Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4  

Sida på nätet för att föra journal över sin träning - Testa nu!

Registrerad: 2008-05-16

Lajne: Tusen tack! Grymt roligt att få höra det, det är all återmatning från användare (och de som bara tittat in) som gör att det är roligt att jobba med sidan. Jag har tagit det lugnt i sommar med sidan, dels pga att många inte tränar så hårt då och pga semester. Nu blir det full fart igen och jag hoppas kunna få lite mer fart nu med nya funktioner och att förbättra sidan :)

Från: Helsingborg
Registrerad: 2008-06-11

daner584 skrev:

Jo, jag gillar verkligen Hälso.info, och det är här jag hämtar in all kunskap om träning etc och får svar på mina frågor, men som sagt så ville jag ha min träningsdata på nätet. Nu är det väl inte alla som vill ha det så :)

Tanken var ju att bara göra sidan för min egen del, men jag jobbade lite till på den så att andra också skall kunna använda den, och hoppas att fler än jag här inne kan få nytta av den :)

Tack riktigt bra sida ska använda den!

Roligt!

Hoppas alla kommer igång nu ordentligt med styrketräningen efter sommaren. För egen del så lyckades jag för första sommaren någonsin att hålla uppe träningen förutom ett par veckor som blev lite halvdåliga, men jag tränade iaf lite :)

Nu har jag infört expanderbara muskelgrupper när ni skall lägga till ny träningsdata. Jag hoppas detta skall göra det mer överskådligt när ni skall mata in ny träningsdata.

Nu kan inlägg (blogg, forum och gästbok) redigeras. Detta gör att man nu skall kunna rätta till inlägg om det blev fel i text, länk, bild etc.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Jag tänkte faktiskt börja prova att använda sidan typ ungefär nu, men jag vet med mig att jag om ca 2 månader kommer behöva möjlighet till att göra 10 set per övning. Så om du kan uppreglera den nuvarande setbegränsningen bara ett set till hade det varit fantastiskt:P

Från: Stockholm
Registrerad: 2007-01-19
Webbsida

Nu börjar sidan bli tillräckligt bra för att faktiskt använda den. Saknar dock en "0-ställnings" -knapp så man som användare kan radera sin profil ren om man nu vill det (som jag vill) fri från träningsdata/blogg.

Lajne: Jag skall se vad som går att göra åt 10 set. Problemet är väl utrymmesmässigt, men jag tror inte det skall vara omöjligt att klämma in ett set till. Jag skall göra ett försök :)

Babel: Jag skall försöka fixa 0-ställning av träningsdata och möjligheten att radera bloggar. Jag ser att du inte har skrivit någon blogg, men jag kan radera all träningsdata om du vill? (Du kan även göra det själv genom att rensa alla fält respektive dag/vecka och spara, men det blir lite jobbigt...)

Nu har jag infört möjligheten att radera kroppsdata ur journalen för kroppsmått. Så för er som redan har fyllt i fel data kan radera nu :) och för er andra så är det bara att börja fylla i!

Webbsida

Det där med 10 set är väl ingen fara om det inte går att trycka in, i värsta fall kan jag bara registrera knäböj (omgång 2), bänkpress (omgång 2) etc som egna övningar också använda dem för den andra halvan av seten eller något i den stilen:)

Senast redigerat av Lajne (2008-08-25 14:27)

Lajne: Jag tror nog att det skall vara möjligt att fixa. 10 set låter som en bra gräns dessutom. Jag skall göra ett försök hur som helst...

Nu finns möjligheten att radera egna övningar (som ni själva har lagt in). Inte omöjligt att någon vill rensa lite nu när nya officiella övningar har lagts till :)

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-10-11

Fan bra jobbat. Tycker den var både stilren och lättförståelig. Bara bra med sådana här initiativ tycker jag.

Crosstjeck: Tack.

Mycket är tack vare alla åsikter som har strömmat in, och jag hoppas det skall bli ett bra resultat när alla har fått tycka till ordentligt och då jag har lagt till några av de kvarvarande features som jag har på "att-göra-listan" :)

Det är hur som helst mycket roligt att jobba med Gymsidan när det kommer feedback och synpunkter på förbättringar.

Lajne skrev:

Det där med 10 set är väl ingen fara om det inte går att trycka in, i värsta fall kan jag bara registrera knäböj (omgång 2), bänkpress (omgång 2) etc som egna övningar också använda dem för den andra halvan av seten eller något i den stilen:)

Det ser ut att bli svårare än jag trodde att klämma in ett tionde set. När man lägger till sin träningsdata så går det nog att få plats, men när det gäller att presentera dem i veckovyn så får det inte plats utan omdesign. Ett förslag är ju att kanske lägga ditt uppvärmnings-set som kommentar. Om känner att detta är viktigt med ett tionde set så får du säga till igen så får jag försöka göra om designen lite, men det blir ett större jobb som tyvärr kommer ta lite längre tid.

Tills vidare så har jag noterat det hur som helst som ett önskemål.

Webbsida

10 set är utan uppvärmning, med uppvärmning är jag uppe i 12-13. Men jag får lösa det på något annat sätt då.

Senast redigerat av Lajne (2008-08-26 09:41)

Lajne: Ok, då förstår jag...hmm, inte bra då. Jag skall ta en funderare till på någon lösning :)

Lajne: Goda nyheter :) Efter många timmars strulande och fixande så har jag hittat en lösning. Nu har jag även implementerat lösningen och numera så är det möjligt att ha 10 set i sin journal. Säg till om det skulle vara några problem med det när du börjar använda 10 set Lajne...

Webbsida

Absolut; kan prova redan nu om några minuter genom att skriva upp uppvärmningsseten, kommer upp i exakt 10 då;)

Edit: Tack så mycket, det verkar funka alldeles perfekt. Du gör onekligen ett bra jobb med sidan när man kan föreslå något och ha det fixat bara någon dag senare:)

Senast redigerat av Lajne (2008-08-26 20:56)

Lajne: Kanonbra för att du testade så snabbt. Jag försöker att fixa önskemål så snabbt som möjligt, och i ditt fall så var det ju lite mer akut då du snart behövde möjligheten till 10 set. Skönt att det löste sig :)

Babel skrev:

Saknar dock en "0-ställnings" -knapp så man som användare kan radera sin profil ren om man nu vill det (som jag vill) fri från träningsdata/blogg.

Nu finns möjligheten att radera träningsdata veckovis. Detta underlättar då det är lite tidsödande att radera en hel vecka genom att radera fält för fält i "Lägg Till". Bra för dem som av någon anledning vill rensa upp i gammal data tex om man fyllt i fel eller liknande.

Babel skrev:

Saknar dock en "0-ställnings" -knapp så man som användare kan radera sin profil ren om man nu vill det (som jag vill) fri från träningsdata/blogg.

Nu kan slutligen även bloggar raderas om så önskas. Hoppas detta är något som du sökte Babel...

Nu har jag infört möjligheten att föra journal över era måltider (kalorier, fett, kolhydrater och protein). Jag antar att det kommer finnas vissa buggar och saker som kan göras bättre, men testa gärna så att vi så snabbt som möjligt hittar eventuella buggar och att jag får återmatning.

Det kommer väl dröja ett tag innan vi har arbetat upp en databas med råvaror för att underlätta inmatningen, men ju mer det används ju bättre blir databasen.

Den som vill veta kalorier etc för frukt, grönsaker eller liknande kan kolla på denna sida: http://www.fineli.fi/foodlist.php?lang=sv

För övriga matvaror så är det bara att kolla på förpackningen och väga lite :)

Nu kan dagens matjournal infogas i en blogg.

Lite nytt:
Det är nu möjligt att lista alla obesvarade forumtrådar.
Det är även möjligt att lista de 20 senast aktiva forumtrådarna.
Jag har lagt till nya topplistor; en för kvinnor och sedan en topplista för varje viktklass. Kan vara roligt att jämföra sig med andra i samma viktklass :)

OBS! Vid grafiska problem (nu när menyn förändras), ladda om sidan (uppdatera, F5).

Sidor: 1 2 3 4  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB