Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 47 48 49 50 51 … 75  

Spice försök till ett proffsliv

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Där har jag också tränat en massa =)

Registrerad: 2008-03-24

Vad kul =), riktigt heaven för träning!!

Jag vill inte ens säga vad vågen stod på idag.

Tennisträning från 8-45-9.30 idag. Trodde jag inte skulle kunna gå med tanke på att jag körde intervaller igår på kvällspasset, men jag spelade t o m bra! Pappa frågade om jag hade ont någonstans där han som svar fick: "fråga vart jag inte har ont idag!" Överallt, except vaderna. Men men, kul var det iallafall

Sedan blev det ca 1h stretch, rörlighet för korsrygg samt rygg. Inget mer pass idag, utan blir imorgon. Har inte känt något i hälen på flera veckor =)

Vad är bättre efter träning än hembakade bullar med ett glas mjölk?

http://img390.imageshack.us/my.php?imag … 264rt2.jpg

Webbsida

spicegirl_17 skrev:

EsaPro med malto =D MUMS <3 Men det där såg också gott ut ;)

Skönt med hälen =)

Keep_On_Pumpin skrev:

spicegirl_17 skrev:

EsaPro med malto =D MUMS <3 Men det där såg också gott ut ;)

Skönt med hälen =)

haha bullar kickar esapro's ass!! Japp, det är ju jag som har bakat dom XD klart dom är goda haha, nej jag skoja..

Ja, skönt =)

Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-10-06 15:18)

Jag har en fråga, hur vet man att man har lagt på sig mer muskler än fett (givetvis så ser man ju fettet bra). Jag har insett att jag har ökat alldeles för snabbt i kcalöverskottet och fettet bara växer som 17. Jag tror jag är lite blind, eftersom jag ser mig själv varje dag liksom, så för mig har jag svårt att avgöra om jag har lagt på mig muskler? Lite bredare axlar kanske? Och lite större ben? Men annars är det bara magen som växer ^^

Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-10-06 18:48)

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Ett bra sätt är att mäta midjan, musklerna där växer inte speciellt mycket även om man tränar dem bra vilket gör att om midjemåttet ökar kan man ge sig fan på att man lägger på sig fett. Det funkar dock bättre för killar än tjejer, jag kan misstänka att midjan + låren + rumpan i korrelation till typ knäböjsstyrkan ger en bättre (om än mer komplicerad) bild för kvinnor.

Lajne skrev:

Ett bra sätt är att mäta midjan, musklerna där växer inte speciellt mycket även om man tränar dem bra vilket gör att om midjemåttet ökar kan man ge sig fan på att man lägger på sig fett. Det funkar dock bättre för killar än tjejer, jag kan misstänka att midjan + låren + rumpan i korrelation till typ knäböjsstyrkan ger en bättre (om än mer komplicerad) bild för kvinnor.

ok. Men jag menade nog snarare ,hur vet man att man lägger på sig muskler? För mig är det inte så klart att man ser det, visst till jul kanske . Men jag menar, hur vet man att man lägger på sig muskler och samtidigt håller en bra fettnivå- dvs inte för mycket? Åh, nu blev det jobbigt av inget men förstår du? Visst kan man mäta midjan, men det är svårt att se någon förändring på musklerna.. Nej, nu krånglar jag till det ännu mer.. Hoppas du förstår min text o du store Lajne :P

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

De mindre sofistikerade sätten är att ta bilder, ta kroppsmått och vara allmänt observant. Om vikterna på stången går uppåt så har du förhoppningsvis lagt på dig lite muskelmassa också, det är den bästa måttstocken sett över en lite längre mätperiod. Sanningen är ändå att det tar ganska lång tid och mycket hårt slit för att man visuellt ska se en ökning av muskelmassa på tjejer.

Om du tycker att du ökat för mycket i fettmassa så får du chilla på käket, svårare än så är det inte.

Cybercowboy skrev:

De mindre sofistikerade sätten är att ta bilder, ta kroppsmått och vara allmänt observant. Om vikterna på stången går uppåt så har du förhoppningsvis lagt på dig lite muskelmassa också, det är den bästa måttstocken sett över en lite längre mätperiod. Sanningen är ändå att det tar ganska lång tid och mycket hårt slit för att man visuellt ska se en ökning av muskelmassa på tjejer.

Om du tycker att du ökat för mycket i fettmassa så får du chilla på käket, svårare än så är det inte.

Ok, tack för svaret. Ja, ni killar har så lätt alltså, bara nu lyfter en tändsticka så får ni värsta musklerna =P

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Ja exakt så är det....hmm.

Cybercowboy skrev:

Ja exakt så är det....hmm.

Jo, men ibland känns det som det.. ;) Men vi kvinnor kämpar också!

Från: Kristianstad
Registrerad: 2008-04-18
Webbsida

Jaha, hur går tennisen då? :D

Webbsida

spicegirl_17 skrev:

Lajne skrev:

ok. Men jag menade nog snarare ,hur vet man att man lägger på sig muskler? För mig är det inte så klart att man ser det, visst till jul kanske . Men jag menar, hur vet man att man lägger på sig muskler och samtidigt håller en bra fettnivå- dvs inte för mycket? Åh, nu blev det jobbigt av inget men förstår du? Visst kan man mäta midjan, men det är svårt att se någon förändring på musklerna.. Nej, nu krånglar jag till det ännu mer.. Hoppas du förstår min text o du store Lajne :P

Jag tror det Lajne menar är att om du står still i midjemåttet men ändå blir tyngre så ökar du i muskler. Som sagt är detta ett lite halvtaskigt sätt att mäta det hela på, speciellt för tjejer. Annars skulle jag säger som Cybercowboy: Massa bilder, se hur vikten sviktar och hur din styrka är i förhållande till den =). Om du blir starkare och samtidigt går upp i vikt är det näst intill garanterat att din muskelmassa också ökar. ;D

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

Du märker att du lägger på dig muskler när du ser liten ut utan kläder och grövre med kläder på. När man deffar är det tvärt om, liten med kläder men betydligt bättre utan! :)

Registrerad: 2007-10-08

Degpekka skrev:

Du märker att du lägger på dig muskler när du ser liten ut utan kläder och grövre med kläder på. När man deffar är det tvärt om, liten med kläder men betydligt bättre utan! :)

Men om man ser stor ut med kläder och ännu större utan?

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

spicegirl_17 skrev:

+1ar på massor som skrivits, dock är det bara du som kan avgöra om du har en "bra fettnivå". Rätt subjektivt.

Jag tycker du borde se i spegeln eller av bilder om/att du lagt på dig muskler.

Tack för svaren alla, jag får väl testa mig fram lite och massa bilder hehe :P Ja, jag ligger kvar i min vikt dvs kring 68.5-69.5kg .. jag äter inte för att gå upp i vikt, jag utan mer för att hålla den. Grejen är den att jag är lite tveksam om jag vill gå upp i vikt, Klart jag vill bli starkare osv, men om jag går upp till 72kg då kanske jag blir "tung" igen och då måste jag deffa ner mig.. Jag vill inte bli för tung, och jag tycker min vikt nu är bra.. Om jag skulle äta mer än vad jag gör av med så måste ja ju deffa sen, och att deffa när jag har mkt matcher vet jag inte riktigt om jag vill.. Så är lite tveksam i detta?? Några tips?
(edit; tycker ändå det ser ut som att jag lagt på mig lite på överkroppen, bredare, större biceps..

nybz: tennisen går verkligen toppenbra nu, varje pass får jag verkligen ut max. Tänker inte på tekniken eller så, utan bara kör järnet! Verkligen såå roligt! Har en uppbyggnadsperiod nu så inget tävlande på ca 2 månader, dock börjar det igen om 2 veckor, är riktigt taggad =)

Från: Kristianstad
Registrerad: 2008-04-18
Webbsida

Kul att höra :D Det är bara att fortsätta köra på. =)

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

kxaegyu skrev:

Degpekka skrev:

Men om man ser stor ut med kläder och ännu större utan?

då har man fel på spegeln, vid högt bf ser man alltid större ut med rätt kläder ;)

Var på stockholm open och tittade igår, blev inte alls impad av varken söderling eller thomas. Dock beror det ju på lite skador och sjukdom. Käkade oregelbundet igår så hade ont i huvudet hela natten =(

onsdagens pass:

tennis 7.40-8.40

gym:

•bålstabilitet

tennis 11-13

gym:

•lutande bänkpress (första gången jag gjorde den :P) 35kg 5*4

•dips: 6,7,5,5,

• repdrag 25kg 5*2

Ville ha in ett litet fyspass där pga av att jag inte skulle kunna träna på kvällen. Dock blev det lite kort. Men blev slut i triceps ändå!

testade köra lite chins, men det går så dåligt :/ Förstår inte !!

edit. Förstår inte heller varför jag får så ont i huvudet efter lite oregelbunden kost, är det blodsockret?

Senast redigerat av spicegirl_17 (2008-10-09 09:08)

Riktigt skönt pass idag. Tennispasset var lite lalligt kanske, men ibland behöver man det. Vi filmade vem som hade snyggast teknik hehe :P Men det var roligt.

gymmet var kalas!

• marklyft: 33kg 8,8
43kg 8,8

• knäböj: 35kg 8*4 på en sån där månformad balansboll, där ena sidan är platt. Jag tycker absolut den övningen ger mer än att bara köra vanliga böjar med tung vikt. Där är det mer balans och massa andra småmuskler som jobbar. Ska lätt börja köra den :D Annars brukar jag ligga på 60kg men detta var klart mycket bättre, och mer "frivikt" ( kör ju i maskin tyvärr)

• tåhävningar: 10*4

Känns bra i benen, sådär skönt slut .

Från: Jönköping
Webbsida

• knäböj: 35kg 8*4 på en sån där månformad balansboll, där ena sidan är platt. Jag tycker absolut den övningen ger mer än att bara köra vanliga böjar med tung vikt. Där är det mer balans och massa andra småmuskler som jobbar. Ska lätt börja köra den :D Annars brukar jag ligga på 60kg men detta var klart mycket bättre, och mer "frivikt" ( kör ju i maskin tyvärr)
---

Hur funkar denna då? På balansboll O.o?

Förresten bra dips

Vedad skrev:

---

Hur funkar denna då? På balansboll O.o?

Förresten bra dips

alltså det finns sådana där balansbollar men som är förenklade. dvs dom har ett svart platt skiva som man kan stå på. Vet du vilken jag menar?

tack =)

Från: Jönköping
Webbsida

Japp.. Lite overkill att köra knäböj på dom kan man tycka. Undrar om det är bra för knäna med den omfördelande kraften som sker på en balansboll?

Sidor: 1 … 47 48 49 50 51 … 75  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB