Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Program i din mobil som sparar din personliga utveckling i styrka!

Registrerad: 2008-05-14

I detta program i mobilen kan du genom ett fåtal enkla knapptryckningar mata in vikt och antal repititioner för varje specifik övning du utför. Du kommer att ha mobilen i fickan, själv räkna antal repititioner i huvudet och i pausen enkelt skriva in vikt och repititioner. Denna statistik kommer lagras i mobilen och kan sedan även överföras till en sida på internet där bara du kan se alla träningspass gjorda flera månader tillbaka. Du kommer givetvis också kunna läsa gamla träningspass i mobilen men det blir mycket mer överskådligt på internet. Alla möjliga grafer som visar din utveckling kommer också visas på internet.

Vi är några killar som funderar på att skriva ett sådant här program. Vi skulle mycket gärna själva få information över hur vår styrka utvecklas men är för lata för att ta med papper och penna varje gång. Vi anser att det skulle bli mycket roligare och bättre om man istället fick ha mobilen i fickan och i pauserna knappa in vikt och antal repititioner. Att knappa in vikt och repititioner ska ske mycket snabbt och enkelt, cirka 3-5 sekunder. Får mobilen reda på tre saker (vilken övning du utför, vikt och repititoner) kan programmet räkna ut din styrka på den här muskeln/rörelsen genom att automatiskt även räkna set och hur långa pauser du tar mellan dina utföranden. Smidigt va? :) 

Allt detta kommer vara gratis. Allt användaren behöver göra är att installera java-programmet, rapportera in och sedan skicka över via wap eller wlan till en hemsida. Då får man snabbt en överskådlig syn på sin utveckling. Det finns många gratis wlan uppkopplingar så överföringen är då gratis men överföring via wap skulle antagligen kosta någon krona till er teleoperatör varje gång.

Alltså, spara statistik om din styrkeutveckling i mobilen och på internet istället för på papper och penna. På detta sätt får du ut mer information om din utveckling. Det blir det roligare, mer exakt och du får snabbt en överskådlig syn på din utveckling.

Vad vi undrar är om någon skulle vara intresserad av ett sådant här program?
Vi är tacksamma för alla svar!

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Ja jag skulle vara intresserad. Faktum är att jag just nu skriver ner mina pass på mobilen och sparar smset i utkastet alltid. Dock borde det väl gå att spara på minneskortet eller liknande så att man via usb eller något kan dra in det till datan där programmet också ligger? Hellre det än wap och wlan tycker jag iaf, annars var ideen bra! =)

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

visst finns det säkert en marknad för ett sådant program, för dom som tycker om sin mobil. vi konservativa som skriver eller minns saker istället är nog svårare att övertyga till programmet. men för tonåringar så tror jag att det kan vara bra.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB