Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4  

Sida på nätet för att föra journal över sin träning - Testa nu!

Registrerad: 2008-05-16

Nu har jag lagt till totalt antal kalorier för varje dag i veckovyn (matjournalen). Det kändes som det saknades.

Jag har även lagt till två nya menyalternativ i "Lägg till"-menyn (blogginlägg och kroppsdata), men pga någon cach-historia så ser jag inte dessa menyalternativ. Någon annan som ser dessa menyalternativ?

Jag har även fixat en bugg i Jämför data, där värden i grafen visade fel ordning för övningsresultat som utförts flera gånger under samma vecka.

Registrerad: 2007-01-11

Jag kan se blogg och kroppsdata under Lägg till...

EPT: Tack, då vet jag att det fungerar och att det INTE är webbservern som cachat menyn. Frågan är bara hur man själv skall få fram menyn haha. Kan ju vara bra att skriva så att andra också vet då det behövs.

Problemet är nu löst och nu är alltså de nya menyalternativen tillgängliga för alla:
Blogginlägg
Kroppsdata

Tack alla för eran support!

Nu kan man jämföra data med 10 olika set. Jag skall införa en ny graf där ni enbart visar en användare och då man kan få med flera olika set i samma graf. Detta blev för rörigt om man skulle haft med detta när man jämför träningsdata mellan olika användare.

Nu har jag designat om forum och kommentarer för bättre läsbarhet. Hoppas det blev till det bättre ;)

Nu har jag lagt till en sökfunktion till forumet, hoppas den kan komma till användning.

Nu blir det att köra ett tungt ryggpass. Är sugen på ett bröstpass, men det får bli imorgon :)

Registrerad: 2008-07-10

Nu är jag oxå medlem :D...Föresten daner, är det du som gjort sidan helt själv?

Manofglory: Ja jag har gjort allt helt själv (men jag får ju hjälp av alla som kommer med synpunkter). Det började ju bara som en sida för att kunna föra journal över min egen träning, men som jag modifierade lite så att även andra kan ta del av den. Det är jätteroligt att det är flera som får användning av denna träningsjournal och det gör att det är roligt att jobba vidare med sidan.

Registrerad: 2008-07-10

daner584 skrev:

Manofglory: Ja jag har gjort allt helt själv (men jag får ju hjälp av alla som kommer med synpunkter). Det började ju bara som en sida för att kunna föra journal över min egen träning, men som jag modifierade lite så att även andra kan ta del av den. Det är jätteroligt att det är flera som får användning av denna träningsjournal och det gör att det är roligt att jobba vidare med sidan.

Oj, riktigt bra gjort, det är en bra sida =)

Manofglory skrev:

Oj, riktigt bra gjort, det är en bra sida =)

Tusen tack! Hoppas den kommer bli ännu bättre med tiden :)

Nu finns möjligheten att visa graf för kroppsmått.

Nu kan man skicka privata meddelanden till registrerade användare.

Själv har jag kommit igång med löpträningen och har nu kommit ner till tiden 12:03 på 2.5km. Känns väldigt roligt!

Jag märkte att vissa saker blir helt fel i IE, jag har fixat ett par saker, men får ta tag i IE-problemen och ta en ny genomgång av sidan snart. Så jag får sända en ursäkt till alla IE-användare :)

Jag har nu lagt till en länk för att skicka PM under informations-rutan för alla användare, så det blir lättare att komma åt.

Nu har jag fixat så ni kan se vilka som varit aktiva med att fylla i träningsdata under de senaste två veckorna. Detta är något jag själv inte hade tänkt på, men en person påpekade detta och det var ju något som är riktigt trevligt att kunna se.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-06-26

Kungavgotland skrev:

Då fick hon räkna enl. en annan tabell och kom fram till att jag var normalviktig, trots allt!
Så tabeller ljuger. Och slika klåparkärringar ljuger också. Jävla klåparkärring! Snacka med mig om tallriksmodeller och skit, jag är ju elitmotionär!

Det är rätt talande att hon började räkna på en annan tabell för att kunna dra den slutsatsen... Jag minns när jag såg en liknande kärring på tv: gammal och tjock men som tydligen jobbade som kostrådgivare an något slag. Hon sa att lightdrycker bara ökade sötsug och därför var dåligt vid viktnedgång enligt nån undersökning hon hade.

För det vet ju du som aldrig har deffat i ditt liv tänkte jag.

Haha, ok :)

Jag lyckades nästan kapa av mig fingertoppen idag och fick uppsöka akuten... får nog ta det lugnt med träningen någon dag :)
Blir även någon dags uppehåll med att hacka vidare på Gymsidan, då man träffar fel tangenter på tangentbordet, men hoppas dock komma igång igen om någon dag :)

Nu är jag äntligen igång igen med både träning och Gymsidan efter skadan. Jag sprang 2.5km igår igen och fick ett nytt rekord på 11:40.
Jag har fixat till nu så man alltid se när man har fått ett PM (syns i menyn) då det kunde vara irriterande att behöva gå in och titta :)

Efter enormt mycket jobb så har jag äntligen fått nästa förbättring klar. Nu går det att ange decimaler för sträckan och sekunder för tiden när ni för journal över eran motion.
Jag hoppas att detta skall vara något som ni kommer få nytta av :)

Nu har jag infört ett rankingsystem, så att man enkelt ser vilka som har varit mer aktiva på sidan och en liten morot för alla andra :)

Nästa punkt på användarnas önskelista är att förbättra "Min sida", som jag skall ta tag i nu.

Rösta gärna fram nästa punkt som skall förbättras/införas efter "Min sida" :)

Nu är nästa stor punkt på önskelistan fixad. Jag har nu snyggat till "Min sida" lite och även snabbat upp den lite genom att separera alla flikar till egna sidor.

Det är nu även möjligt att radera veckor från eran matjournal. Jag har även lagt till fält för era rekord i militärpress, hantelcurl, dips, chins och Captains Of Crush för en kommande topplista.

Tyck gärna till om flikarna, då jag fick PM om att det kanske är snyggare när de inte överlappar varandra...

Sidor: 1 2 3 4  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB