg skrev:

T-Rex skrev:

Rakat förstås, det tycker alla tjejer. Hår är för flickor.

lovely_angel_82 skrev:

kosten jag äter nu försöker jag ej överstiga 1300 kcal

Orkar du träna så pass mycket när du äter så lite? Kanonbra jobbat iaf! Härligt att nå mål tidigare än väntat. :-)

EDIT: Post 666, fräckt. :-)

Bragd skrev:

T-Rex skrev:

Välkommen :)

Skins4life!

nja då tillhör jag gruppen som tycker om lite hår ;)

men de är så olika beroende på hur man ser ut.. ja menar man kanske inte kan ha en lång lugg och längre frissa om vikarna börjat komma fram och så,.. då e de kanske bäst med rakat som skins4life tycker..

tack förresten för de varma välkomnandet..

jag ser till att äta var 3 timme helst.. och försöker få i mig så mycket mättande mat som möjligt.. är mest hungrig precis innan lunch och efter träning.. men inte så hungrig så mcdonalds lockar på hemvägen =)
har varit på platå nu ett tag.. tyckte att jag lagt upp ett rätt hårt schema för att vara mig men inte tyckt att det hänt så mycket.. sen har man läst om massa som bara börjar promenerar och går ner typ 10 kilo på några månader och en annans våg har stått still.. så då blir man frustrerad..

men idag flyger jag iväg till spinningen och har nu insett att ag behöver lite vilodagar för att märka förändringar på vågen.. gick upp 2 kilo förra veckan under träning var uppe på 71 på torsdagen och sen efter ett par vilo dagar så e man nere på 68.3..

men har ni lite tips på vad jag kan styrke träna för överdelen av kroppen.. använder dock bara maskiner för lösa vikter är alltid okuperade av bodybuildings grabbarna och jag e inte riktigt redo för att gem ig in där precis..

sen tänkte jag att jag kanske skulle börja med något kosttillskott så jag ser till att få i mig allt jag behöver så inte träningen är o onödan dvs att min kost sabbar den träning jag gör..

tips nån?

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

lovely_angel_82 skrev:

sen tänkte jag att jag kanske skulle börja med något kosttillskott så jag ser till att få i mig allt jag behöver så inte träningen är o onödan dvs att min kost sabbar den träning jag gör..

tips nån?

Proteinpulver är nog det du har mest nytta av, om nu målet dessutom är att gå ner i vikt. Att hålla ett högt proteinintag är den i särklass viktigaste faktorn för att bibehålla muskelmassa på ett kaloriunderskott.

Registrerad: 2006-03-15

lovely_angel_82 skrev:

jag ser till att äta var 3 timme helst.. och försöker få i mig så mycket mättande mat som möjligt.. är mest hungrig precis innan lunch och efter träning.. men inte så hungrig så mcdonalds lockar på hemvägen =)
har varit på platå nu ett tag.. tyckte att jag lagt upp ett rätt hårt schema för att vara mig men inte tyckt att det hänt så mycket.. sen har man läst om massa som bara börjar promenerar och går ner typ 10 kilo på några månader och en annans våg har stått still.. så då blir man frustrerad..

men idag flyger jag iväg till spinningen och har nu insett att ag behöver lite vilodagar för att märka förändringar på vågen.. gick upp 2 kilo förra veckan under träning var uppe på 71 på torsdagen och sen efter ett par vilo dagar så e man nere på 68.3..

Cybercowboy har rätt, protein is the shit!

När väger du dig på dagarna? Jag kan skilja 3 kg beroende på när jag väger mig på dagen.

Cybercowboy har rätt, protein is the shit!

När väger du dig på dagarna? Jag kan skilja 3 kg beroende på när jag väger mig på dagen.

jag brukar väga mig på morgonen innan frukost men igår gjorde jag det sent på kvällen och ändå gått ner =)

så blev extra glad då =)

Cybercowboy skrev:

Proteinpulver är nog det du har mest nytta av, om nu målet dessutom är att gå ner i vikt. Att hålla ett högt proteinintag är den i särklass viktigaste faktorn för att bibehålla muskelmassa på ett kaloriunderskott.

vad ska man käka då? de flesta brukar prata om weight 80 eller något sådant.. vill gärna ha något som är lätt att få ner om man säger så =)

tips motages gärna!

men de flesta som vill gå upp i vikt verkar käka det men de funkar även om man vill gå ner i vikt o behålla musklerna?

lovely_angel_82 skrev:

vad ska man käka då? de flesta brukar prata om weight 80 eller något sådant.. vill gärna ha något som är lätt att få ner om man säger så =)

tips motages gärna!

men de flesta som vill gå upp i vikt verkar käka det men de funkar även om man vill gå ner i vikt o behålla musklerna?

Det de flesta som vill gå upp i vikt käkar är en s.k. gainer. Den innehåller både protein och kolhydrater, så är därför ganska energirik. En proteindrink däremot brukar ligga på ca 100-150Kcal per portion, vilket inte alls är mycket.

Det finns två sorter som du kan välja mellan; det är vassle (engelskans whey) och kasein. Vassle är ett snabbare protein som snabbt kommer ut i kroppen, medans kasein utsöndras långsamt i kroppen. Kasein är alltså vettigt att ta som mellanmål, och vassle kan tas i samband med träning. Jag själv kör vassle hela tiden oavsett tidpunkt, och jag vet inte om det spelar så stor roll.
Vassle brukar enligt min erfarenhet smaka bättre än kaseinprotein...så om det ska vara "lätt att få ner" så är det kanske att föredra.

Det spelar ingen roll om du käkar 100g från proteintillskott eller 100g från kyckling, men det är bra mycket smidigare med en proteindrink till mellanmål än att förbereda kyckling.

Whey-80 är vassle som är ett snabbt protein. Jag skulle vilja tipsa dig om Protec eller Double Pro från Eiselt, som finns att köpa på www.gymvaruhuset.se det kanske säljs i butiker där du bor också. Det är ett protein som absorberas långsammare av kroppen och därför lämpar det sig som mellanmålsprotein och kvällsprotein. Vassle, typ whey-80, är bra just före passet, när du snabbt behöver få aminosyror i blodomloppet för att stimulera proteinsyntesen. Kan ju tillägga att det smakar gott också, och är lätt att få i sig. blandar du det med bara lite vätska och ställer in i kylen lr frysen ett tag så blir det som glass!

Tack för hårtipset. Jag gillar och passar i snagg, men det är ju kul att variera också. Har inte värsta vikarna, kanske lite, men det är nog det naturliga hårfästet.

Senast redigerat av T-Rex (2008-05-19 12:22)

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

att det är så sällsynt med människor som tycker att hanar ska ha långt hår. mitt sträcker sig ner mot röven, även om det ska klippas någon dec så småningom =)

zartok skrev:

att det är så sällsynt med människor som tycker att hanar ska ha långt hår. mitt sträcker sig ner mot röven, även om det ska klippas någon dec så småningom =)

haha kanske behöver sig en trimning då =)  lagom e ju alltuid bäst!!

T-Rex skrev:

Whey-80 är vassle som är ett snabbt protein. Jag skulle vilja tipsa dig om Protec eller Double Pro från Eiselt, som finns att köpa på www.gymvaruhuset.se det kanske säljs i butiker där du bor också. Det är ett protein som absorberas långsammare av kroppen och därför lämpar det sig som mellanmålsprotein och kvällsprotein. Vassle, typ whey-80, är bra just före passet, när du snabbt behöver få aminosyror i blodomloppet för att stimulera proteinsyntesen. Kan ju tillägga att det smakar gott också, och är lätt att få i sig. blandar du det med bara lite vätska och ställer in i kylen lr frysen ett tag så blir det som glass!

Tack för hårtipset. Jag gillar och passar i snagg, men det är ju kul att variera också. Har inte värsta vikarna, kanske lite, men det är nog det naturliga hårfästet.

no problemo =)

oki tips på smaker då ni som testat runt lite.. finns det något som inte smakar för "kemiskt'"

Cybercowboy skrev:

lovely_angel_82 skrev:

tips motages gärna!

Det de flesta som vill gå upp i vikt käkar är en s.k. gainer. Den innehåller både protein och kolhydrater, så är därför ganska energirik. En proteindrink däremot brukar ligga på ca 100-150Kcal per portion, vilket inte alls är mycket.

Det finns två sorter som du kan välja mellan; det är vassle (engelskans whey) och kasein. Vassle är ett snabbare protein som snabbt kommer ut i kroppen, medans kasein utsöndras långsamt i kroppen. Kasein är alltså vettigt att ta som mellanmål, och vassle kan tas i samband med träning. Jag själv kör vassle hela tiden oavsett tidpunkt, och jag vet inte om det spelar så stor roll.
Vassle brukar enligt min erfarenhet smaka bättre än kaseinprotein...så om det ska vara "lätt att få ner" så är det kanske att föredra.

Det spelar ingen roll om du käkar 100g från proteintillskott eller 100g från kyckling, men det är bra mycket smidigare med en proteindrink till mellanmål än att förbereda kyckling.

ja det e ju de jag vill ha det så enkelt som möjligt till en början så man uinte tycker allt e så jobbigt o krångligt.. sen kan man ju avancera sakta men säkert =)

vi har så litet kylskåp med på jobbet så vill ju inte behöva ha med mig 100 bunkar med mat o mellanmål o allt.. perfekt och bara kunna blanda i lite pulver o sedan dricka..

så om jag fatatt rätt så är protein drink inte så bra och ta som ett mellanmål typ vid halv 5 tiden om man ska träna vid halv 7 då?

lovely_angel_82 skrev:

T-Rex skrev:

no problemo =)

oki tips på smaker då ni som testat runt lite.. finns det något som inte smakar för "kemiskt'"

Double pro pistache är det godaste jag provat! och jag har provat alla sorterna.

T-Rex skrev:

Double pro pistache är det godaste jag provat! och jag har provat alla sorterna.

pistache.. hmm kan knappt föreställa mig den smaken haha =)

mat idag ingen höjdare för varit dålig på förberedelserna..

frukost: lättfil musli, 1 ägg
mellanmål: päron
lunch: kycklingburgare fullkornspasta skruvar och tomat o gurka
mellanmål: knäckemacka med kalkonskiva på och 100 g kesella blandat med 2 tsk fun light.
efter träning: protein drink
kvällsmål: min sambo hade inte köpt grönsaker så had einget nyttigt hemma så de blev plättor på dinkel mjöl =(

men men nya tag imorn!!

spinning 60 min idag.. sket jobbigt då instruktören inte var så bra.. satt mest och glodde ut genom dörren och skek ibland att vi tjejer var så duktiga fast de var karlar där.. så kändes som om han satt av tiden..

så inte bästa passet men jag svettades som en grias iaf..

tänkte styrke träna armar och ben imorn..

tips på lite nybörjar pass..???

lovely_angel_82 skrev:

så om jag fatatt rätt så är protein drink inte så bra och ta som ett mellanmål typ vid halv 5 tiden om man ska träna vid halv 7 då?

I ärlighetens namn så har jag (eller någon annan) ingen aning om hur det påverkar dig i praktiken, men i teorin så är det bättre att ta ett kaseinprotein i det exemplet istället för vassle.

Angående nybörjarpass så gör du bäst i att träna genom hela kroppen. Det tjänar du på som nybörjare.

oki då hänger jag med.. men har ni förslag på något gott o mummsigt kasein protein då =) eller var de kanske t-rex svarade på.. huuu.. man blir snurrig me alla nya begrepp när man inte hållt på med detta innan.. ni får har överseende med mig..  =)

så ta mig en tur runt alla maskinerna är en bra början då.. men hur lång tid bör man lägga på styrketräning så här i början.. ca iaf.. så jag inte ränar för lite men inte heller står och överarbetar mig.. o ska man köra maskinen flera gånger  eller bara en gång.. jag tränar på nautilus gym och enligt deras princip vad jag fattat de som så ska man bara köra den en gång.. men men

Jag tycker kaseinprotein smakar skit, så där kan jag inte komma med något vettigt tips.

Nautilus ey? Byt gym? :) Läste du inte mitt svar i träningsdelen angående maskiner?

haha kanske testar de där whey-80 andå.. fick tips från anna paulie om whey-100 och även lose it för att kicka igång förbränningen men vet inte riktigt vad skillnaden mellan dem är.. mer än priset..,

ah hade missat de men nu läste jag de.. de e bara det att på de gymet jag e på så är alla biffar där och jag e inte riktigt så fit eller känner mig säker på vad jag ska göra med vikterna att jag vill in där och lyfta lite.. maskinerna skrämmer mig inte lika ycket.. heh

nja har inte så mkt o välja på gym hhär,,.. vi hade två men en gick i konkurs så då blev de nautilus och nu  när man redan har kort för ett år så öppnar de ett nytt.. så e fast här,,, =)

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB